Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrasopimus

Vierailija
21.04.2016 |

Olen muuttamassa uuteen asuntoon, mutta tämän hetkisestä asunnon sopimuksesta on vielä 2 kuukautta jäljellä. Vuokranantaja sanonut sopimuksessa, että jos vuokralainen irtisanoa aiemmin, niin joutuu korvaamaan yhden kuukauden vuokran vuokranantajalle. Syy miksi olen muuttamassa on se, että asunto on sähkölämitteinen ja on tullut 320€ sähkölasku ja mulla ei ole enää varaa siihen maksamaan vuokraa ja sähkölaskua (Olen opiskelija). Muuten sopimuksessa ei lue, että asunto on sähkölämmitteinen ja silloin vuosi sitten kun tein sopimuksen en itse oikein huomannut sitä, että asunto on sähkölämitteinen. Mitä mietitte? Voinko irtisanoa tästä syystä aiemmin vai joudunko maksamaan vuokranantajalle yhden kuukauden vuokran? Kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sopimus on yksiselitteinen eli ala pulittaa se raha vuokranantajalle. Turha sunkaan on marista nyt, kun et itse viitsinyt tutustua lämmitysmuotoon aikoinaan ja kitiset nyt pitkän ajan päästä. Jep, vieppä oikeuteen - kestää kaks vuotta takuulla ja tappiolle jäät. Tyhmyydestä sakotetaan ja oppirahat joudut nyt maksamaan. Opitpa olemaan seuraavalla kerralla tarkempi.

Haha olit väärässä! onneksi vuokranantaja ei ollut niin sydämetön niin kuin sinä ja hän sanoi että, ei tarvi maksa! 

Hyvä juttu. Itte oon samoilla linjoilla, että jos vuokralainen reippaasti kysyy ja pyytää muutoksia sovittuun ja siihen on joku peruste niin voin joustaa ja sitä paitsi kun joustaa niin jää molemmille hyvä mieli :)

Vierailija
22/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimuksessa lukee, että ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivämäärä on 1.5 ja mä oon muuttamassa joskus 5.5. eli periaatteessa minä irtisanon 1.5.

Mutta yleensä noissa sopimuksissa on kuukauden irtisanomisaika, eli jos irtisanot 1.5 niin toukokuun vuokran joudut silti maksamaan...

Ap sai jo asian selväksi, mut yleisellä tasolla ni eiks myös kesäkuun vuokra, nimittäis jos irtisanoo toukokuun puolelle, oli eka tai vika päivä, ni kuukauden irtisanomisaika tarkottaa sitä, että kesäkuunkin vuokra menee maksuun. Tosin ap:lla ei näin, kun sai asian sovittua, mut yleisesti ottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi