En taaskaan saanut työpaikkaa
Suurin toivein lähetin työhakemuksen. Tosissani kuvittelin, että olen kova hakija ja että ainakin haastatteluun pääsen. Mutta mitäpä tyhjää. Ei edes haastattelukutsua. Vissiin se on uskottava, että olen luuseri, eikä mulla ole mitään mahdollisuuksia päästä töihin. Itkettää.
Kommentit (9)
Tuttu juttu. Myös hyvin menneen työhaastattelun jälkeen on ikävää saada puhelu: "Valitettavasti emme tällä kertaa valinneet työhön sinua. Valinnassa painotimme aikaisempaa työkokemusta ja osaamista."
Töitä ei saa kun ei ole työkokemusta ja työkokemusta ei saa kun ei pääse töihin..
Itse olen saanut kaikki työpaikkani siten, että ne eivät ole koskaan olleetkaan auki. Eli aktiivisesti käymään paikoissa ja kyselemään. Käytä hyödyksi kaikki suhteet ja väylät. Itse olen aloittanut hyvin mataltalta, vaikka oli jo ammatti. Pikkuhiljaa piirit tulivat tutuiksi ja paikka yleni nykyiseen vähitellen 15 vuoden ajan.
Mä olen tänään saanu 3 tuollaista "Valitettavasti valintamme ei osunut sinuun..." -sähköpostia. Joku automaattivastaushan se on. En toki niitä joka ikinen päivä saa noin montaa.
Ettekö soita noihin paikkoihin, joista saatte kieltävän vastauksen, ja kysy syytä. Itse olen aina tehnyt niin ja parantanut sen jälkeen hakemustani, haastattelukäytöstäni tai osaamistani.
Olen humanisti ja yritysmaailmassa pätkätöissä, mutta en ole koskaan ollut työtön kuukautta kauempaa!
Tuo paikanpäällä käynti ei muuten välttämättä onnistu nykyään joka paikassa, kun moneen paikkaan ei pääse tuosta noin vaan ovesta sisään kävelemällä. Ja jos satut pääsemään, niin ei siellä ole välttämättä kukaan kerkeä kuuntelemaan asiaasi. Sinänsä hyvä ajatus.
Saispa edes niitä sähköposteja etten tullut valituksi, mutta kun ei jakseta lähettää edes sitä! Ja valtaosaan olen hakenut sähköisen järjestelmän kautta, joten massaviestin lähettäminen ei ole aikaavievää. Jää paska maku suuhun.
Olen pahoillani, ap. :( tsemppiä, älä anna periksi!
Minullakin on työpaikan haku taas edessä... Puoli vuotta meni työttömänä ja ihmeen kaupalla sain paikan. Nyt työnantaja uhkaa irtisanomisella, kun yrityksellä menee todella huonosti... :( en usko että saan uutta työtä. Minuakin itkettää. Yritettävä on silti.
YT-neuvottelut päällä ja tietokin on siitä koska työt päättyy. Mukava kiitos näin 15v työvuoden jälkeen kyseisessä yrityksessä. Voi olla ettei jää ihan parhaimmat fiilikset.
Työpaikan hakeminen ei ole helppoa. Keskustelin rekrytoijat kanssa ja hän antoi muutaman vinkit. Soita ensin yritykseen ennen kuin lähetät hakemuksen. Kysyt mitä he hakevat ja tarkempia ykstyiskohtia. Tämän jälkeen räätälöit hakemuksen ja CV:n.
Työnhakeminen on oman osaamisen myymistä.