Mitä mieltä selvästi eriparisukkien käytöstä?
Käytän usein eriparisia sukkia, esim. toisessa jalassa vaikka keltaista raitasukkaa ja toisessa harmaata jossa on vaikkapa kukan kuvia. Mitä mieltä? Itseni mielestä sillä ei ole niin paljon väliä, onko sukat samaa vai eri paria.
Kommentit (23)
Mun lapsi on pitänyt noin sukkiaan viimeiset 10 vuotta. Ekaksi meni varmaan vahingossa, mutta väitti tehneen sen tahallaan ja on sen jälkeen järäpäisesti ( pientä lipsumista on ollut ) jatkanut käytäntöä. Ei viitsi laittaa niitä kunnolla paikalllaan, ei laita parittain.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tätä pohtinut. Mulla on korillinen eriparisukkia ja siitä vaan otan ekat mitkä käteen sattuu. Ei se oli niin tarkkaa mitkä sukat sitä työkenkiin laittaa. Tietty jos joutuu vaikka onnettomuuteen niin hoitaakohan ne mua ambulanssissa ollenkaan kun ne näkee mun eriparisukat. Sen verran olen tarkka, että pitää olla edes samaa materiaalia ja paksuutta. Ei silleen, että olis ohut avokassukka ja sitten vaikka paksupohjainen pitkävartinen villasukka. Värillä ja kuosilla ei ole kyllä mitään väliä.
Joo en minäkään jotain ohutta sukkaa ja paksua sukkaa voisi käyttää, tuo esimerkkisi alkoi ihan ällöttämään :D Haha
Ap
Minä käytän eriparisukkia, samoin lapseni. Helpottaa muuten 90 prosenttia sukkaelämää ottaa vaan sukat jalkaan katsomatta pareja.
Käytän muuten eripari sormikkaitakin..=)
Mulla kyllä häiritsisi, jos toinen sukka olisi vihreä ja toinen keltaraidallinen. Antaa ihmisestä homssuisen kuvan.
Miettinyt olen tätä sillä meillä on 2 todella isoa pahvilaatikollista parittomia uudehkoja sukkia. Aina häviää toine pari jonnekkin. Rahaa menee sukkiin ihan älyttömästi. No nyt olen alkanut ostaa vain mustia kun osa lapsista jo isompia niin käytetään vanhemmat ja 8 v ylöspäin samoja sukkia. Yksi jättikokoinen kori mustia sukkia. Heitän läjän aina suoraan rummusta koriin. Mut lasten kuviollisia tosiaan kaksi jättilaatikollista joille ei paria... pitäiskö vaan käyttää parittomia.
Mä yritän käyttää edes jotakuinkin pareja :) esim musta ja tummanpunainen
Mä ostan pääasiassa aina samoja sukkia, mustina. Ei oo väliä pareista, kun kaikki on samanlaisia. Juhlasukat ja avokassukat on toki sitten erikseen. On kätevää myös silloin, kun sukkaan tulee reikä. Ei tartte heittä pois koko paria, vaan ainoostaan se rikkinäinen.
En usko että sukat edes on yksiavioisia.
Joo, ei väliä. Pari pahviboxia on meilläkin kaikenkirjavia ja parittomia sukkia. Miehen sukkiakin tulee joskus pujotettua jalkaan kiireessä. Jänskää kun ne on niin valtavan isot. Jää sellainen pullea kantapääpussi pilkottamaan kengästä ulos. :D :D :D)))))
Mulla on joskus kahdet eriväriset sukkahousutkin jalassa. Sidon vyötäröltä kiinni vaan toisiinsa. Kengät on olleet jo vuosia sikin sokin eteisessä, joten usein saattaa matkalla huomata, että toisessa jalassa on korkkari ja toisessa talvitassu. Mutta onpahan ainakin toinen vuodenaikaan sopiva.
Nyt tulee paha mutta mulla on oltava tasan saman parin sukat ja niiden täytyy vielä sopia muuhun vaatetukseen esim musta paita - mustat sukat, raitapaita - raitasukat, ja joo olen pakkomielteinen :D
Alusvaatteetkin mätsäävät AINA.
No ei kai siinä mitään. Itse olen käyttänyt eriparikenkiäkin. Tosin saman mallisia, eri väriä vain.
Houkuttelisi melkein näin vanhemmalla iälläkin hommata vaikka kaksi paria kumisaappaita eri väreissä.
Käytin tarkoituksella eriväriparisukkia jo 80-luvulla, mielestäni ihan hauskan näköistä.
Mulla menee pyykkien kuivauksessa aina 10min sukkien parittamiseen, en kestä jos ovat eri paria. :D
Mutta mun mielestä ihmisestä, joka käyttää eriparisia tulee lapsellinen ja homssuinen kuva, sama juttu jos käyttää värikkäitä sukkia. Tulee mieleen että ihminen on epäjärjestelmällinen ja asuu luultavasti kaaoksessa kun ei edes sukkaa löydä.
Joidenkin mielestä se on varmasti hauskan näköistä, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sukkansa pystyä pitämään järjestyksessä.
Sitä mieltä että elämässä ei taida kaikki olla ihan ok. Sukkien parittaminen pyykkäämisen jälkeen on ehkä maailman helpoin asia, jos ei sitä osaa/jaksa/pysty tekemään, on selvästi elämässä jotain ongelmaa.
Niinpä juu ja kas, kun osuin sivulle.
Kuuntelin v 2008 luentoa, jossa kerrottiin erään koulukiusaamistapauksen alkaneen vahingossa jalkaan laitetuista eriparisukista. Silloin päätin, että miepä näytän, ettei ole vaarallista. Sen jälkeen olen joka päivä laittanut keskenään yhteensopivat eriparisukat jalkaan ja laitan edelleen.
Nykyään on Facebookissakin ryhmä eriparisukkien käytön kannustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä että elämässä ei taida kaikki olla ihan ok. Sukkien parittaminen pyykkäämisen jälkeen on ehkä maailman helpoin asia, jos ei sitä osaa/jaksa/pysty tekemään, on selvästi elämässä jotain ongelmaa.
Aika mustavalkoista ajattelua. Itselläni oli ennen paljon parittomia sukkia siksi että ala-raaja-amputoitu puoliso lainaili sukkiani ja ei pitänyt sukkaa proteesissa. Olen itse pitänyt suruttu eriparisukkia, ne sopivat boheemiin pukeutumistyyliini ja harvemmin sitä tulee muiden ihmisten sukkia kyylättyä sen kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
En usko että sukat edes on yksiavioisia.
Tää on kyl varmaan aika totta!
Minäkin olen tätä pohtinut. Mulla on korillinen eriparisukkia ja siitä vaan otan ekat mitkä käteen sattuu. Ei se oli niin tarkkaa mitkä sukat sitä työkenkiin laittaa. Tietty jos joutuu vaikka onnettomuuteen niin hoitaakohan ne mua ambulanssissa ollenkaan kun ne näkee mun eriparisukat. Sen verran olen tarkka, että pitää olla edes samaa materiaalia ja paksuutta. Ei silleen, että olis ohut avokassukka ja sitten vaikka paksupohjainen pitkävartinen villasukka. Värillä ja kuosilla ei ole kyllä mitään väliä.