Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaveri ei ota vastuuta lapsistaan!

Vierailija
20.04.2016 |

Jokatoinen viikonloppu lähtee baariin ja heittää lapsensa kavereidensa huolehdittavaksi, aamuyöstä palaa kotiin jolloin lastenhuolehtia häipyy kotiinsa, kun lapset herää vanhempansa potevat krapulaa ja aamupalat tungetaan lapsille puoliväkisin ja itse nopeesti sohvalle makaamaan. Käy niin sääliksi niiden lasten puolesta kun kaikista tärkeimmät viikonloppujen yhdessä vietetyt perhe päivät ovat luokkaa krapula ja väsymys! Eihän pienten lasten vanhempien paikka ole viikonloppuisin baarissa kun muutenkin viikolla yhteinen aika jää vähiin töiden takia!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää mammat! Eihän tuossa ole ketään jätetty heitteille! Eli ei mitään lasua!

Ihanko oikeesti täällä ajatellaan, ettei mihinkään saisi lähteä, kun on lapsia?!

Kyllä vanhemmatkin jaksaa paremmin, kun pääsevät vähän irti arjesta. Ilmeisesti aloittaja on joku katkeroitunut lapseton, joka syyllistää ongelmistaan muita. Opi elämään ongelmasi kanssa!

Kuule, minun ja siskoni äiti on huolehtinut siskon lapsista 18 viikonloppua putkeen ja ikää on pian 70v. Minä olen sanonut aiheesta aika tiukasti -> välit poikki siskoon. Äitimme itkee väsymyksestä ja lapset reagoi kun äiti taantunut 18v tasolle joka odottaa vain viikonloppuja ja sitä että saa olla kännissä ja harrastaa yhdenyön juttuja. Nyt kun äitimme vihelsi pelin poikki ja on menossa 2 viikoksi madeiralle niin sisko syyllistää äitimme tuosta. T.9

Vierailija
22/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää mammat! Eihän tuossa ole ketään jätetty heitteille! Eli ei mitään lasua!

Ihanko oikeesti täällä ajatellaan, ettei mihinkään saisi lähteä, kun on lapsia?!

Kyllä vanhemmatkin jaksaa paremmin, kun pääsevät vähän irti arjesta. Ilmeisesti aloittaja on joku katkeroitunut lapseton, joka syyllistää ongelmistaan muita. Opi elämään ongelmasi kanssa!

Kuule, minun ja siskoni äiti on huolehtinut siskon lapsista 18 viikonloppua putkeen ja ikää on pian 70v. Minä olen sanonut aiheesta aika tiukasti -> välit poikki siskoon. Äitimme itkee väsymyksestä ja lapset reagoi kun äiti taantunut 18v tasolle joka odottaa vain viikonloppuja ja sitä että saa olla kännissä ja harrastaa yhdenyön juttuja. Nyt kun äitimme vihelsi pelin poikki ja on menossa 2 viikoksi madeiralle niin sisko syyllistää äitimme tuosta. T.9

Miten tuo avautumisesi liittyi mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: sama juttu sulla, tee se ilmotus siskostasi ennenkuin äitisi romahtaa. Ei varmaan lapsilla viikoillakaan kovin loistavat oltavat kotonaan jos äiti vaan kärttyisenä odottaa viikonloppuja ja nyt vielä erityisen vttuuntuneena kun lastenhoitaja on lähdössä lomalle

Vierailija
24/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki jaksa hengata pentujensa kanssa 24/7.

Eikö sitä pitäisi miettiä ennen lisääntymistä että heidän kanssaan on oltava 99% aina eikä sillonku huvittaa?

Onko hoitaja huono? Vai mikä on vikana? Nuohan on ihan vastuullisia kun hommaavat hoitajan. Ja kuinkahan moni äiti ja isä ryyppää kotona lastensa edessä ja potee lisäksi sitä krapulaa seuraavana päivänä?

Kannattaiskohan pitää huoli omista asioista?

Eihän se kovin hyvä vanhempi ole joka viikonloppu aamuisin krapuloissaan heittää lapselle syötävät pöydälle ja tämän jälkeen kapulan käteen että pelaa tai leiki jotain jotta saa aamun tunnit kulutettua ja pään selväksi... itse en ole ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen yli 3 vuoteen käynyt kertaakaan baarissa ja kotonakin juon keskimäärin 4 kaljaa viikossa ja olen varmasti joka sunnuntai aamu klo.8 valmis lähtemään lasten kanssa ulos. Viikolla kun se ei ole mahdollista niin viikonloput on super tärkeitä jo lasten hyvinvoinninkin takia. Ja huomaa kuinka helposti lapsi leimaantuu esim äitiin jos isä ei pidä huolta ollakseen lasten kanssa aina kun mahdollista. Ap ja myös mies!

Juot neljä kaljaa viikossa? Hirveä määrä. Juot ne ilmeisesti kun lapsi on kotona? Kamala mitä vahinkoa hänelle aiheutat. Saattaa olla että joku tuttusi on jo tehnyt sinun lapsesta lasun. Soittoa pukkaa kohta sieltä päin.

Ja mitähän ihmeellistä on siinä että pukkaa elektronisia laitteita lapselle käteen ja antaa tuntikaupalla ruutuaikaa? Aika yleistä ihan niinkuin missä tahansa lapsiperheessä. Moni vanhempi kiittää luojaa muumeista ja pikkukakkosesta juurikin siitä ruutuajasta jotta saa rauhassa tehdä jotain omien lasten häiritsemättä.

Vierailija
25/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teistä on OK että selvästikin pienet lapset, kun aamupala jouduteaan tekemään ja syöttämään, ovat keskenään vanhempien vielä nukkuessa känniään pois?? Siihen kuule ei tarvita kuin sekuntti kun joku päättää vaikka tuikata toista saksilla, laittaa hellan päälle tehdäkseen ruokaa kun vanhemmat eivät sitä tee, nousee tuolin avulla ottamaan astioita korkealta kaapista ja putoaa päälleen tms.tms.tms. Vanhempien kuuluu olla lapsen turvana joka hetki kun nämä ovat hereillä. Ja kunnossa valmiina auttamaan myös jos lapsi herääkin kesken yöunien

Vierailija
26/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää tehdä lastensuojeluilmoitus, ei meno muuten mihinkään tuosta muutu, kuin ehkä pahempaan. Ei se ilmoitus mitään huostaanottoa tarkoita, vaan sitä että joku tulee katsomaan osaavatko vanhemmat hoitaa lapsiaan kunnolla. Ja tuossa tapauksessa selkeästi eivät. Noin pienten, kuten ei muunkaanikäisten lasten, ei kuulu huolehtia itsestään, mitä tahansa pahaa voi sitäpaitsi tapahtua jos vanhemmat eivät ole koko ajan vahtimassa. Teithän jo ilmoituksen?

Miten jokaisessa ketjussa otetaan nykyään tämä lasu kortti pöytään. "Tämä on lastensuojeluilmoituksen paikka!"☝..

Vierailija
27/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teistä on OK että selvästikin pienet lapset, kun aamupala jouduteaan tekemään ja syöttämään, ovat keskenään vanhempien vielä nukkuessa känniään pois?? Siihen kuule ei tarvita kuin sekuntti kun joku päättää vaikka tuikata toista saksilla, laittaa hellan päälle tehdäkseen ruokaa kun vanhemmat eivät sitä tee, nousee tuolin avulla ottamaan astioita korkealta kaapista ja putoaa päälleen tms.tms.tms. Vanhempien kuuluu olla lapsen turvana joka hetki kun nämä ovat hereillä. Ja kunnossa valmiina auttamaan myös jos lapsi herääkin kesken yöunien

Entä kun vanhemmat on yhtä aikaa lentävässä oksennustaudissa?

Vierailija
28/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki jaksa hengata pentujensa kanssa 24/7.

Eikö sitä pitäisi miettiä ennen lisääntymistä että heidän kanssaan on oltava 99% aina eikä sillonku huvittaa?

Onko hoitaja huono? Vai mikä on vikana? Nuohan on ihan vastuullisia kun hommaavat hoitajan. Ja kuinkahan moni äiti ja isä ryyppää kotona lastensa edessä ja potee lisäksi sitä krapulaa seuraavana päivänä?

Kannattaiskohan pitää huoli omista asioista?

Eihän se kovin hyvä vanhempi ole joka viikonloppu aamuisin krapuloissaan heittää lapselle syötävät pöydälle ja tämän jälkeen kapulan käteen että pelaa tai leiki jotain jotta saa aamun tunnit kulutettua ja pään selväksi... itse en ole ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen yli 3 vuoteen käynyt kertaakaan baarissa ja kotonakin juon keskimäärin 4 kaljaa viikossa ja olen varmasti joka sunnuntai aamu klo.8 valmis lähtemään lasten kanssa ulos. Viikolla kun se ei ole mahdollista niin viikonloput on super tärkeitä jo lasten hyvinvoinninkin takia. Ja huomaa kuinka helposti lapsi leimaantuu esim äitiin jos isä ei pidä huolta ollakseen lasten kanssa aina kun mahdollista. Ap ja myös mies!

"Olen varmasti joka sunnuntai aamu klo.8 valmis lähtemään lasten kanssa ulos." 😂😂

Vierailija
29/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrohan kuka niitä selvästi alle 5-vuotiaita lapsia voisi auttaa jos ei joku välittävä ulkopuolinen aikuinen? Sen vuoksi lastensuojeluilmoitus tulee tehdä aina jos on huolissaan lapsen hyvinvoinnista. Ne lapset eivät pysty itse itseään auttamaan, ovat täysin vanhempien armoilla. Toivottavasti sulla #26 ei koskaan tule olemaan lapsia huolehdittavanasi

Vierailija
30/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

27: olet tosi hauska. Se vatsatautihan onkin ihan verrannollinen itsensä vapaaehtoisesti monta kertaa kuukaudessa räkäkänniin juomisen kanssa...

Vierailija
31/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan kuka niitä selvästi alle 5-vuotiaita lapsia voisi auttaa jos ei joku välittävä ulkopuolinen aikuinen? Sen vuoksi lastensuojeluilmoitus tulee tehdä aina jos on huolissaan lapsen hyvinvoinnista. Ne lapset eivät pysty itse itseään auttamaan, ovat täysin vanhempien armoilla. Toivottavasti sulla #26 ei koskaan tule olemaan lapsia huolehdittavanasi

Tulee olemaan lapsia. Noin 2 kuukautta niin esikoinen syntyy. :)

T. 26

Vierailija
32/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä se lasu voi tässä tehdä ja mitä se hyödyttää????

Siis itse en käytä alkoholia, mutta ei kai se lasu jokaisen alkoholin käyttöön puutu?

Mun kaveri vetää joka vkl ja lapset hoidossa. Joten ei toi jokatoinen vkl oo ees viä paha.

Vierailija
33/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukka kun vanhemmat jo ennen syntymäänsä suhtautuvat lasten pahoinvointiin noin hälläväliä-asenteella :(

Vierailija
34/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ansaitsevat turvalliset, luotettavat ja läsnäolevat vanhemmat ja tasapainoisen lapsuuden. Päivähoitopaikat eivät todellakaan ole mitää lepoa lapsille kaikkine hälinöineen, joten lapset odottavat viikonloppua jolloin saa olla rauhassa perheen kanssa. Ryyppäävät ja krapuloivat vanhemmat eivät edusta tasapainoisen eikä turvallisen lapsuuden tarjoamista lapsille. Jos vanhemmilla ei ole muita intressejä vapaa-ajalleen, lasten on parempi saada viettää elämäänsä oikeasti rakastavassa, huolehtivassa ja välittävässä perheessä. Sillätavoin lastensuojelu auttaa (jos on resursseja....)

Vierailija
35/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää lapsille ja minusta huonoa vanhemmuutta kieltämättä, mutta en mä tässä nyt lasun aihetta näe. Ihmiset saa hoitaa lapsensa siihen tyyliin kun haluavat ja tässä ei nyt mitään kummempaa heitteillejättöä tapahdu.

Minäkin nukun joka viikonloppuaamu sinne kymmenen korville, lapsi laittelee itselleen telkkaa ja juomaa ja tietää olla häiritsemättä. Ja siis tähän ei liity alkoholi mitenkään, etenkään kun olen raskaana.

Vierailija
36/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on tehnyt tätä siitä saakka kun oli n. 3v. Nyt on 5v. Nro 35

Vierailija
37/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi asia, että monille lapsuus on ankea, koska vanhemmat eivät todellakaan nauti lastensa seurasta. Kaikki lapset haluavat olla vanhempansa kanssa. Siis siten, että vanhempi on oikeasti läsnä ja kiinnostunut. Luultavasti ap:n kaverilla ei ole omassa lapsuudessa syntynyt hyvästä vanhemmuudesta mallia, eikä hän siksi osaa olla lapsiensa kanssa. Lastensuojelussa on vanhemmuuden tukemisen keinoja, mutta ne auttavat vain, jos vanhempi itse haluaa muutosta. Valtaosa kieltää ongelman, eikä ymmärrä, että heidän lapsensa saavat huomattavan paljon huonommat lähtökohdat elämään, kuin toiset lapset. Yksi keino auttaa näitä lapsia voisi olla antaa omaa aikaansa. Se ei tietenkään korvaa äidiltä ja isältä saatua rakkautta, mutta on sentään tyhjää parempi.

Vierailija
38/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia elää Suomessakin aivan järkyttävissä oloissa ja he eivät voi tilanteelleen mitään ennenkuin joku välittävä ulkopuolinen puuttuu asiaan. Ole kiltti ap, tee se ilmoitus. Se voi ihan helpoinkin toimenpitein muuttaa positiiviseen suuntaan noiden lasten elämää. Se kun vain tuppaa olemaan niin että jos vanhempien päätä kiristää lastensa kanssa oleminen jo vauvasta lähtien, niin ei se tilanne ainakaan sitä helpota kun ikää ja mm. uhmaa tulee

Vierailija
39/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien vanhemmiksi aikovien olisi hyvä miettiä oman lapsuutensa hyvät ja huonot puolet ja päättää tehdä omille lapsilleen mahdollisimman hyvä elämän alku.

Vierailija
40/47 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän