Alhainen BMI ja nukutus!!
Miten alhainen bmi vaikuttaa anestesiaan? Multa poistetaan kaikki neljä viisaudenhammasta kuukauden päästä
nukutuksessa hammaslääkäripelon takia, ja mun bmi on 12,8-13,5 tällä hetkellä.
Kommentit (6)
ssss kirjoitti:
Offtopic, miksi bmisi on noin alhainen? Pidätkö vartalostasi? Yritätkö lihottaa? Jos yrität, mikä on tavoite-bmisi?
Pitkäänjatkunut syömishäiriö. Yritän, normaalipainoon. Olen avohoidossa vielä nuorisopuolella, vaikka olenkin 19. Tavoite-bmi on ollut pitkään 21, jolloin mulla viimeksi menkat oli. Matkaa tähän on runsaasti yli 20 kiloa...
ap
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Offtopic, miksi bmisi on noin alhainen? Pidätkö vartalostasi? Yritätkö lihottaa? Jos yrität, mikä on tavoite-bmisi?
Pitkäänjatkunut syömishäiriö. Yritän, normaalipainoon. Olen avohoidossa vielä nuorisopuolella, vaikka olenkin 19. Tavoite-bmi on ollut pitkään 21, jolloin mulla viimeksi menkat oli. Matkaa tähän on runsaasti yli 20 kiloa...
ap
Kaikkea hyvää sinulle :) Kysyisin lääkäriltä, onko asiasta haittaa. Itse sain kommentteja ennen leikkausta, etten saa vain laihtua (Bmi oli silloin 14,5 ja kärsin munuais- ja sydänongelmista).
BMI 15,5 kun edellisen kerran olin nukutuksessa, anestesialääkäri kyllä laski minulle tarvittavat lääkemäärät.
Olisihan sitä painoa hyvä saada ennen operaatiota. Käsittääkseni täysi anestesia on turvallisempi kuin sedaatio, jota ei ilmeisesti voi "säädellä"(?) Kaipa siellä tietävät mitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
BMI 15,5 kun edellisen kerran olin nukutuksessa, anestesialääkäri kyllä laski minulle tarvittavat lääkemäärät.
Olitko päiväkirurgisella? Olin jo normaalipainoisena hidas heräämään nukutuksesta, joten
saatanko joutua viettämään yön sairaalassa? Viisuripoisto siis kyseessä mulla.
ap
Eiköhän ne lääkärit tiedä, mikä on turvallinen toimenpide ja mikä ei. Tosin toi sun paino ei voi kyllä olla sun terveyden kannalta turvallinen.