Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraiden ihmisten työnteko

Vierailija
22.04.2016 |

Hieman ärsyttää kun kuulin että esikoista kiusataan koulussa siitä, että minä en ole töissä. Anteeksi nyt, mutta mitä se kuuluu muille? Olen kaksi akateemista tutkintoa suorittanut ihminen, joka on ollut töissä 14-vuotiaasta! Tämän vuoden olen ollut vuorotteluvapaalla. Nyt lasta sitten kuulustellaan mistä on kyse ja miten äitisi voi kuskata kouluun jne. Kasvattakaa niitä lapsianne hyväksymään edes vähän erilaiset ihmiset - ei kaikki mene töihin 8 - 16 jakkupuku päällä ja silti ne on ihan ok. Jopa ne oikeasti työttömät tällä hetkellä. Halusin vielä oikein olla yläkoululaisen tukena koulunvaihdossa, antaa aikaani ja viettää yhteisiä iltapäiviä ja nyt sitten tämä. Argh. Puusilmät!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit nyt kyselee toistensa kotitilanteista vaikka ja mitä. Voit ohjeistaa omaa lastasi sanomaan, että olet vuorotteluvapaalla. Ei ne teinit sitä tajua mitä se tarkoittaa, mutta vanhempansa toki tietävät jos tulee puheeksi.

Ei ne teidän teinin kaverit sitä pahalla tee. Tuossa iässä vaan on ihan normaalia kysellä avoimemmin  vanhempien työstä yms. Ovat muutenkin avoimempia kaikesta kaverisuhteissaan kuin vanhempana ruukataan olla. Sitten jos vielä yliopistoiässä joku kyselisi, että mitä äitisi tekee, niin voisi puhua huonosta kasvatuksesta.

Vierailija
42/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ja olen yläkoulun ope. Sivukorvalla kuulee nuorten puhuvan vaikka ja mitä oman perheen asiaa keskenään. Yllättyisitte jos tietäisitte! Se on se ikä, milloin laitetaan kaverit perheen edelle. Se että joku kyselee miksi äitisi tuo sua kouluun nyt, ei todennäköisesti tarkoita että hän ihmettelisi että oletko työtön. Se vaan kertoo siitä, että kysyy koska se on heidän omassa kulttuurissaan ihan normaalia kysyä ja ihmetellä ääneen jotain muuttunutta tilannetta toisten (tai omassa) perheessä.

41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt tarkoitat siis kiusaamisella? Onko lapsesi itse käyttänyt tuota termiä? Kavereiden kesken on ihan normaalia kysyä, että miksi äitisi on alkanut kuskaamaan sua, eikä teinit todellakaan tiedä mitä vuorotteluvapaa tarkoittaa ja varmasti tulee lisäihmettelyjä jos lapsesi on ks. termiä käyttänyt. Mun korvaan kuulostaa ihan normaalilta nuorten jutustelulta, mutta käytät tuota kiusaamistermiä niin ivaavatko he häntä siis jotenkin tästä vai mitä tarkoitat?

Vierailija
44/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nyt ihan varma, ettei lastasi ole kiusattu jo aiemmin? Eivät nuo ole niitä asioita jotka laukaisevat kiusaamisen (monien vanhemmat ovat työttömiä nykyään), vaan nuo ovat juuri niitä asioita joihin kiusatuissa aletaan tarttumaan. Eli kiusaajat silmä kovana tarkkailevat, mistä saisi seuraavan kiusaamisen aiheen kiusatulle. Jos lastasi oikeasti kiusataan, niin sun pitää puuttua asiaan ja kertoa opettajille, eikä vaan raivota itsekseen että nyt kaikki luulee sua työttömäksi vaikka olet vuorotteluvapaalla.

Onhan siis lapsesi ihan konkreettisesti sanonut sinulle, että häntä kiusataan ja haukutaan? Eikä kyseessä ole vain sellainen tilanne, että lapseltasi kysellään aiheesta ja joku on kysynyt/sanonut suoraan että onko äitisi työtön, ja tämä on sinun mielestä kiusaamista? Toisille nuorille se työttömyyskin nimittäin on ihan normaalielämän asia, eikä mikään tabu. 

Vierailija
45/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä teiniä edes kiinnostaa muiden vanhemmat? Omituisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme