Elän painajaismaisessa avioliitossa - ajattelin luovuttaa
Mieheni on väkivaltainen, persoonallisuushäiriöinen ja alistava, mutta ulkoisesti menestynyt ja älykäs. En pärjää enää häntä vastaan tai jaksa taistella. Hän on varakkaampikin. Mies ja anoppi ovat ehdottaneet useammankin kerran, että minä olense ongelma ja mun pitää muuttaa pois. Mies kuulemma suuttuu vain minun takiani, kun olen niin surkea vanha avuton lehmä ja pskakasa jne. Anoppi muuttaisi mieheni luokse hoitamaan kotia ja lapsia sekä passaamaan miestäni. Heillä se kaikki on jo valmiiksi suunniteltu.
Minusta ei ole kuulemma niin väliä ja mies on rohkaissut minua päättäämään elämäni. Mulla ei ole tässä umpikujassa enää muuta vaihtoehtoa kuin tehdä miehen tahdon mukaan. Hankin jo asunnon, minkä mies torppasi täysin, eikä suostunut tulemaan edes katsomaan sitä asuntoa. Muutin jo tavaranikin sinne pääosin ja osan lasten tavaroista. Sitten mies ehdotti, että ostaisi sijoitusasunnon, johon ottaisi minut markkinahintaisella vuokralla asukkaaksi, mutta hänellä olisi avaimet ja oikeus tulla yllättäenkin 24/7. Taustalla on se, että mies on uhannut henkeäni useita kertoja sekä rikkoa/hävittää tavarani sillä aikaa, kun olen töissä. Kun olin sitä vastaan, niin mies raivostui. En enää jaksa tätä vääntöä. Mun varmaan vain kannattaa muuttaa sinne asuntooni yksin ja jättää lapset miehen hoiviin. Mies kyllä hälyttää anopin hoitamaan kotia. Ei mua kuulemma tarvita mihinkään ja olen täysin arvoton. Nyt kävi näin. Surullista. Ja tulee hirveä ikävä lapsia. :(
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis miksi jättäisit lapset väkivaltaisen miehen ja vastenmielisen anopin hoitoon? En voisi kyllä tehdä lapsilleni noin. Ja miksi miehen pitäisi jotenkin hyväksyä asuntosi, eihän se sille kuulu pätkääkään.
Olen yrittänyt tässä järkevästi neuvotella ja olla sitkeä ja sisukas sekä pysyä aina asiallisena raivoavaa ja väkivaltaista miestäni vastaan. Olen nyt varmaan viimeisimmän piolen vuoden ajan melkein joka päivä sanonut, että "voisimmeko erota, please, kun tämä meidän avioliittomme ei oikein toimi", ja useimmiten mies ei reagoi siihen mitenkään tai naurahtaa vain tai rupeaa raivoamaan tai uhkailemaan. Tai sitten lupaa jotain, mikä osoittautuu vedätykseksi eli peruu lupauksensa.
Ei sinun tarvitse pärjätä miehelle väittelyssä tai neuvottelussa. Turvakodista tai poliisilta saat apua siihen.
Minä niin toivoisin, että tämä olisi provo mutta pelkään, että ei ole.
Miksi ihmeesssä sinä kuvittelet olevasi jonkinlainen yli-ihminen, joka on vastuussa kaikesta YKSIN ja jonka pitää kestää ja sietää ihan kaikkea?
Ei, et sinä ole. Tunnusta nyt ihan suoraan, että sinä olet aivan tavallinen heikko ihminen etkä voi millään tavalla muuttaa miestäsi. Ei sinun tarvitse yrittää epätoivoisesti olla sitkeä ja sisukas.
Et myöskään tarvitse miehen lupaa eroon, vaan sitä voi hakea ihan itse, yksinkin.
Ei sinun tarvitse erosta keskustella eikä neuvotella, kun itsehän mies on jo todennut sinut niin kelvottomaksi vaimoksi, että on heittämässä pihalle. Eihän sinun tietenkään tarvitse miehen ehtoihin suostua vaan hanki itsellesi JA LAPSILLESI oma asunto heti ja muuta sinne.
Lasten huoltajuus on sitten hankalampi ja monivaiheisempi. Muista kuitenkin se, että sinä tulet olemaan lastesi äiti aina, myös silloin kun he ovat varttuneet aikuisiksi. 12-vuotias saa jo itse päättää, kumman vanhemman luona haluaa asua.
Jopa minä olen nähnyt nämä samat aloitukset uudelleen ja uudelleen, ja kirjoittanut pitkiä rohkaisevia kirjoituksia.
Sinä olet ainoa joka voi sinut pelastaa.
Sinun pitää tehdä päätös ja toimia.
Sinä itse olet vastuussa nyt tuosta, kun annat sen jatkua, ei kukaan muu.
Miksi ihmeessä jättäisit lapsesi. Lapset mukaan ja sitten eropaperit.
Ap mietipä jos itse olisit perheesi lapsi, mitä toivoisit tapahtuvan? Itse ainakin haluaisin lähteä äidin kanssa turvaan. Isä joka henkisesti (ja fyysisesti?) pahoinpitelee äitiä, pahoinpitelee samalla lasten psyykettä. Jokainen keskustelunne ja kommenttinne, jonka lapset kuulevat vahingoittaa heitä. Sinun onneton olosi vahingoittaa lapsia.
Otsikkosi luuluisi olla: Elän painajaismaisessa avioliitossa -ajattelin aloittaa lasteni kanssa uuden, paremman elämän
Ap, on todella surullista lukea jatkuvasti näitä kertomuksiasi. Miksi et lähde turvakotiin, sinua on ohjeistettu kymmeniä kertoja?!
Onko mies töissä nyt? Jos on niin lähde nyt!!!!
Saat olla siellä turvassa lasten kanssa ja saat ammattilaisten apua ja tukea asioiden hoitamiseen. Sinun ei myöskään tarvitse kohdata miestä vaan saat aikaa koota itseäsi.
Olet nyt kriisivaiheessa mutta sinun on pakko toimia!!!
1) Eroamiseen ei tarvi miehen lupaa. Pistät vain erohakemuksen vireille ja muutat lasten kanssa pois, aluksi turvakotiin, jos on vaarana, että mies seuraa uuteen kotiin.
2) Et tosiaan jätä lapsia miehelle. Se vielä tappaa ne kostaakseen sulle, jopa siksi että ehdotit vuonna miekka ja kilpi eroa. Sairas sekopää (miehesi siis), joka ei ansaitse MITÄÄN hyvää elämäänsä. Vain pahaa, tuskaa, surua (tosin se tuskin kykenee surua kokemaan vaikka kaikki läheisensä kuolisi).
3) Jos mies uhkaa, tallenna nauhalle ja poliisille rikosilmoitus. Tee myös lapsistasi lasu, jossa ilmaiset olevasi peloissasi mitä mies tekee lapsille eron takia.
4) HÄIVY JO! Me ei haluta lukea lehdistä lähiaikoina siitä, miten narsisti/psykomiehesi tappoi sinut JA lapset. Koska ellet lähde pian, mies tekee sen. Tunnen tapauksen, jossa vain naapurin valppaus pelasti tilanteessasi olleen naisen ja hänen vauvansa. Kun pahoinpitely alkoi (mies myönsi myöhemmin tappoaikeen), naapuri kuuli äänet ja soitti heti poliisille. Mies vietiin käsiraudoissa poliisiautoon, vaimo ja lapset paareilla ambulanssiin ja sairaalasta turvakotiin. Mies sai ihan kunnon tuomion tapon yrityksestä, pääsi tutustumaan vankilan selliin useammaksi vuodeksi. Kuoli vankilassa.
Tuossa on suurin ongelma passaamaan tuleva anoppi. Eli mies saa työnsä hoidettua vaikka lapset ovat hänellä. Voisit kokeilla perheneuvolaa tms sosiaalitahoa, jossa kertoisit avoimesti tilanteestasi. Jos sattuu olemaan järkevä ihminen, jonka kanssa keskustelet, asiat voisivat järjestyä sitä kautta.
Mitä suunnitteletkin, älä kerro siitä miehelle, niin hän ei ehdi tehdä vastasuunnitelmaa.
Pidätkö tuosta teidän asetelmasta eli että mies määrää ja sinä kyselet lupia? Siltä vaikuttaa kun et muutosta pohjimmiltaan tunnu haluavan. Ei terroristien kanssa neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
Mun terveyskin on alkanut reistailla, kun mulla on rytmihäiriöitä ja olen ihan säikky. Ei musta ole tosiaan enää mihinkään. Mieheni ja anoppi ovat oikeassa. Mun mieheni on vain vahvempi ja niin ovela ja empatiakyvytön/kylmä, etten koskaan tule pärjäämään hänelle. Enkä jaksaisi oikeastaan enää elääkään.
Lähde pois, ansaitset parempaa, tai niin no.....
Kyllä noi manipuloijat tunnetaan - menette sinne turvakotiin ja pyydä APUA. Aja sinne vaikka taksilla pihaan. Miehesi täydellinen elämä kyllä tajutaan kulisseiksi. Joten älä luovuta.
Miehesi on alistajapaska.
Mikset nauhoita noita miehesi puheita esim kännykällä? Saisit jotain faktaa vielä tueksi.
Lähde heti tänään turvakotiin. Heti ja lapset mukaan. Olet niin stressattu, että siellä saat levätä ja tukea ja apua.
Omaisuus jaetaan myöhemmin ja luulen, että miehesi ei tätä halua.
Voit vaikka sanoa miehelle, että saa pitää kaiken omaisuuden (tosiasiassa menee kyllä jakoon) mutta tässä vaiheessa sano näin.
Itse erosin ja sanoin miehelle, että saa pitää kaiken eikä tarvitse maksaa edes elatusmaksua...olin silloinkaan loppu. Elatusmaksut kyllä sain kunnan kautta.
Toimi heti. Voimia ja haleja!!
Soita se yksi puhelu: "Tarvitsen apua ja olen tulossa lasten kanssa"-> turvakotiin tai vastaavaan, aluksi vaikka ystävän luo, josta bussilla perille.
Jos ei turvakodissa ole tilaa, pääset kaupungin tilapäisasuntoon, ehkä pysyväänkin, suojaan. Rahaakaan et tarvitse, ruuan sun muut antavat. Ja turvajärjestelyt ovat sitä luokkaa, että mies ei tunnista enää itseään peilistä, jos aikoo tulla sulle pahaa tekemään!!!
Ai kukako olen? Kaiken tämän jo kokenut vanha pieru, joka tahtoo kertoa sinulle, että NYT ON AIKA JÄTTÄÄ se helvetti, mitä miehesi ehkä normaaliksi perhe-elämäksi kutsuu.
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/vakivaltatyo/turvakodit/
Tuolta näet lähimmän turvakodin. Otat lääkkeet, pankkitunnukset, pankkikortit, kännykän ja passit mukaan, lapset mukaan ja suorit lähimpään turvakotiin. Tämä kaikki olisi tehty muutamassa tunnissa.
Jos et tänään hoida tätä asiaa, niin kerro yksikin syy miksi et?