Haluatko kysyä jotain lestadiolaiselta?
Eli olen lestadioilainen nuori nainen, joka vastaa mielellään kysymyksiinne. Näitä "kyselytuokioita" on ollut ennenkin mutta itse en ole oikeen ikinä voinut samaistua vastauksiin..
Kommentit (76)
Ovatko helluntailaiset ja jehovantodistajat vihollisianne?
Miksi tv on kielletty, mutta tietokone ei?
Vierailija kirjoitti:
Mihin lestadiolaisuuden suuntaukseen kuulut?
Vanhoillislestadiolaisuuteen
Tuskin olet, he eivät tekemisiään perustele.
Miksi lasten raiskaukset ovat sallittuja uskonnossanne?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko helluntailaiset ja jehovantodistajat vihollisianne?
Ei todellakaan. Jevohantodistajia en tunne ketään, mutta hyvä ystävävi on helluntailainen. :)
Vierailija kirjoitti:
Miten he aivopesivät sinut?
Lapsesta asti olen tässä uskonnossa ollut jos sitä tarkoitit.
Tunnetko uskontosi takia jääväsi jostain paitsi?
Olisiko sinusta oikein, että kaikkia lestadiolais(miehiä)ia pidettäisiin pedofiileinä, kun aika moni kuitenkin todistetusti on ollut? Tai siis muutamia ihmisryhmiä kuitenkin kohdellaan tällaisella kollektiivisella periaatteella, mutta ei ilmeisesti lestadiolaisia? Vai häärääkö Odinit nurkissa?
Onko lestadiolaisuus yhtä vahingollinen uskonto, vai pahempi kuin islam? Naisia sorretaan aika pahasti ainakin.
Eikö koskaan ole käynyt mielessäsi, että ajatus vl uskonnosta kaikkine sääntöineen on täysin absurdi? t. ex vl
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Mielestäni televisiossa ei ole mitään vikaa. Riippuu paljon perheestä, että mikä on väärin ja mikä ei.
Oma näkemykseni on että televisio itsessään ei ole uskoni vastainen mutta siellä on myös ohjelmia joita minun ei olisi sopiva katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Mielestäni televisiossa ei ole mitään vikaa. Riippuu paljon perheestä, että mikä on väärin ja mikä ei.
Oma näkemykseni on että televisio itsessään ei ole uskoni vastainen mutta siellä on myös ohjelmia joita minun ei olisi sopiva katsoa.
Netistähän sitä törkyä vasta helposti löytyy. Kirjoittaa vaan hakukoneeseen jotsin törkeää...
Haluaisin kysyä ehkäisyn käytöstä. Mäkään en hyväksy ehkäisyvälineiden käyttöä (oon katolilainen) mutta miksi lestadiolaiset eivät saa säännöstellä syntyvyyttä edes pidättäytymällä seksistä ovulaation aikoihin tai elämällä tilapäisessä selibaatissa silloin kuin elämäntilanne ei ole hyvä lastenhankkimiselle?
Olen transnainen ja jos olisin syntynyt lestaperheeseen niin mitä olisit arvioinut minulle käyneen?
Olisinko:
1) Haudassa itsemurhan tehneenä saatuani kokea vähän aitoa "lähimmäisenrakkautta"
2) Hylättynä katkerana lapsena kadulla tai sijaisperheessä
3) Itseni kieltävänä mielenterveysongelmaisena ja masennuksen takia työkyvyttömänä lestana
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten raiskaukset ovat sallittuja uskonnossanne?
Toki sekopäitäkin löytyy mutta se ei tarkoita että kaikki vanhoillislestadiolaiset olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä ehkäisyn käytöstä. Mäkään en hyväksy ehkäisyvälineiden käyttöä (oon katolilainen) mutta miksi lestadiolaiset eivät saa säännöstellä syntyvyyttä edes pidättäytymällä seksistä ovulaation aikoihin tai elämällä tilapäisessä selibaatissa silloin kuin elämäntilanne ei ole hyvä lastenhankkimiselle?
Minusta lestojen oppi ehkäisyvälineistä on huomattavasti loogisempi kuin katolilaisten, vaikka toki järjetön sekin. Mikä niissä ehkäisyvälineissä on katolilaisista niin pahaa?
Lestoillahan ongelma ei ole ehkäisyvälineet, vaan ehkäisy itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Onko perseseksi sallittua?
On. En ainakaan koskaan ole kuullut sen olevan kiellettyä.
Mihin lestadiolaisuuden suuntaukseen kuulut?