Onko tavallista haukkua lapsen ulkonäköä?
Otsikossa se kysymys oikeastaan on. Meidän perheessä sekä vanhemmat että isovanhemmat ovat piikitelleet ulkonäöstäni siitä asti kun olin lapsi. Selvennän että kyse ei ole nyt mistään sellaisesta että olisin esimerkiksi ollut oikeasti lihava ja vanhemmat olisivat huolehtineet terveydestäni, eikä epäsiisteydestä, vaan ihan ominaisuuksista joille en juurikaan voi mitään. Kun olin lapsi, jutut keskittyivät lähinnä tukkaani joka kuulemma "roikkuu kuin räkä päässä" ja siihen että esim. joku mekko olisi kaunis päälläni jos en olisi niin lihava (olin kyllä ihan normaalipainoinen lapsi). Teininä haukkuminen liittyi vaatteisiin, meikkeihin ja kampauksiin.
Tiedän ettei tuo kovin kilttiä ole ja kysymykseni ei olekaan että onko se oikein, vaan onko se tavallista. Lapsen pahoinpitely on laissa kiellettyä, mutta neljännes perheistä tekee sitä, ja ovat sitä paitsi todella vihaisia siitä että "kukkahattutädit" yrittävät kieltää väkivallan, joka on ainoa tapa kasvattaa normaali lapsi. Samoin jotkut valmisruoat eivät ole terveellisiä, mutta suurin osa perheistä turvautuu niihin joskus.
joillain on lapsuudessa ihan aitoja ongelmia, toiset valittaa tällaisista pikkujutuista. huoh