Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheen kallis tuo liikennevakuutus. Huh. Miten ihmisillä on varaa pitää autoa?

Vierailija
22.04.2016 |

Elämä helpottuisi jos mulla olisi auto. Katsoin jotain pikkuautoja (esim. Corsaa jne) ja meinasin tipahtaa tuolilta kun tutkailin niille liikennevskuutuksen hintaa, noin 600-700 euroa vuodessa. Huh huh. Ihan törkyhintainen, PAKOLLINEN vakuutus. No helppohan siitä on nyhdätä rahat kun ihmisten on PAKKO maksaa jos mielii ajaa.

Täytyy vaan jatkossakin tyytyä julkisiin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön investointi jos pärjäät julkisilla. Jos et sit voi miettiä autoa.

Vierailija
22/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyytää haltijaksi siihen joku sellainen, jolla on täydet bonukset kerättynä. Omassa autossani on haltijana 90v. mummo, jolla ei ole ollut vuosiin edes ajokorttia, mutta vakuutusbonukset olivat silti tallessa. Säästää pitkän pennin.

Entä sitten kun mummosi kupsahtaa? Ihmisillä yleensä autojen arvo,ja siten vakuutusmaksujen pohjamaksut, kasvaa kun ikä karttuu. Fiksu kerryttää bonukset nuorena kesäautoilla joissa on halvat vakuutukset. Sä käytät silloin mummon nimeä ja alat kerätä bonuksia x vuoden päästä kun sulla todnäk on jo kallis auto. Ja vielä kalliimmat vakuutukset 0-bonuksilla. Säästö on äkkiä syöty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensinnäkin kilpailuttaa autovakuutukset ja jos on muita vakuutuksia, niin kysyä paljousalennukset ja liiton tai muun tahon alennukset mukaan. Yksi vaihtoehto on ostaa joku ainakin 10 vuotta vanha halpisauto pariksi vuodeksi pelkästään liikennevakuutuksilla ja kerryttää siinä kolaritonta aikaa ja ostaa parempi auto vasta sitten kun on jo vähän kertynyt bonuksia.

Vierailija
24/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

If, n. 140e/v

Vierailija
25/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilövahinkoja tulee hyvin harvoin kolareissa. Kyllä se on ne merkkiliikkeiden kalliit pellinkorjaushinnat.

Tietty tuleehan henkilövahingosta toki joskus vuosikausien korvaukset.

Vierailija
26/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutus kallis? Siis mulla on nyt mielestäni edullinen paketti Fenniasta jossa liikennevakuutus + kasko jotain 1200 euroa / vuosi. (sisältää kaikki lasiturvat ja muut erityiskorvaukset) Aiemmin oli suurin piirtein vastaava paketti toisesta vakuutusyhtiöstä 1500 euroa / vuosi. Ei kai pelkkä liikennevakuutus kovin kallis ole.

Vierailija
27/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kulujen takia mulla ei olekaan autoa. Pystyisin auton vielä säästöillä hankkimaan (joku muutaman tonnin kottero), mutta päälle tulee vielä vakuutukset, korjaukset, bensa, pesut ja kuluvat pikkuosat sekä renkaat. Kuljen niin kauan julkisilla kun se vain mahdollista. Meidän (lapsi)perheessä on kyllä yksi auto, mutta se on miehen käytössä. Jos työpaikkani muuttaa pois keskustasta, olen aika liemessä sillä tällä 2400 euron bruttotulolla ei ole vain mahdollista maksaa autoa/sen kuluja, jos ei halua elää kädestä suuhun.

Vierailija
28/38 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auton vakuutus 1800e vuodessa. Kiinteistöveroa maksan 1380 e vuodessa. Tienaan 1000e kuussa... näillä mennään...

Vierailija
29/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylhän sen pystyy eriin laittaan. Meillä maksetaan vakuutukset kuudessa erässä 20,38€/kk. Olis saanut vielä useampaankin erään.

Vierailija
30/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70% Bonuksilla tuosta jää pari sataa maksettavaa. Tosin tänään tuli Trafilta kirje ja se autovero, jonka piti poistua napsahti jälleen.

Sinkkumies

Vierailija
31/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle kaikki on kallista.

t: 5 autoa omistava.

Mulla on 10 autoa ja 5 autonkuljettajaa. Halvin autoistani on Maybach Exelero.

Mistä näitä köyhiä löytyy?

Vierailija
32/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista. Mitä jos käyttäisit julkista liikennettä ja lopettaisit valittamisen. Elät luultavasti sossutuella muutenkin.

Vierailija
33/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikennevakuutus 120 euroa vuodessa

Vierailija
34/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyytää haltijaksi siihen joku sellainen, jolla on täydet bonukset kerättynä. Omassa autossani on haltijana 90v. mummo, jolla ei ole ollut vuosiin edes ajokorttia, mutta vakuutusbonukset olivat silti tallessa. Säästää pitkän pennin.

Kyseinen järjestely on laiton ja pahimmassa tapauksessa vakuutusyhtiö kolarin sattuessa jättää korvaamatta. Haltija tulisi olla se, joka sillä autolla ajaakin. 

Vierailija
35/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailutan autovakuutuksen kerran vuodessa ja säästän aina 100-200e.vaihdan vakuutusyhtiöitä.

Vierailija
36/38 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70% Bonuksilla tuosta jää pari sataa maksettavaa. Tosin tänään tuli Trafilta kirje ja se autovero, jonka piti poistua napsahti jälleen.

Sinkkumies

Autovero maksetaan autosta vain kerran, sen perii tulli eikä Trafi. Sekoitat sen ajoneuvoveroon, vaikka luulet olevasi niin viisas.

naitunainen

Vierailija
37/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko apua liikennevakuutuksen hankintaan tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.

Vierailija
38/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vakuutus yli 600e vuosi.

T. Köyhä työtön joka ajaa uudella Volvolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä