Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mammat haluan jakaa teille äärimmäisen herkullisen, helpon ja huokean kasvisruoka reseptin

Vierailija
20.04.2016 |

Tää on niin delicious, et tarvitse muuta kuin:

1 sipuli
3 valkosipulin kynttä
2 chilipalkoa siemenet poistettuna
öljyä
1 tl korianteria
1 tl kurkumaa
1 tl currya
500 g tomaattia
kikherneitä tölkissä
Kasvisliemikuutio
2 dl vettä
suolaa maun mukaan

kypsennä sipulit ja chili miedolla lämmöllä öljyssä ja mausteissa.
lisää kuutioidut tomaatit, kikherneet, kasvisliemikuutio ja vesi.
kuumenna vielä kunnes tomaatit hieman hajoilee. Lisää ripaus suolaa.

Ai että mammat. Tää on niin hyvää, vaikken minkään sortin vegaani olekkaan. Kertokaa lisää hyviä ja yksinkertaisia kasvisruoka reseptejä :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pilaat hyvän ruuan liemikuutiolla??

En tiedä. Tykkään vaan niin siitä mausta minkä se antaa. Millä sen sitten korvaisi? Pelkkää suolaa?

Ei sitä millään tarvitse korvata, ihan turha aine.

Vierailija
22/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi todella hyvä karppaajillekin sopiva kasvisresepti:

2 kukkakaalia

1-2 sipulia

valkosipulinkynttä

kermaa

mausteita oman maun mukaan

parmesania

Sipulit kuullotetaan ja kukkakaalit keitetään, keittovesi talteen. Soseutetaan kukkakaalit ja sipulit, sose kattilaan ja lisäillään kermaa mauksi ja keitinvettä kunnes koostumus ok, kiehautus ja maustaminen.

Päälle sitten parmesania (ja mikäli ei kasvissyöjä ole niin rapeaksi paistettu pekoni sopii myös todella hyvin).

Vegaani voi korvata parmesaanin oluthiivahiutaleilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pilaat hyvän ruuan liemikuutiolla??

En tiedä. Tykkään vaan niin siitä mausta minkä se antaa. Millä sen sitten korvaisi? Pelkkää suolaa?

Ei sitä millään tarvitse korvata, ihan turha aine.

Tai lisää muita aineita ripauksella.

Vierailija
24/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu miten ärsyttävää. Joku kertoo mielestään hyvän ja kivan reseptin ja aina löytyy joku jeesustelija kertomaan ja syvästi paheksumaan kuinka liemikuutiot on pahuutta, säilykemurska saatanasta seuraava ja liotetut kikherneet pahaa myrkkyä.

Joo, älä itse käytä ja vedä vaan sitä tyylipuhdasta rakaruokaasi, mutta jätä kommentoimatta jos et mitään muuta keksi.

Vierailija
25/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois kasvisliemikuutio ja tölkitetyt lisäaineherneet. Miksi kasvissyöjät myrkyttää itsensä tieten tahtoin tuollaisilla? Suolaakaan ei tuossa tarvita yhtään ja öljykin on vähän siinä ja tässä, vedessäkin voi kypsentää.

Periaatteessa olen samaa mieltä sun kans, kaikkea ylimääräistä ja tölkitettyjä ja käsiteltyjä kannattaa välttää. Mutta kun se ei ole koko totuus, koska kaikessa on vähän sitä sun tätä myrkkyä. Jopa kuivissa herneissä jos ne on muovipussissa. Tosi monessa asiassa mitä kaupasta kotiin raahaat, on muovia, maitotölkin sisäpinnassa, oluttölkin sisäpinnassa, melkein kaikki pakkaukset on muovitettuja. Metalleja kertyy kasveihin ja kaloihin ja ties mitä kaikkea lihansyöjäkin laittaa suuhunsa, kun ei tiedä millä ne eläimet on kasvatettu. Luomukin on riipinraapin muka hyvää ja puhdasta, mutta totuus on usein toisenlainen. Vesi, jota tulee kraanasta sisältää hiukkasen hienoa muovia, koska sitä ei vaan saa pois, lääkejäämiä jne.

Tämmöiseksi tämä on mennyt, paras on tietysti yrittää syödä mahdollisimman hyvin ja puhdasta ruokaa. Tärkeintä on kuitenkin syödä vaihtelevasti eri aineita, siten välttää haitallisten ruokien kertymät. Monipuolisesti siis.

Vierailija
26/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu miten ärsyttävää. Joku kertoo mielestään hyvän ja kivan reseptin ja aina löytyy joku jeesustelija kertomaan ja syvästi paheksumaan kuinka liemikuutiot on pahuutta, säilykemurska saatanasta seuraava ja liotetut kikherneet pahaa myrkkyä.

Joo, älä itse käytä ja vedä vaan sitä tyylipuhdasta rakaruokaasi, mutta jätä kommentoimatta jos et mitään muuta keksi.

Kommentointia vartenhan se reseptinsä laittoi. Kai siitä mielipiteensä voi kertoa.

Vierailija
27/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyketomaattimurska (vähän parempi laajuinen) on etenkin talviaikaan parempi laatuista kuin kaupasta saatavat puoli raa-at tomaatit..

Vierailija
28/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun luottoresepti Kokit & Potit blogista, ihan super helppoa, halpaa ja hyvää. Itse lisään vielä parsakaalia lopussa ja nautin jogurtin kanssa.

Nopea linssicurry

3-4 annosta

2 rkl öljyä 

1 reilunkokoinen sipuli

1-2 valkosipulinkynttä

2 rkl punaista currytahnaa

1 tl jeeraa eli juustokuminaa 

1 tlk (400g) tomaattimurskaa

tilkka vettä (huuhdo tomaattimurskapurkki) 

2-3 tl sokeria 

3 dl ruskeita pikalinssejä

2 dl kookosmaitoa 

ripaus suolaa

Kuori ja hienonna sipuli ja valkosipuli. Kuullota sipulisilppuja keskilämmöllä öljyssä, kunnes ne ovat läpikuultavia. Lisää currytahna ja jeera, sekoita kunnes lämpö irroittaa mausteiden tuoksut. Lisää tomaattimurska, vesi, sokeri, linssit ja kookosmaito. Anna kiehua hiljalleen 10-15 minuuttia, pidempääkin halutessasi. Jos aikaa on varttikin lisää, syvenee tomaattipohjaisen kastikkeen maku entisestään. Mausta tarvittaessa suolalla.

Tarjoa linssicurry esimerkiksi riisin, salaatin tai hyvän leivän kanssa. Curry maistuu erinomaiselta lämmitettynäkin.

Vierailija
29/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit, herneet ja pavut *örp* 😨

Vierailija
30/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssit, herneet ja pavut *örp* 😨

Mitä örp tarkoittaa?

ei kuulosta kovin myönteiseltä :D

Vierailija
31/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mun luottoresepti Kokit & Potit blogista, ihan super helppoa, halpaa ja hyvää. Itse lisään vielä parsakaalia lopussa ja nautin jogurtin kanssa.

Nopea linssicurry

3-4 annosta

2 rkl öljyä 

1 reilunkokoinen sipuli

1-2 valkosipulinkynttä

2-3 tl sokeria 

2 dl kookosmaitoa 

ripaus suolaa

Kuori ja hienonna sipuli ja valkosipuli. Kuullota sipulisilppuja keskilämmöllä öljyssä, kunnes ne ovat läpikuultavia. Lisää currytahna ja jeera, sekoita kunnes lämpö irroittaa mausteiden tuoksut. Lisää tomaattimurska, vesi, sokeri, linssit ja kookosmaito. Anna kiehua hiljalleen 10-15 minuuttia, pidempääkin halutessasi. Jos aikaa on varttikin lisää, syvenee tomaattipohjaisen kastikkeen maku entisestään. Mausta tarvittaessa suolalla.

Tarjoa linssicurry esimerkiksi riisin, salaatin tai hyvän leivän kanssa. Curry maistuu erinomaiselta lämmitettynäkin.

Mitä nuo ruskeat pikalinssit on?

Vierailija
32/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopea linssicurry

3-4 annosta

2 rkl öljyä 

1 reilunkokoinen sipuli

1-2 valkosipulinkynttä

2-3 tl sokeria 

2 dl kookosmaitoa 

ripaus suolaa

Mitä nuo ruskeat pikalinssit on?

Veikkaan, että ne ovat tällaisia "keitä 5 min"-linssejä, joita joillain merkeillä on. Itse olen kutienkin käyttänyt joko perus tölkkilinssejä tai jopa kuivattuja, jolloin seosta joutuu vain keittelemään kauemmin. Myös vihreät ja punaiset linssit ovat sopineet, ei värillä niin väliä. :)

t. reseptin postaaja

Vierailija
33/33 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lisäkkeeltä tai kastikkeelta, mutten pelkiltään söis.

Miksi niin moni kasvisruoka on (tölkki)tomaattipohjainen?

On niitä paljon sellaisiakin kasvisruokia joihin ei tule säilöttyä tomaattia! Mulla alkoi kasvisruoka maistumaan vasta siinä vaiheessa kun älysin lakata aina tekemästä jotain säilykepapuja tomaattimurskassa -sotkuja. Ei sillä ettenkö uskoisi tämän reseptin olevan hyvä! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä