Käytättekö kaikissa pyykeissä huuhteluainetta?
Voisitte myös suositella hyvää, erittäin miedon tuoksuista huuhteluainetta.
Kommentit (60)
Kysyin kassista neuvolassa.
Kertoivat lopettaneessa jakamisen koska mukana oli hajustettuja Pampers- vaippoja ja Always-siteitä.
Itse kotoa opin, että huuhteluainetta laitetaan joka pyykkiin. Vieroksuin aluksi avomiehen tapaa jättää huuhteluaine pyykinpesusta, kunnes itsekin huomasin sen turhuuden. Pyykki tuoksuu ja tuntuu puhtaammalta, enpä taida enää koskaan huuhteluainetta ostaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä huuhteluainetta tarvi annostella paljoa! Sen verran että pehmentää pyykin. Ihan naurettavaa vaahdota jostain luonnon kuormittavuudesta. Ihan yhtä lailla se pesupulveri kuormittaa. Eikä se ole turhaa. Huomaahan sen eron heti vaatteissa.
Siksipä en käytä yleensä pulveria vaan nestemäisiä aineita. Huuhteluun käytän etikkaa ja kuivatan pyykit ulkona.
Käytän kaikkeen pyykkiin Comfortin sinistä. Luonto kestää kyllä mun eliniän ja jos jotain häiritsee bussissa, voi vaihtaa paikkaa.
Paikan vaihtaminen ruuhkadössässä onkin helppoa. Joskus tulee sellainen olo, että pitäisi vaihtaa toiseen bussiin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kaikkeen pyykkiin Comfortin sinistä. Luonto kestää kyllä mun eliniän ja jos jotain häiritsee bussissa, voi vaihtaa paikkaa.
Miksi käytät? Pyykinpesutavoissasi lienee jotain vialla, jos et saa pyykistä muuten puhdasta, hyväntuoksuista ja riittävän pehmeää.
En, koska turha kemikaali.
Ohan ne pyykit vähän kovia juu, mutta kyllä ne pehmenee kun pistää päälle.
En käytä. Turhaa kemikaalikuormaa ja muovijätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät? Pyykinpesutavoissasi lienee jotain vialla, jos et saa pyykistä muuten puhdasta, hyväntuoksuista ja riittävän pehmeää.
Koska pidän sen tuoksusta. Kai ne puhtaaksi ja pehmeäksi muutenkin saisi
Vierailija kirjoitti:
Paikan vaihtaminen ruuhkadössässä onkin helppoa. Joskus tulee sellainen olo, että pitäisi vaihtaa toiseen bussiin.
Sitten sä varmaan vaihdat bussia.
En käytä koskaan. Joskus laitan huuhteluainelokeroon pari tippaa tuoksuöljyä.
Käytän hajusteetonta huuhteluainetta puuvillavaatteille sekä liinavaatteille. Meillä on kova vesi ja nuo kyseiset vaatteet ovat herkästi ryppyisiä pesun jälkeen ilman huuhteluaineen käyttöä. Näin säästyn esim. t-paitojen silitykseltä. Mitään hajustettuja en käytä, olipa kyse sitten pesuaineesta tai huuhteluaineesta. Myös joihinkin tekokuituvaatteisiin laitan huuhteluainetta, jos tiedän niiden muuten sähköistyvän käytössä.
Olen tarkka pyykinpesijä muutenkin, käytän eri pesuohjelmia ja lämpötiloja sekä myös erilaisia pesuainetta erilaisille vaatteille.
Käytän. Tekee mukavan pehmeää. Käytän myös shampoota ja hoitoainetta, hiusten muotoilutuotteita ja meikkejä. Turhaa kemikaali kuormaa kaiketi sekin. Elän vaarallisesti, hajotkaa siihen ituhipit! 😂
Pahinta niissä aineissa on se järkyttävä haju. En ymmärrä miten se voi jonkun mielestä olla hyvä tuoksu. Mielestäni huuhteluaineelle tai pyykinpesuaineelle haiseva ihminen on yhtä vastenmielinen kuin hielle, tupakalle tai paskalle haiseva.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta niissä aineissa on se järkyttävä haju. En ymmärrä miten se voi jonkun mielestä olla hyvä tuoksu. Mielestäni huuhteluaineelle tai pyykinpesuaineelle haiseva ihminen on yhtä vastenmielinen kuin hielle, tupakalle tai paskalle haiseva.
Oletko lukutaidoton? Markkinoilla on pilvin pimein myös hajustamattomia versioita ja mieto tuoksuisia. Niitä ainakin minä käytän. En käytä huuhteluainetta hajun vuoksi vaan pyykkiä pehmentämään. Helpommin siliävää ja poistaa sähköistyyttä jne.
En käytä missään, jos on mahdollisuus kuivata pyykit ulkona. Muuten käytän muissa, mutta en pyyhkeissä ja herkimmissä materiaaleissa
Vierailija kirjoitti:
Ai no mä lopetan sen käytön jos SUN mielestäsi se ei ole hyvä tuoksu etkä voi millään ymmärtää että joku tykkää siitä.
Urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan ihan vähän lakanoihin, siis vähän, ei mene niin pölyiseksi ja likaiseksi heti.
m23
Vaihda niitä lakanoita mielummin useammin, petaa sänkysi ja laita päiväpeitto päiväksi.
Lakanoita kyllä vaihdan kerran pesenkin niitä, uudet lakanat ovat aivan euforisen miellyttävät.
Ja en taatusti jätä sänkyyn muhimaan kosteutta koko päiväksi petaamalla ja vetämällä vielä vähän lisää eristettä päälle, pölypunkit ja muu paska juhlii kun ei pääse haihtumaan.
Täh? Laitatko uudet lakanat pesemättä sänkyyn?!? Hyi helvattu... Annapa sängyn kuivahtaa aamupalan ajan ja sitten petaat siististi. Eikö äiti tämän opettanut sinulle poikakulta? Ja siivoa se kämppäsi joskus, imuroi, pyyhi pölyt nihkeällä, samoin lattiat. Tuuleta ja ravista petivaatteet ulkona joka kerran kun vaihdat lakanat. Jos tumputat sängyssä, niin ota satsit vaikka pyyhkeeseen, ei lakanoihin.
En käytä ollenkaan, kuivausrumpu pehmentää pyykit
Business as usual.