Ammattikouluista valmistuu ikäviin ammatteihin. Vuorotyö, likaisuus, raskas
Olin ammattikoulutuksen infotilaisuudessa. Yksi kysyi, että miten suuri osa valmistuvista menee vuorotyöhön, niin selkeästi suurin osa tuolta valmistuvista. Lisäksi työn raskaus kuluttaa monen ennen aikojaan. Ja vielä työssä on monenlaista likaa jne.
Kyllä yritän nuoreni työntää lukioon, vaikkei se kovin lukuinnostunut olekaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ammattikoulutuksen infotilaisuudessa. Yksi kysyi, että miten suuri osa valmistuvista menee vuorotyöhön, niin selkeästi suurin osa tuolta valmistuvista. Lisäksi työn raskaus kuluttaa monen ennen aikojaan. Ja vielä työssä on monenlaista likaa jne.
Niinno lukio ei valmista mihinkään.
Lukioaika solmitaan suhteita, tehdään kesä/iltatöitä, biletetään ja matkustellaan. Eli hankitaan elämää turvallisesti ja sivistytään samalla. Siitä ei ole koskaan mitään haittaa. Toki se maksaa sen viisi tonnia per penska mutta jos minulla, yksinhuoltajalla on siihen varaa, luulisi muillakin olevan.
Mä opiskelin amikses putkimieheks ja todellakin tykkäsin niistä hommista. Työttömäksi jäädessäni hain sitten ammattikorkeaan insinööriopintoihin. Pakko sanoa, että putkimiehen työt on paljon mielekkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno lukio ei valmista mihinkään.
Lukioaika solmitaan suhteita, tehdään kesä/iltatöitä, biletetään ja matkustellaan. Eli hankitaan elämää turvallisesti ja sivistytään samalla. Siitä ei ole koskaan mitään haittaa. Toki se maksaa sen viisi tonnia per penska mutta jos minulla, yksinhuoltajalla on siihen varaa, luulisi muillakin olevan.
:DDDD
Ei jumalauta mitä juttua... Oli muuten hauska huomata, että oman lukion keskiarvovaatimus on tippunut sieltä jostain 9 pinnasta seiska puoleen. Lukiokupla aika lailla puhjennut. Ennen jokainen keskinkertaisuuskin meni lukioon koska sitä kautta "saa hyvän ammatin."
Ehkä sinun nyt ei tarvitse lastasi lukioon työntää, sillä sinne pääsee nykyisin alhaisellakin keskiarvolla, toisin kuin amikseen.
Minä kävin lukion jälkeen ammattikoulun, jotta pääsin töihin. Nyt olen valmistumassa yliopistosta alalle, jossa töitä ei ole (aloittaessani oli), ja jossa työpaikan löytäneilläkin palkka on alempi kuin duunariammatissani.
Onneksi säilytin työpaikkani, kun näyttää siltä, että kannattavinta on palata suorittamaan ja opiskelu
jää yhteiskunnan tukemaksi harrastukseksi. Parhaani olen tehnyt, voivoi. Onneksi elämä on työpaikan ulkopuolella. Motivaatiota en niin tiedä, mutta saapa laskut maksettua ja mahansa täyteen.
Voi harmi. Eilen tehtiin paperihatut kaikille kahviossa ja puhuttiin kokaiinin hinnasta, siitä että minkä näköinen ihmisten mielestä on nakkivene ja ja koska on yt:t päällä, vaikuttaako eropaketti siihen että ei tarvitse tehdä kotitöitä.