Vauvan sukupuoli -haluan vain toista sukupuolta olevan
Minulla on yksi lapsi ja haaveilen toisesta. Ongelmanani on se, että kuumeisesti haluaisin vain ja ainoastaan toista sukupuolta olevan lapsen (samaa kuin aiempi lapsi). Tämä on halu, jolle en voi mitään. Kyse ei ole siitä, että toisessa sukupuolessa olisi mitään vikaa vaan siitä, että haluan vain toisen. Olen hyvin tietoinen siitä, että kaikki lapset eivät synny edes terveenä ja haluni on turhamainen. Se kuitenkin on ja pysyy, en pääse siitä eroon. Mitä tehdä? Ottaa riski ja katsoa kumpi sukupuoli tulee?
Kommentit (22)
Taidat olla hieman heikkoälyinen, tai sekaisin - ehkä molempia.
En ole tunnevammainen; pystyisin kyllä rakastamaan toistakin sukupuolta olevaa lasya vallan hyvin, mutta se olisi tahtomattani hirveä pettymys. Ap
Varmasti ihanaa syntyä narsistin lapseksi.
Sun tapauksessa parempi kun et tee toista.
Täällä ei näköjään pystytä käymään minkäänlaista asiallista keskustelua aiheesta, joka aivan varmasti koskettaa monia muitakin. Ilmeisesti Suomessa vauvan sukupuolen toivominen on tabu. Ap
Mä en haluais tyttöä, joten toinen lapsi jää tekemättä. Helppoa. Kannattaako riskeerata? Onko muka ihan pakko tehdä toinen?
Jätä toinen lapsi tekemättä. Kaikille parempi niin. Ei lapsi ansaitse syntyvän perheeseen, jossa ei rakasta. Äläkä väitä muuta, sillä lapsi kyllä tuntee sen. Keskity nyt vain siihen ensimmäiseenne.
Aiheestahan on aivan turha syyllistää, koska ihmisen tunteet eivät ole yhtä kuin järki. En voi sille mitään, että tunnen näin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei näköjään pystytä käymään minkäänlaista asiallista keskustelua aiheesta, joka aivan varmasti koskettaa monia muitakin. Ilmeisesti Suomessa vauvan sukupuolen toivominen on tabu. Ap
En kykenisi rakastamaan poikalasta, sen takia en ota riskiä enkä hanki lapsia.
Todennäköisyys saada molempia sukupuolia oleva lapsi on huomattavasti pienempi kuin saada vain toista sukupuolta oleva. Voisin melkein luvata, että onnistut.
jätä tekemättä kirjoitti:
Jätä toinen lapsi tekemättä. Kaikille parempi niin. Ei lapsi ansaitse syntyvän perheeseen, jossa ei rakasta. Äläkä väitä muuta, sillä lapsi kyllä tuntee sen. Keskity nyt vain siihen ensimmäiseenne.
Kyllä minä kykenen rakastamaan, herrajumala, mutta se olisi pettymys. Kykenisin rakastamaan ehdoitta myös vammaista lasta, mutta se olisi pettymys silti. Ymmärrätkö eron? Ap
Mä ymmärrän. Itse koin pettymyksen esikoisen sukupuolesta kun olin varma etten edes osaa kasvattaa tätä väärää sukupuolta. Et ole siis ainoa.
Mutta se pettymys menee ohi, eikä sille muuta voi kun hyväksyä se tunteena.
Kasvata lapsesta genderbender tai jonkinlainen transpersoona.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tabu, vaan on yleisesti tuomittavaa haluta vain tiettyä sukupuolta. Miksi se sukupuoli edes on niin tärkeä? Lapsi syntyy ensisijaisesti yksilönä ja siihen ei sukupuoli vaikuta. Turhaan toivot asiallista keskustelua, koska sinun aiheesi ei ole asiallinen. On takapajuista haluta tiettyä sukupuolta.
Tuollaiselle ihmiselle lapsi on lopulta kuin esine, tajuatko kuinka se huokuu tuosta sun asenteesta... Sulla lienee joku suuruusharha. Ei ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän pitäisi käydä aiheesta asiallista keskutelua, koska ap:n avauskin on epäasiallinen. Eikä keskustelu johda mihinkään, et voi vaikuttaa lapsen sukupuoleen etukäteen, vaikka mitä tekisit.
jätä tekemättä kirjoitti:
No ei välttämättä. Isäni olisi kovasti halunnut poikaa mutta sai minut, tytön. :) on muistuttanut useasti vuosien varrella. Mua vaan ei napostele paskan vertaa mitä isäni haluaa. Olen silti tyytyväinen että synnyin, vaikka synnyinkin kusipään tyttäreksi.
Tsekkaile netistä vanhoja uskomuksia miten voi edesauttaa tietyn sukupuolen saamista, jos näissä vinkeissä ei mitään totuuden perää ole niin ainakin olet yrittänyt. Hassuna sattumuksena, esikoisemme sukupuoli täsmää näihin uskomusten vinkkeihin, takaapäin pantaessa syntyy todennäköisemmin poika. Jos mennään radikaaleihin ratkaisuihin, tosin en tiedä milloin sukupuolen saa selville, mutta raskauden keskeytys "väärästä" sukupuolesta on se radikaalien ratkaisu. Tai sitten tyydyt siihen, että on 50% todennäköisyys saada se toivottu sukupuoli. Itse käyttäisin ensimmäistä tai viimeistä vaihtoehtoa näistä kertomistani.
No onko muita vaihtoehtoja?