Voiko ihmisellä oikeasti olla joku 60cm vyötärö?:D
Mitoissa 170/45 mulla oli muistaakseni joku 65cm. Nyt kymmenen kiloa painavampana lähes 70 ainakin! Urheilen, eli toki lihas vatsan seudulla kasvattaa mittoja jonkun verran, mutta olen oikeasti edelleen TODELLA hoikka ja vatsapalat nyt on jotenkin näkyvissä ja olemassa mutta ei TOSIAAN mitkään valtavat, ja näytän kavereideni rinnalla ihan hiirulaiselta. Yheltä sivulta tilasin vaatteita ja vyötärönympärykseni perusteella vaatekoko olis L :-D nauratti ja ihmetytti!
Mietin vaan että onko jotain 50-60 vyötäröitä olemassa? tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta että aikuinen ihminen olis niin pienikokoinen! Kaveri sanoi että tavoittelee 55 sentin vyötäröä ja ajattelin että apua, 10cm vähemmän kuin omani tosi laihana, ja en ole mikään romuluinen!
Kommentit (38)
Taisit tilata aasialaisten vaatekokojen mukaan vaatteita. Siellä tosiaa on kapoisempia vyötäröitä ja itse olen xs-s kokoa normaalisti, niin heidän kokojaan m-xl.
Ja minä olen 171 cm / 60 kg, vyötärö 80 cm. Meitä on moneen lähtöön.
Ihmiset on niin eri mallisia ja kaikki on vielä niin suhteellistakin. Minua on monesti sanottu kapeavyötäröiseksi, vaikka vyötärönympärys on 71cm. Lantio taas on metrin luokkaa ja varsinkin edestä/ takaa katsottuna vyötärö oikeasti näyttääkin aika hurjasti lantiota kapeammalta.
Reisi taitaakin sitten olla se 60cm ympärykseltään. :D
Mä oon 160cm/53kg ja vyötärönympärys on 64cm vaikka maha on lähinnä pelkkää rasvaa. Pari kiloa laihempana pääsisin siis helposti tohon 60 senttiin.
Meitsillä ainaski on. Nyt varsinki ku oon elämäntapamuutoksella :) Saatoin kyllä sidukkapäissäni mitata vahingossa nilkan... :/
Pirjo Porvoost
Mä oon 170/57, tosi urheilullisessa kunnossa, vaatekoko S. Mun vyötärö on 75cm! En edes tajua miten voisin kauheesti laihtua tästä. Oon myös aina ihmetellyt että kellä oikeesti on 60 cm vyötärö, mutta ilmeisesti aika monella..
Vierailija kirjoitti:
Taisit tilata aasialaisten vaatekokojen mukaan vaatteita. Siellä tosiaa on kapoisempia vyötäröitä ja itse olen xs-s kokoa normaalisti, niin heidän kokojaan m-xl.
No tämäpä on hassua, minä olen eurooppalaisessa koossa xs-s ja kiinalaisissa koossa kokoa s. :D ei ne nyt niin paljon pienempiä ole!
Oma vyötäröni on noin 62cm, joten vähän yli tuon asettamasi "rajan". Läski kertyy minulla lähinnä peppuun, lantion/perseenympärys onkin muistaakseni noin 105cm. Olen normaalipainoinen, ja uskon että jos pudottaisin painoa olisi vyötärönympärys 60cm tai sen alle.
Olen 177 pitkä, muut mitat 85-60-90, paino jotain 56kg. Saisin vyötäröä treenillä varmasti pari senttiä pienemmäksi, sen sijaan takapuoli tuntuu ainoastaan levenevän! Vartaloni on myös edestäpäin hyvin laatikkomainen, mitään vyötäröä ei edestäpäin erota. Vatsa on vain sivusta litteä.
Olen 170cm pitkä ja strategiset mitat on 90 - 66 - 90. Painoa en tiedä mutta jotain 55 ja 60kgn väliltä.
Paljon ei tuo vyötärön ympärys tule kapenemaan vaikka kuin laihduttaisin, ehkä korsetin avulla treenaamalla voisin vuosien saatossa päästä alle 60. Ihan tyytyväinen kuitenkin olen tämänhetkiseen tilanteeseen joten enpä taida lähteä korsettikaupoille :D
90cm lantio on kyllä aika kapea noin pitkälle naiselle että tuskin takamuksesi on mitenkään leveä, päinvastoin!
Olen 163cm ja painan 46kg, vyötärö n.57cm. Vihaan näitä mittojani kun mistään ei löydä tarpeeksi pieniä vaatteita. Enkä edes ole mikään luuviulu vaan syön terveellisesti ja treenaan säännöllisesti, lihastakin löytyy ja minulla on aina ollut selkeästi erottuvat vatsalihakset. Varmaan pakko alkaa tilailemaan vaatteita aasiasta kun täällä ei ole minkäänlaista tarjontaa siroille naisille.
Riippuu kropan mallista. Tiimalasikroppaisella vyötärön suhde lantioon/rintakehään voi olla 2:3 joten silloin ihan mahdollista. Itse olen pötkylämallia 165/50 ja rintakehä 83, vyötärö 62 ja lantio säälittävät 79 cm 🤣
Mulla oli 47 kiloisen, olin silloin 15v.
52-55 kiloisena 71cm, tosin silloin jo 3 lasta mikä vaikuttaa
65 kiloisena 81cm ja nyt 73 kiloisena 90cm.
Olen suoravartaloinen ja mulla on korkeat kylkiluut, ehkä sekin vaikuttaa
No sehän riippuu vartalon mallista, ja nykyään monilla nuorilla naisilla ei ole vyötäröä vaan suora maha, vaikka olisivat hoikkia…
Liekö teollisen ruoan ansiota vai hormonien vai minkä, mutta naisten vyötäröt ovat kasvaneet myös hoikilla.
Jotkut on myös synnynnäisesti semmosia Kate Upton-mallisia, ja toisilla on selkeät kitaramallin vyötäröt.
Useimmilla jotain siltä väliltä, mutta harvemmin rannalla näkee nuorta hoikkaa naista jolla olisi selkeä vyötärö.
Suoria mahoja enimmäkseen.
70cm vyötärö ja todella hoikka? :'D