Vieraiden ihmisten työnteko
Hieman ärsyttää kun kuulin että esikoista kiusataan koulussa siitä, että minä en ole töissä. Anteeksi nyt, mutta mitä se kuuluu muille? Olen kaksi akateemista tutkintoa suorittanut ihminen, joka on ollut töissä 14-vuotiaasta! Tämän vuoden olen ollut vuorotteluvapaalla. Nyt lasta sitten kuulustellaan mistä on kyse ja miten äitisi voi kuskata kouluun jne. Kasvattakaa niitä lapsianne hyväksymään edes vähän erilaiset ihmiset - ei kaikki mene töihin 8 - 16 jakkupuku päällä ja silti ne on ihan ok. Jopa ne oikeasti työttömät tällä hetkellä. Halusin vielä oikein olla yläkoululaisen tukena koulunvaihdossa, antaa aikaani ja viettää yhteisiä iltapäiviä ja nyt sitten tämä. Argh. Puusilmät!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ota kantaa kenenkään muun valintoihin.
Etkös sinä juuri tämän keskustelun avannut ottaaksesi kantaa muiden valintoihin jotka mielestäsi olivat vääriä.
En. Minä avasin sanoakseni, että opettakaa lapsenne olemaan avarakatseisia ja että on naurettavaa kiusata jotakuta lasta jos tämän vanhemmat elää jotenkin vähänkin toisin kuin omat vanhemmat.
Ja jos luet ketjua pidemmälle niin näet että minähän kerron että olen itse elänyt juurikin niin kuin nuo muut vanhemmat eli tehnyt jopa samat valinnat. Luultavasti he tekevät tämän valinnankin ennemmin tai myöhemmin.
Mutta nyt on pakko lopettaa. Lähden tekemään pihatöitä. Kamalaa. Keskellä arkipäivää. Epäkristillistä suorastaan.
Vieras kirjoitti:
Minä avasin sanoakseni, että opettakaa lapsenne
Ymmärrän eli "Minä en ota kantaa kenenkään muun valintoihin." et ota kantaa muiden valintoihin mutta sinä avasit keskustelun kertoaksesi muille miten heidän tulisi opettaa lapsiaan. :-D
Vierailija kirjoitti:
Hieman ärsyttää kun kuulin että esikoista kiusataan koulussa siitä, että minä en ole töissä. Anteeksi nyt, mutta mitä se kuuluu muille? Olen kaksi akateemista tutkintoa suorittanut ihminen, joka on ollut töissä 14-vuotiaasta! Tämän vuoden olen ollut vuorotteluvapaalla. Nyt lasta sitten kuulustellaan mistä on kyse ja miten äitisi voi kuskata kouluun jne. Kasvattakaa niitä lapsianne hyväksymään edes vähän erilaiset ihmiset - ei kaikki mene töihin 8 - 16 jakkupuku päällä ja silti ne on ihan ok. Jopa ne oikeasti työttömät tällä hetkellä. Halusin vielä oikein olla yläkoululaisen tukena koulunvaihdossa, antaa aikaani ja viettää yhteisiä iltapäiviä ja nyt sitten tämä. Argh. Puusilmät!
Ei voi olla totta! Mutta toisaalta yläasteikäiset voi jo vähän katsoa, jos lapsi tulee äidin kanssa kouluun. Mutta tuo kertoo vain kiusaajien vanhempien huonosta asenteesta. Luultavasti kateudesta, koska olet akateeminen. Nyt on tilaisuus iskeö ja jaaritella kateellisia puheita kotona. Lapset jatkavat koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vuorotteluvapaata sinä tarviset terve ihminen
No sinä et ainakaan sitä ansaitse vaikka oisit burn outissa kun suhtautumisesi on tuo
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo kertoo vain kiusaajien vanhempien huonosta asenteesta. Luultavasti kateudesta, koska olet akateeminen. Nyt on tilaisuus iskeö ja jaaritella kateellisia puheita kotona.
Turhaa AP esität muita ihmisiä :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ota kantaa kenenkään muun valintoihin.
Etkös sinä juuri tämän keskustelun avannut ottaaksesi kantaa muiden valintoihin jotka mielestäsi olivat vääriä.
En. Minä avasin sanoakseni, että opettakaa lapsenne olemaan avarakatseisia ja että on naurettavaa kiusata jotakuta lasta jos tämän vanhemmat elää jotenkin vähänkin toisin kuin omat vanhemmat.
Ja jos luet ketjua pidemmälle niin näet että minähän kerron että olen itse elänyt juurikin niin kuin nuo muut vanhemmat eli tehnyt jopa samat valinnat. Luultavasti he tekevät tämän valinnankin ennemmin tai myöhemmin.
Mutta nyt on pakko lopettaa. Lähden tekemään pihatöitä. Kamalaa. Keskellä arkipäivää. Epäkristillistä suorastaan.
No se on tää yhteiskunta, itse teen etätöitä puutarhassa keskellä päivää, niin siitäkös juoru lentää.
Jos en tekisi, retkottaisin toimistolla aina sen8- 4 tai 9- 17,/ siinä menee aika lähinnä netissä surffailuun kun ei koko aikaa pysty tekemään vain työtä , tai pää halkee, jos voin puuhailla jotain muuta samalla, niin virkeys säilyy ja voin paremmin.
Mutta kun se systeemi näkee vain, että työ on sidottu tiettyyn paikkaan. Kerrankin kun olin vapaapäivänä risteilyllä keskellä.päivää niin ihmeteltiin että voi herrtileijaa kun miten et oo töissä.
Ugh
Jos lapsesi on uusi luokalla, luokkalaiset saattavat etsiä lapsesta heikkoja kohtia. Kaikesta voi kehittää sellaisia, vaikkei se normaalisti olisikaan mikään puheen aihe jollakin luokan vakaan aseman omaavalla.
Ja todellakin, on paljon aikuisia ja heidän lapsiaan, jotka eivät ymmärrä erilaisia elämäntapoja. Ota vain ylväs asenne, äläkä ajattele asiaa. Asut todennäköisesti alueella tai poikasi on koulussa alueella, jossa asuu tietyn tyyppisiä perheitä asenteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo kertoo vain kiusaajien vanhempien huonosta asenteesta. Luultavasti kateudesta, koska olet akateeminen. Nyt on tilaisuus iskeö ja jaaritella kateellisia puheita kotona.
Voin vakuuttaa, ettei ollut ap ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sentään isket silmää rivisi lopussa niin tiedämme sen vitsiksi.
Olisikin aika outo sattuma, että sait juuri viestiisi ne asiat mistä oli aikaisemmin puhetta eli akateemisuus, kateellisuus ja huonot kotiolot :-D
Kannattaa muuttaa hieman varakkaammalle alueelle, täällä on ainakin useampia kotirouvia lasten vanhemmissa eikä sitä kukaan ihmettele, ennemminkin se kertoo hyvästä tulotasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tulin sanomaan, että kasvattakaa lapsianne käsittämään muitakin elämisen malleja kuin omanne!
Eivätkö nämä lapset ole sitten kasvatettu käsittämään muitakin elämisen malleja, kuin heidän omansa kun kerran käsittivät sinunkin elämisesi mallin?
Nythän sinä et vain käsitä heidän elämisensä mallia ja valitat siitä, että heillä oli erilainen elämisen malli, kuin sinulla?
Tahallinen ymmärtämättämyys ja kateus paistaa tästäkin kirjoituksesta läpi. Miten täällä ehtii kommentoimaan ihmiset, jotka ovat siellä 8-16 toimistossa? Enkä ole ap, tiedoksi vain.
Vien joka aamu kouluun 2 kpl 17v ikäisiä ja yhden 13v ikäisen eikä kukaan lasten kavereista koskaan ole ihmetellyt, että miksi. Eikä kukaan ole edes kysynyt, olenko työtön vai miksi minulla on ylimääräistä aikaa moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Puusilmä voi opettaa lapsensa vastaamaan, kun kysytään; äiti on tehnyt töitä jo niin monta vuotta, että voi olla tämän vuoden vuorotteluvapaalla ja palaa sen jälkeen taas töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sentään isket silmää rivisi lopussa niin tiedämme sen vitsiksi.
Olisikin aika outo sattuma, että sait juuri viestiisi ne asiat mistä oli aikaisemmin puhetta eli akateemisuus, kateellisuus ja huonot kotiolot :-D
Koitapa nyt uskoa, että täällä on muitakin kuin ap. Jos laitan silmäniskun, se ei ole tarkoitettu vitsiksi, vaan merkiksi siitä, ettei olla sotajalalla täällä kirjoittelemassa. Ei ap.
huonosti kasvatettuja pentuja ne kyselijät, heille ei ole kerrottu että töissä voi olla erilaisia lomia ja muita, ei minun lapsuudessa koskaan ihmetelty että miksi äiti on lomalla, kun se kuului työhön,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puusilmä voi opettaa lapsensa vastaamaan, kun kysytään; äiti on tehnyt töitä jo niin monta vuotta, että voi olla tämän vuoden vuorotteluvapaalla ja palaa sen jälkeen taas töihin.
Saa kai äiti olla vaikka miten kauan kotona, teki sitä mistä syystä vain? Etätyötä, opiskelua, kotityötä, mitä vain. Senhän ei pitänyt kuulua kenellekään, vaan pitäisi hyväksyä erilaiset ratkaisut ja elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vien joka aamu kouluun 2 kpl 17v ikäisiä ja yhden 13v ikäisen eikä kukaan lasten kavereista koskaan ole ihmetellyt, että miksi. Eikä kukaan ole edes kysynyt, olenko työtön vai miksi minulla on ylimääräistä aikaa moiseen.
Lapsesi ympärillä sattuu olemaan lapsia, jotka ovat fiksuista avarakatseisista perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa hieman varakkaammalle alueelle, täällä on ainakin useampia kotirouvia lasten vanhemmissa eikä sitä kukaan ihmettele, ennemminkin se kertoo hyvästä tulotasosta.
Me asumme erittäin vauraalla omakotialueella Helsingissä. Täällä tosiaan on vaikka kuinka paljon kotirouvia. Ja kotona on lääkäriä, lakimiestä, arkkitehtiä, etätöissä ja kotitoimistoissa.
Lapsi vaihtoi yläkouluun kv. kouluun, jossa todellakin on varakkaiden lapsia ja diplomaattien lapsia ja takuulla on paljonkin kotirouvia. Aina kun vien lasta kouluun, koko piha on täynnä kuskaavia vanhempia.
Tuli täysin puskista tämä. Ehkä nyt on valikoitunut luokalle sitten juurikin virkamiesten jne. lapsia jotka ei kerta kaikkiaan käsitä tätä. Ja ehkä siinä on sitten sitä kateuttakin - kuinka joku voi asua isossa talossa tekemättä edes töitä. Jaa-a.
Tämä nyt on a.p viimeinen paikka, missä kannattaa mitään avautua tai järkevää sanoa.
Katsos, kun..
"Jos ullakolla kolisee, vähän väliä narisee..
Siellä kaiku se vastailee.." :)