Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linux/Ubuntu käyttäjiä???

Vierailija
20.04.2016 |

Mitä selainta käytät? Toimiiko sulla Chrome?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omassa koneessa ei ole Ubuntua, mutta käytän joskus Linux-konetta. Siinä on Firefox, en tiedä, toimiiko Chrome siinä.

Vierailija
2/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chrome toimii mutta muistaakseni pitää hakea jostain itse tai asentaa se repo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii Chrome vain osittain. Esim. mihinkään Googlen alaisiin sivuihin (ml. hakukone, youtube, g-mail jne) ei pääse ollenkaan, koska sertifikaatit ei-luotettuja. Salattu yhteys ei toimi muillakaan sivuilla. 

Vierailija
4/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firefox, pitää asentaa joku muu, vaikka winterfox tai pale moon. Google omistaa nykyään Firefoxinkin, enkä halua antaa niille yhtään enempää tietoa kuin on pakko.

Vierailija
5/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii Chrome vain osittain. Esim. mihinkään Googlen alaisiin sivuihin (ml. hakukone, youtube, g-mail jne) ei pääse ollenkaan, koska sertifikaatit ei-luotettuja. Salattu yhteys ei toimi muillakaan sivuilla. 

Onko muilla samaa ongelmaa? Koska tää ilmeni joskus vuoden vaihteessa, jolloin muistan lukeneeni uutisen tiedetystä bugista/tietoturvaongelmasta.

Vierailija
6/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Mint (Ubuntu pohjainen) ja Chrome toimii kyllä ihan hyvin!

Vierailija
7/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla samaa ongelmaa? Koska tää ilmeni joskus vuoden vaihteessa, jolloin muistan lukeneeni uutisen tiedetystä bugista/tietoturvaongelmasta.

Ja varmenteiden manuaalinen muuttaminen ei ainakaan mun taidoilla onnistu, kun ainoat vaihtoehdot on vie ja tuo, joista molemmista pääsee ainoastaan tallentamaan ne koneelle?!

Vierailija
8/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs olis tällä hetkellä kaikkein kevein linux/ubuntu käyttöjärjestelmä?

Itselläni noin 10 vuotta vanha läppäri kakkoskoneena ja siinä edelleen windows xp, eli sen tilalle pitäis saada joku mahdollisimman kevyt käyttis, kone kun ei luonnollisesti mikään tehoihme ole, muttta täysin toimiva kuitenkin.

Vierailija
9/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla toimii!

Vierailija
10/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni noin 10 vuotta vanha läppäri kakkoskoneena ja siinä edelleen windows xp, eli sen tilalle pitäis saada joku mahdollisimman kevyt käyttis, kone kun ei luonnollisesti mikään tehoihme ole, muttta täysin toimiva kuitenkin.

Mulla ikivanhassa läppärissä (Intel® Core™ Duo CPU T2300 @ 1.66GHz × 2) 32-bit ja toimii ihan ok.

Vierailija
11/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chrome toimii, Firefox toimii, kaikki toimii erittäin hyvin. Pitää vaan pitää päivityksistä huolta ja välillä ottaa asioista itse selvää.

Vierailija
12/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chrome toimii, Firefox toimii, kaikki toimii erittäin hyvin. Pitää vaan pitää päivityksistä huolta ja välillä ottaa asioista itse selvää.

Mitäköhän tarkoitat tuolla? Chromesta on viimeisin versio, ja päivitykset tulee automaattisesti. Silti kaikki sertit virheellisiä. Firefox toimii täydellisesti.

Vierailija
13/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää käyttää jotain nörttien käyttistä, kun ihan hyvän Win7-koneen saa Huuto-netistä noin sadalla eurolla? Eivät kaikki ymmärrä mitä tarkoittaa esim. repo.

Vierailija
14/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää käyttää jotain nörttien käyttistä, kun ihan hyvän Win7-koneen saa Huuto-netistä noin sadalla eurolla? Eivät kaikki ymmärrä mitä tarkoittaa esim. repo.

Juu, ei sinun tarvitsekaan. Me osaavammat käytämme sitä, mitä haluamme.

Vierailija
15/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firefox, pitää asentaa joku muu, vaikka winterfox tai pale moon. Google omistaa nykyään Firefoxinkin, enkä halua antaa niille yhtään enempää tietoa kuin on pakko.

Google ei omista Firefoxia tai Mozillaa millään lailla. 

http://www.techtimes.com/articles/111170/20151127/mozilla-doesn-t-need-google-revenue-anymore.htm

Vierailija
16/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhaa ubuntua käytät? Päivitin just pari kk sitten omani uusimpaan mutta en muista että vanhallakaan olisi ollut ongelmia. Onko 32bit vai 64bit käyttis?

Läppärissä on joku ikivanha ubuntu mutta siinäkään ei mikään valita certifikaattien vanhenemisesta käytti sitten chromea tai firefoxia.

Vierailija
17/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella koneella on linux ja firefox, koitin ladata chromen mutta sopivan bittistä versiota ei enää tueta, vaihtoehtona olisi chromium, sen pitäisi toimia.

Vierailija
18/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhaa ubuntua käytät? Päivitin just pari kk sitten omani uusimpaan mutta en muista että vanhallakaan olisi ollut ongelmia. Onko 32bit vai 64bit käyttis?

Läppärissä on joku ikivanha ubuntu mutta siinäkään ei mikään valita certifikaattien vanhenemisesta käytti sitten chromea tai firefoxia.

32bit ja systeemin päivitysyritys antaa seuraavan herjan:

W:Failed to fetch http://dl.google.com/linux/chrome/deb/dists/stable/Release  Unable to find expected entry 'main/binary-i386/Packages' in Release file (Wrong sources.list entry or malformed file)

, W:Failed to fetch http://fi.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/trusty-updates/main/source/So…  Hash Sum mismatch

, W:Failed to fetch http://fi.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/trusty-updates/main/binary-i3…  Hash Sum mismatch

, E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Väittää, että kone ei tunnista internet-yhteyttä.

Vierailija
19/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella koneella on linux ja firefox, koitin ladata chromen mutta sopivan bittistä versiota ei enää tueta, vaihtoehtona olisi chromium, sen pitäisi toimia.

Tämä. 

Vierailija
20/22 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ikivanhassa läppärissä (Intel® Core™ Duo CPU T2300 @ 1.66GHz × 2) 32-bit ja toimii ihan ok.

Ok, mulla on tuossa Fujitsu-Siemensissä vissiin Amd Turion 64 prosessori ja muistia 1GB. Paljonkos sulla on muistia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme