Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset kilpailevat sillä, kuka synnyttää ''luomuiten''?

Vierailija
21.04.2016 |

Ihan typerää touhua tuo joidenkin naisten pakottava tarve elvistellä sillä, kuinka synnytti ilman kivinlievityksiä ja kuinka pahoja repeymiä tuli. Lääketiede on mahdollistanut synnytyksestä mukavemman ja helpomman, joten miksi siihen ei sitten tartuta? Muista vaivoista kyllä valitetaan ja vaaditaan hyvät kipu yms. lääkkeet ja sairauslomat. Ja tuo sektiovastaisuus on myös ihan naurettavaa. Jos ei halua synnyttää alakautta, vaan haluaa mieluummin sektion, niin mikäs siinä. Oma valinta, eikä kukaan saa siihen puuttua tai taivutella muuhun. Jopa jotkut lääketieteen ammattilaisetkin koittavat saada naista tuntemaan itsensä huonommaksi äidiksi, jos valitsee itselleen mukavimman tavan, epiduraaliakin saatetaan pantata.

Joten tarttukaa hyvät naiset siihen kivunlievitykseen! Ja sektionkin saaminen pitäisi tehdä helpommaksi, kukaan ei sitä turhaan halua. Tämä ei nyt ole se oikea paikka ajatella vauvan parasta. Taino, eihän nyt pahoista repeämistä kärsivä tai traumaattisen pakotetun kivuliaan alatiesynnytyksen kokenut nainen pysty välttämättä tarjoamaan lapselle sitä parasta hoitoa. Keskittykää sen lapsen hyvinvointiin sitten sen loppuelämän aikana, se on paljon tärkeämpää! Synnytyksessä kuitenkin pitäisi keskittyä sen synnytyksen tekemiseksi mahdollisimman mukavaksi äidille.

Synnytystapa ja synnytyksen kulku ei kerro mitään äidin paremmuudesta. Vasta se lapsen kasvattaminen ja hyvän elinympäristön tarjoaminen määrittelee sen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sektio altista vauvan allergioille?

Vierailija
2/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not me. Mä otin kaikki mahdolliset kivunlievitykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset ovat sen verran fiksuja, etteivät myrkytä vauvojaan synnytyksen takia. Ne kivunlievityslääkkeet läpäisevät istukan ja kulkeutuvat vauvaan.

Vierailija
4/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Not me. Mä otin kaikki mahdolliset kivunlievitykset.

No minä olisin ottanut jos olisi ehditty antaa (tai ehkä olisikin mutta kätilöt ovat olleet sadisteja. Mene ja tiedä). Noh, kyllä nuo kolme ipanaa maailmaan pääsivät ilman lääkityksiäkin, en osaa asiaa mitenkään kummallisena pitää.

Vierailija
5/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ap. Keskiajalla kaikki synnyttivät luomusti ja äiti- ja lapsikuolleisuus oli sen mukaista. Olen kiitollinen nykylääketieteestä.

Vierailija
6/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne ketään, joka tuossa kilpailisi.

Vierailija
7/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luomusti synnyttämällä voisi lähteä vaikka heti kotiin synnäriltä. Toki oletuksena että kaikki on normaalia, muuten toki tarvitaan lääketiedettä avuksi.

Vierailija
8/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde ainakaan minuun. Ilmoitin, että otan kaiken mahdollisen kivunlievityksen vastaan.

Vierailija
9/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt luomusti (ei ehditty antaa mitään) ja epiduraalin kanssa, ja ponnistamisen hallinta on huomattavan paljon helpompaa ilman sitä ponnistusvaiheen kipua millä taas on suora yhteys repeämiseen. Hallitussa ponnistamisessa kudokset ehtivät venyä paremmin. Enkä ymmärrä niitä, jotka sanovat että puudutuksen kanssa ponnistamista on vaikea kohdistaa; eihän se epiduraali kaikkea tuntoa vie, vaan kivun, ja lihaksia on paljon helpompaa hallita kun mielessä on muutakin kuin vain se kipu.

Vierailija
10/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion ja alatiesynnytyksen kokeneena ottaisin ilman muuta alatiesynnytyksen, jos vaan saa valita.

Vierailija
11/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tietää miltä tuntuu synnyttää luomuna, siksi synnytin toisen luomuna. Ensimmäisessä synnytksessä oli niin hyvä kivunlievitys, ettei supistuksia ja ponistamisen tarvetta tuntunut. En ole kyllä elvistellyt asialla enkä kilpaillut asiasta kenenkään kanssa. Enkä tunne muitakaan, jotka kehuskelisivat tuollaisella asialla.

Vierailija
12/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toiset ottavat sen elvistelynä, jos joku synnyttää ilman kivunlievitystä? Ap, kivunlievitys ei ole vain hyvä asia, koska sinä olet kokenut sen hyväksi. Mulla itsellä taas on huono kokemus lääkkeellisestä kivunlievityksestä. Miksi koet, että voit neuvoa toisia "tarttumaan kivunlievitykseen"?

Vierailija
13/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivunlievityksiä ottakoon kaikki niin paljon kun haluavat. Itse käytin ilokaasua, toimi.

Mutta mä en ymmärrä niitä sektioita, jotka tehdään, ettei pillu vaan muuttas muotoaan. Jos on noin pinnallinen ajattelutapa, niin sit ei kannata lapsia hankkia.

Vierailija
14/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Jos nyt jossain kilpailisin, niin siinä kellä oli kivuttomin synnytys. Tai kuka nukahti useampituntisen avautumisvaiheen aikana, tai luki lehtiä kuin ollen kuningatar divaanilla.

Vierailija
15/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kilpailee aina ja mitä ihmeellisimmillä asioilla. Täällä palstalla sen hyvin huomaa. Paino, pituus, kokkaus, kodinhoito, kaikki karvotus, miehen käytös ja ammatti, lasten kehitys, anopit ja miehen siskot. Joka aiheesta saa kunnon kisat aikaseksi:)

Vierailija
16/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kilpailee aina ja mitä ihmeellisimmillä asioilla. Täällä palstalla sen hyvin huomaa. Paino, pituus, kokkaus, kodinhoito, kaikki karvotus, miehen käytös ja ammatti, lasten kehitys, anopit ja miehen siskot. Joka aiheesta saa kunnon kisat aikaseksi:)

Puhu vain omasta puolestasi.

Vierailija
17/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin ihan sikana synnytystäni ja sitä kipua, mutta enpä tarvinnut kivunlievitystä! Ei se sattunutkaan niin paljon :)

Vierailija
18/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmiset nyt eivät kilpailisi. Ota vaikka koiralle lässytys -kilpailu tai kuka jaksaa heittää kännykän pisimmälle, ja nämä ovat ihan virallisia kilpailuja.

Vierailija
19/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Naiseni synnytti vessan lattialle ja otin pikkuisesta tytöstäni kopin.tuli niin nopeasti ettei ambulanssi kerinnyt paikalle.kesti lapsiveden jälkeen pari minuuttia kun pää Rupes näkymään ja homma oli ohi parissa minuutissa.Luomu synnytys parhaimmasta päästä.ihan normi tyttö 3kiloa ja risat 49 senttiä.

Vierailija
20/34 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska luomusti synnyttämällä voisi lähteä vaikka heti kotiin synnäriltä. Toki oletuksena että kaikki on normaalia, muuten toki tarvitaan lääketiedettä avuksi.

Ihmisen kuuluu kyetä olemaan sairaalassakin. Mitä kilpailemista siinä on, ettei kykene?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän