Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko labravastaukset omakantaan vasta sen jälkeen, kun lääkäri on ne katsonut

Vierailija
22.04.2016 |

Jos soittoaika ti niin voiko itse katsoa tulokset jo aiemmin

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Taitaa olla sairaanhoitopiiristä kiinni, tuleeko vai ei. Hus:n labratuloksia ei ainakaan näe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Husin vastaukset yleensä näkee itsekin. Juuri niitä katselin, kun lääkäri on paikalla vasta ensi ke ja osa oli valmiita.

Vierailija
4/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä näy hus:n labratulokset missään. Ei edes lääkärin tulkinnan jälkeen.

Vierailija
5/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kyllä näy hus:n labratulokset missään. Ei edes lääkärin tulkinnan jälkeen.

Oletko suostunut tietojen luovuttamiseen kantaan?

Vierailija
6/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tosi erilaisia käytäntöjä, mun lähetteet on Espoosta ja niiden tulokset on näkyneet.

Vierailija
7/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laboratoriotulokseni eivät näy Omakanta-palvelussa?

Tarkistathan, onko sinua hoitanut terveydenhuollon toimintayksikkö jo liittynyt Potilastiedon arkistoon ja aloittanut potilastietojen tallentamisen sinne.

Palveluun liittyneet terveydenhuollon toimintayksiköt.

Potilastietojen arkistointi laajenee vaiheittain, jolloin hoitotietosi eivät ole välttämättä nähtävissä Omakannassa. Esimerkiksi joistakin organisaatioista laboratoriotuloksia ei tallenneta Potilastiedon arkistoon vielä alkuvaiheessa.

Vanhoja potilastietoja ei tallenneta arkistoon, eli Omakannassa voi näkyä vain sellaisia potilastietoja, jotka ovat syntyneet aikaisintaan sinä päivänä, kun terveydenhuollon toimintayksikkö on alkanut käyttää Potilastiedon arkistoa.

Laboratoriotulokset ja röntgenlausunnot näkyvät Omakannassa Tutkimukset-osiossa. Jos tulokset eivät näy sen päivän kohdalla, jolloin tutkimus tehtiin, katso vielä muiden päivämäärien kohdalta. Tulos saattaa olla tallennettu esim. sille päivälle, jolloin tutkimuksen pyyntö (lähete) on kirjoitettu.

Tietojen tallentamisessa Potilastiedon arkistoon voi myös ilmetä viivettä. Viive vaihtelee eri organisaatioissa.

On myös mahdollista, että hoitava lääkäri haluaa käydä tulokset läpi kanssasi ennen niiden näyttämistä Omakannassa.

Jos hoitotietoja ei näy Omakannassa kohtuullisen ajan kuluessa, vaikka olet asioinut palveluun jo liittyneessä yksikössä, voit pyytää lisätietoa sinua hoitaneesta terveydenhuollon yksiköstä.

http://www.kanta.fi/ukk1

Espoossa ei vissiin olla edetty noin pitkälle, että labratulokset näkyisivät kannassa. Tai ainakaan mulla ei näy, vaikka labrassa olen nyt joutunut käymään kerran viikossa.

Vierailija
8/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko suostunut tietojen luovuttamiseen kantaan?

Olen, mutta ei näy siltikään.

Vierailija
9/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tosi erilaisia käytäntöjä, mun lähetteet on Espoosta ja niiden tulokset on näkyneet.

Kumma juttu. Mulla ei näy ja espoolainen olen. Tietojenluovutusluvat on kunnossa.

Vierailija
10/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labratulokset kirjaa Huslab.

Omakanta-palvelussa näkyvät HUS:n hoitoyksiköissä tehdyt röntgentutkimustulokset. Laboratoriovastaukset tulevat näkyviin keväällä 2016

Vierailija
11/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huslabin tulokset näkyvät, kun lääkäri on ne katsonut. 

Vierailija
12/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tai ei, riippuu siitä missä asut, missä kävit kokeissa ja onko kokeet määrännyt yksityislääkäri vai ei. Huslabin koetuloksista esim. yksityislääkärin lähetteellä tehtyjen kokeiden tulokset eivät näy ollenkaan vaan tulevat kirjepostissa sekä potilaalle että lääkärille. Muut koetulokset ja tiedot päivittyvät viiveellä, jos edes päivittyvät. 

Vierailija
13/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kunnallisen puolen labralähetteellä tehdyt tulokset näy ollenkaan, oli lääkäri ne tulkinnut tai ei. Mulle labroja on määrätty hus:n sairaaloista ja noi tulokset eivät ainakaan näy omakannassa. Yksityisen labratulokset taas näkyvät heidän omissa omakantaa vastaavissa palveluissa, esim. omamehiläisessä.

Vierailija
14/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huslabin tulokset näkyvät, kun lääkäri on ne katsonut. 

Riippuu lääkäristä. Perusveren kuva näkyy heti kun tulokset on saatu.

Syöpälääkärin lähetteen tulokset tulee näkyviin vasta lääkärin päätöksellä.

Vierailija
15/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kunnallisen puolen labralähetteellä tehdyt tulokset näy ollenkaan, oli lääkäri ne tulkinnut tai ei. Mulle labroja on määrätty hus:n sairaaloista ja noi tulokset eivät ainakaan näy omakannassa. Yksityisen labratulokset taas näkyvät heidän omissa omakantaa vastaavissa palveluissa, esim. omamehiläisessä.

Lisäyksenä vielä, että lääkäri soittaa tuloksista mulle. Ja mitään kieltoa ei ole, joka estäisi tulosten näkymisen.

Vierailija
16/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy Huslabin tulokset kanta.fi:ssä, jos lähettäjänä on ollut HUS. Helsingin kaupungin (eli terveysaseman) lähetteellä olleet tulokset näkyy.

Vierailija
17/25 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin terveyskeskuksen lähettellä otetut kokeen tulokset näkyy kannassa vaikka lääkäri ei ole katsonut

Vierailija
18/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Miten nykyisin omakanta on toiminut labratulosten osalta? Minulla ei näy kuin yksi labratulos ja muita ei näy? Jostain luin, että tuloksissa voi olla jotain ikävää, jos niitä viivästytetään. Tarkoittaako tämä automaattisesti sitä? Luulisi että olisivat soittaneet minulle jo ikävistä tuloksista, kun lupasivat soittaa jos jotain on.

Vierailija
19/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin näkyy, milloin ei :( Mulla lähetti työterveyslääkäri (Hus) verenkuvaan, joka näkyy, mutta spirometria ei näy. Olis hyvä idea, että tietoja voisi käyttää ja tarkastella myöhemmin, mutta ei tää oikein toimi.

Vierailija
20/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy kun tulos on viitearvoissa, muuten ei. Potilasta ei laiteta googlettamaan pientä variaatiota, vaan lähetteen tekijä soittaa vastauksen, eli jo perusflunssan takia eivät ehkä näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan