Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
Kallein omistamani laukku on Samsoniten matkalaukku, jonka sain lahjaksi täytettyäni pyöreitä. Kerran satsasin melkein satasen kunnon nahkalaukkuun, jonka ostin työlaukuksi ulkomailta. Se on ollutkin aktiivikäytössä ja kuusi vuotta.
Olen 45 v. maisteri, ja tunnen myötähäpeää kaikkien laukuilla prameilevien naisten puolesta. Esim. Sara Sieppi joululomalla köyhässä Etelä-Afrikassa Luis Vuittoneidensa kanssa poseeraassa Instakuviin. Epäkunnioittavaa, täysin tarpeetonta ja moukkamaista.
Arvostan kirppareilla käyviä älykkönaisia.
n. 400 euroa nahkainen ( tunnettu merkki) olkalaukku
T. maisteri
Joku Marimekon olkalaukku 80-100 €.
-DI
Ihmettelen myös luxuslaukkuvillitystä. Käsilaukut voivat joo olla todella kauniita kapistuksia, mutta nämä tonneja maksavat vuittonit ja mulberryt näkyvine logoineen ovat vain mauttomia möhkäleitä.
Vastauksena kysymykseen: omistan vain yhden käsilaukun, joka on alesta ostettu Marimekko. Lisäksi on yksi reppu ja yksi lentolaukku, joista viimeksi mainittu on se kallein (Samsonite).
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös luxuslaukkuvillitystä. Käsilaukut voivat joo olla todella kauniita kapistuksia, mutta nämä tonneja maksavat vuittonit ja mulberryt näkyvine logoineen ovat vain mauttomia möhkäleitä.
Vastauksena kysymykseen: omistan vain yhden käsilaukun, joka on alesta ostettu Marimekko. Lisäksi on yksi reppu ja yksi lentolaukku, joista viimeksi mainittu on se kallein (Samsonite).
Ai niin, maisteri 41 ja palkka ylempänä toimihenkilönä aika hyvä.
Unohtui- akateeminen yrittäjä
merkkiä en tiedä, maksoi 2 markkaa kirpparilla (1995, tai sitä main) sitä edellinen löydetty kaatopaikalta ja yksi saatu tädiltä joskus 40 v sitten, ikää 67v. Koulutuas kanakoulu ja puutarhakoulu
en tosin käytä laukkuja kuin pari kertaa vuodessa, yleenäs kuljen reppu selässä, reppu maksoi 25 e, ja toisen sain kasvattajalta ostaessani koiran
Furlan mokkanahkalaukku kirppikseltä 45e, 53v ja inssi
Samsonite iso matkalaukku 370 e, ikä 57 v, DI
Vierailija kirjoitti:
62v., Chanel, 5 600 euroa
Raaskitko käyttää sitä? Mulla Chanel Classic Flap jäi hyllyyn sen jälkeen, kun Chanelin laukkujen hinnat lähtivät rakettimaiseen nousuun. Muutamia myinkin tosi hyvällä voitolla.
N27
Matkalaukku n. 300 e. Käsilaukkua en ole koskaan ostanut, nuorempana en niistä tykännyt ja nykyään saan niitä tyttäreltäni, siinä 200-400 euroa laukku. Olen 62 ja vain peruskoulun käynyt.
Olin sellaisessa matalapalkkaisessa duunarityössä aikanaan ja siellä oli kaikilla naisilla merkkilaukut! Louis Vuittonia enimmäkseen. Nyt olen hyväpalkkaisemmassa akateemisessa työssä eikä täällä näy tuollaisia samalla tavalla. Varmasti osalla on merkkivaatteitakin mutta se ei selkeästi ole yhtä tärkeä juttu. Ja tämä ketjukin osoittaa että noita laukkuja on matalammin koulutetuilla. Vaikka siihen menisi koko kuun palkka, ostetaan kallis laukku.
Itsellänikin neljä Furlaa, joista jokin on ollut kallein. Jotain muutaman satasen. Iät 5-16 vuotta. Koulutusta niillä ei ole, mutta minulla on AMK-tutkinto yhdeltä alalta ja vanhamuotoinen opistotutkinto toiselta. Muistatteko te ihmiset todella laukkujenne hinnat vai oletteko kirjanneet ne jonnekin ylös?
Marimekon olkalaukku 130€ perus duunari 45v
Madame Furla kirjoitti:
Itsellänikin neljä Furlaa, joista jokin on ollut kallein. Jotain muutaman satasen. Iät 5-16 vuotta. Koulutusta niillä ei ole, mutta minulla on AMK-tutkinto yhdeltä alalta ja vanhamuotoinen opistotutkinto toiselta. Muistatteko te ihmiset todella laukkujenne hinnat vai oletteko kirjanneet ne jonnekin ylös?
Laukut ovat mun intohimo ja myös osittainen tulonlähde. Mulla on ns. merkkilaukkuja laidasta laitaan, Chanelista Dioriin ja Balenciagasta Bulgariin ja Fendiin. Maksamani hinnat ovat mulla tarkkaan selvillä mahdollista jälleenmyyntiä ajatellen. Tänään mulla on tosin mukana punottu kesäkassi, joka oli alle kymmenen euron löytö:)
Pari kk sitten ostin Prismasta uuden laukun, alle 30 egeä, aivan kouluttamaton hän on, mutta toimii moitteetomasti.
Savotan päiväreppu, hinta noin viisikymppiä, koulutus tohtori.
Alkon muovikassi 0,20e, 50vuotta olen niillä kantanut KELA rahat parempiin sijoitus prosentteihin uimamaisterina
Nelikymppinen maisteri kahdesta eri tiedekunnasta, ja kauniin vintageveskani (vanha kotimainen nahkalaukkubrändi Three Bags) löysin pihakirppikseltä 10 eurolla.