Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi sisarus isälle, muut äidille? Onko kellään kokemusta?

Vierailija
21.04.2016 |

Olemme eronneet mieheni kanssa ihan hyvissä väleissä äskettäin. Nyt minulla olisi työtä tiedossa kotikaupungissani, joka on kaukana nykyisestä asuinpaikastani. Täällä ei ole minulle minkäänlaista työtä tarjolla.
Mietin, että olisiko aivan kummallinen järjestely, jos kaksi lapsista muuttaisivat minun kanssani kotikaupunkiini ja teini-ikäinen jäisi isänsä kanssa? Teini ei haluaisi vaihtaa koulua, mutta ei myöskään oikein tykkää olla meistä muista erossa. Kannattaisiko kuitenkin edes kokeilla sitä, että teini jäisi tänne isänsä kanssa? Välimatka on tosiaan pitkä, kyse on useista tunneista. Kaikki mahdolliset lomat viettäisi minun ja sisarustensa kanssa, koska isä on yrittäjä, eikä juuri lomia voi pitää. Mitä mieltä? Onko muilla kokemuksia asiasta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin on siis itse kahden vaiheilla, mutta tuo kouluasia on hänelle hyvin tärkeä. Hän kärsii myös eräästä lievästä oppimishäiriöstä, joka on nykyisessä koulussa hyvin hoidossa. Koulu sujuu nyt hyvin ja kavereita on.

Ap

Vierailija
2/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että välimatkaa isällään ja minulla olisi ovelta ovelle 6-7 tuntia, eli paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nämä kaksi nuorempaa lasta on siitä mieltä, että välimatka isään olisi noin pitkä?

Vierailija
4/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on ollut paljon (vuosia) ulkomailla Håkan toisilla paikkakunnilla töissä, joten isän poissaolo ei ole heille enää kovin dramaattista. Useita vuosia meni niin, että näkivät isänsä vain joka toinen viikonloppu ja lomilla.

Ap

Vierailija
5/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiraukat :( eikö töitä löydy nykykaupungista?

Vierailija
6/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on ollut paljon (vuosia) ulkomailla Håkan toisilla paikkakunnilla töissä, joten isän poissaolo ei ole heille enää kovin dramaattista. Useita vuosia meni niin, että näkivät isänsä vain joka toinen viikonloppu ja lomilla.

Ap

Mikä Håkan tonne tuli? Apua...

Nyt mies on taas täällä vakituisesti yrittäjänä, eikä matkustele.

Ap

Vierailija
7/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsiraukat :( eikö töitä löydy nykykaupungista?

Ei mitään. Pieni paikkakunta, josta on oikeastaan pakko lähteä isompaan kaupunkiin, jos töitä haluaa tehdä.

Vierailija
8/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samanlainen tilanne kuin meillä oli. Itse olen se teini, joka asuu isällä. Sisarukset asuu äidin luona eri kaupungissa. Ihan ok järjestely minusta, paitsi että sisaruksia ei näe niin paljon kuin toivoisi, vaikka lomilla nähdään ja joskus viikonloppuisin.

Vierailija
9/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestätte niin että lapset näkee toisiaan.

Mut ja sisko näppärästi jaettiin vanhempien kesken, eipä tarvinnut maksaa elatusmaksuja ja kuunnella riitelyä. Seuraus oli se, ettei me siskon kanssa nähty vuosikausiin kuin todella satunnaisesti, paitsi vaihdossa. eli toinen käveli sisälle ja toinen autoon. Ihan älyttömän näppärää.

Vierailija
10/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin isäkö ei sitten näe pieniä ollenkaan? 

Vierailija
11/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisarusten suhde isään kuihtuu kokonaan jos muutatte. En väitä eivätkö sopeutuisi tähän varsinkin teidän tilanteessanne, mutta saattaa sieltä silti tulla isompana tai viimeistään aikuisena kritiikkiä äidille kun ei auttanut pitämään isäsuhdetta yllä.

Vierailija
12/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos järjestätte niin että lapset näkee toisiaan.

Mut ja sisko näppärästi jaettiin vanhempien kesken, eipä tarvinnut maksaa elatusmaksuja ja kuunnella riitelyä. Seuraus oli se, ettei me siskon kanssa nähty vuosikausiin kuin todella satunnaisesti, paitsi vaihdossa. eli toinen käveli sisälle ja toinen autoon. Ihan älyttömän näppärää.

Voi ei :( millaiset välit sinulla on siskoosi nykyään? Entä vanhempiin?

Vierailija
13/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin isäkö ei sitten näe pieniä ollenkaan? 

Olemme alustavasti sopineet, että jaamme lomat siten, että matkustan lasten kanssa isän kotipaikkakunnalle puolet loma-ajoista ja isä tulee mahdollisuuksien mukaan myös viikonloppureissuille teinin kanssa meidän luoksemme. Lisäksi teini voi myös tehdä reissuja yksinkin. Majoittaisin myös siis exän, olemme ihan hyvissä väleissä ja lasten vuoksi tietenkin tekisin niin joka tapauksessa .

Minulla olisi tulevassa työssäni pitkät lomat.

Vierailija
14/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö mitään lähempää kaupunkia? Jos haluat muutta esim. Rautalammilta Helsinkiin, niin eikö vaikka Kuopiosta löydy töitä?

Vierailija
15/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustaisimme siis enemmän pikkusisarusten kanssa tänne exän paikkakunnalle. Se sopii minulle, koska minulla on täällä ystäviäkin, jos exän kanssa olisi liian hankalaa olla saman katon alla sitä puolikasta loma-aikaa.

Vierailija
16/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin pärjäämiseen luottaisin, nuo pienemmät sisarukset mietityttää. Minkä ikäisiä ovat? Eikö heillä ole kavereita joita jäävät ikävöimään? Sukulaisia? Olisiko sinulla tukiverkkoa uudessa kaupungissa sairastapausten ja muiden yllättävien tilanteiden varalta?

Vierailija
17/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi nimi Håkan?

Vierailija
18/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi löytyä jostain välimaastostakin joku työ, mutta nyt minulle on tarjottu vanhasta kotikaupungistani paikkaa. Niitä ei kovin helposti eteen tule. Lisäksi kotikaupunkini on lapsille tuttu ja heillä olisi siellä kavereita ja serkkuja, ihan koko suku tukiverkkona. Esim. Kuopio olisi meille täysin vieras paikka.

Ap

Vierailija
19/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kaupunki ja tutut ihmiset auttavat asiaa. Osaavatko skypettää isän kanssa?

Vierailija
20/32 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se teini muuttaa perässä jos tuo ei toimi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi