Mikä on älykkyysosamääräsi?
Miten älykästä porukkaa täällä on? Jokainen on melko varmasti tehnyt jonkun äo-testin joskus.
Kommentit (57)
83 ja joo olen elämäm koululainen
Ei aavistustakaan mutta työterveyslääkäri sanoi että olen primaarisesti älykäs ja siksi olen pärjännyt adhd:sta huolimatta.
Tieteen kuvalehden älykkyystestin mukaan 128. Tein sen 'pienessä sievässä', täytyis kokeilla selvinkin päin :)
140. Tosin olin sillä hetkellä 10-vuotias, ja ihmisen älykkyys kasvaa 16-vuotiaaksi asti. Humanistisen alan yliopistokoulutus, ammatiltani olen toimittaja.
kävin mensan virallisessa testissä ja tulos 130. Ilmeisesti tuon isompaa lukemaa ei enää ilmoiteta, jos oikein muistan. Vastasin kaikkiin tehtäviin juuri annetussa ajassa.
En pidä itseäni nerona, mutta älykkäänä kyllä. Jotkin asiat oivallan nopeasti ja jotkut hitaasti. Työelämässä ÄO näkyy siinä, että omaksun uudet asiat nopeasti.
Virallisessa testissä 15 vuotta sitten 148, asteikko sittemmin muuttunut mutta Mensan rajan yli menin kuitenkin. Koulutus VTM. Työelämässä muut pitävät minua fiksumpana kuin minä itse :D
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan mutta työterveyslääkäri sanoi että olen primaarisesti älykäs ja siksi olen pärjännyt adhd:sta huolimatta.
Kuka halusi alapeukuttaa tuotakin ja miksi? Mitään älykkyystestiä mulle ei olla koskaan tehty eikä mitään äo tulosta ole tiedossa. Olen päässyt yo:lle helposti ja menestynyt opinnoissa. Elämänhallinnan puute on tehnyt sen, etten ole luottanut itseeni ja tavannut itselleni sopimattoman miehen. Kärsin joka päivä siitä että koen itseäni tyhmempien ihmisten määräilevän minua.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli joskus siitä Mensan nettitestistä ÄO 130, mutta siinähän mitataan vain kuinka nopea on hahmottamaan niitä kuviosarjoja ja päättelemään sen seuraavan kuvion.
Ihan samaa siellä virallisessa testissäkin mitataan. Se on puhdas kuviopäättelytesti.
Olen törmännyt käsitykseen, että olisi esim. jokin kielellinen osio. Ei ole!
Kävin ihan nuorena kaverien yllytyksestä 90-luvulla. Tulos oli vaatimaton eli 118. Sen koommin en ole halunnut puhua älykkyydestä :D
Tilastollinen ihme: 100 prosenttia palstailijoista kuuluu palstan parhaaseen kahteen prosenttiin. Hallelujah!
Mensan nettitestistä 143. En ole käynyt varsinaisessa testissä mutta aion joskus mennä.
64, tein oikean testin kun täällä minua ina kehutaan älykkääksi.
Minä olen aina ollut tämän palstan kantavia voimia koska olen muita palstalaisia älykkäämpi.
192 lällätilää, olen fiksumpi kuin te
Yli Mensan rajan. Pärjään sentyylisissä testeissä.
170. Olen koulutukselta yli-lääkäri, psygiatri ja oikeus tieteellinen notaari. Minun vaimo on seksikäs ja laiha. Minun lapset ovat viisaita, kauniita ja luokan suosituimmat. Tämä on totuus.
Työn laatu on paljolti ahkeruutta ja keskittymiskykyä. Harjoitusta, luovuutta ja tätä myöten erityistä taitoa.
Toki hyvin taitavat ihmiset alallaan keskimäärin ovat varmasti älykkäitäkin. Mutta itse älykkyys on puhtaasti loogista ongelmaratkaisukykyä.
Näin se määritellään ja toki voi pitää omana määritelmänään ihan mitä tahansa. On kuitenkin yleisen ymmärrettävyyden kannalta kätevä pitäytyä yhteisissä käsitteissä.