Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä joka pesee kaikki pyykkinsä aina pikapesuohjelmalla?

Vierailija
20.04.2016 |

.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
2/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän säästää vesi- ja sähkölaskussa pitkän pennin, sekä säästää ympäristöä!  lika on suurimmaksi osaksi sosiaalinen konstruktio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen ja tyhmä.

Vierailija
4/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, tosin poikkeuksena lakanat, pyyhkeet, alusvaatteet, sukat ja t-paidat tai topit. Ns. päällysvaatteet pesen aina 30 asteen pikapesulla, ellei ole tahroja. Suosittelen muillekin.

Vierailija
5/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on varmaan likaiset ja harmaaksi värjääntyneet vaatteet.

Vierailija
6/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pesen suurimmaksi osaksi käyttäen 40 asteen pikapesua (kestää tosin 40 minuuttia sekin). Lakanat, pyyhkeet ja alusvaatteet pesen 60 asteen normipesussa.

Vierailija
7/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 59 minuutin pikaohjelma. Pesen sillä kaikki pyykit. Sen jälkeen pyöritän aina 24 minuutin huuhteluohjelman. Jos pesisin normaalipesulla, niin se kestäisi 3-4 tuntia!

Niitä 15 minuutin ja 30 asteen pikapesuja en käytä ollenkaan.

Vierailija
8/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 59 minuutin pikaohjelma. Pesen sillä kaikki pyykit. Sen jälkeen pyöritän aina 24 minuutin huuhteluohjelman. Jos pesisin normaalipesulla, niin se kestäisi 3-4 tuntia!

Niitä 15 minuutin ja 30 asteen pikapesuja en käytä ollenkaan.

Tuossa 59 minkan ohjelmassa saa siis valita joko 40- tai 60-asteisen pesun. 

Vierailija
9/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tekee melkein samoin kuin minä ja hänellä ei ole kovin likaisia vaatteita. Pesen itse 40 minuutin ohjelmalla.

Vierailija
10/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvilla pesu kestää melkein 3 tuntia. Tekokuitu taas n. puoltoista tuntia. Pesen sillä.

Käsin jos joudun pesemään jotain, pesen vain muutamia minuutteja, en sentään pyörittele niitä kolmea tuntia. Ja riippuu mitä pesen, pesenkö pika, kuumalla vai pitkällä ohjelmalla.

Kuravaatteet pika, lakanat pitkällä. Jos on paitoja, nopeammalla. Jos alusvaatteita niin pidemmällä.

Siivousliinat pitkällä ja kuumalla.

Vierailija
11/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pikapesu EI ole sama kuin säästöpesu. Esim. vettä kuluu normaali määrä., säästöpesussa veden määrä on vähäisempi.

Pikapesu linkoaa lyhyemmän aikaa eikä loppupöyhinnät kestä yhtä kauan. Yhtä puhdasta kuitenkin tulee. Pikapesua voi käyttää kaikissa lämpötiloissa.

Vierailija
12/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... en tiennyt että pitäisi vaivata päätään miettimällä muiden pyykkäämistä ¯\_(ツ)_/¯

Vierailija
13/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan mammojen elämien ytimissä.

Vierailija
14/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan mammojen elämien ytimissä.

ja mammoillahan on kullakin monta elämää....?

Vierailija
15/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koneessa pikapesu kestää vähän päälle tunnin. Pesen aina sillä ja 60'c. Tosin pesen aina puolikkaan koneellisen enkä täyteenahdettua. Paremmat vaatteet pesen joko käsin tai hienopesuohjelmalla. Kai tiedätte että bakteerit ei kuole pyyhkeistä tai alusvaatteista ennenkuin vasta 60'c?

Vierailija
16/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapesuohjelma kestää 15 minuuttia.

Kirjopyykki-ohjelma pikapesulla 1h.

Kirjopyykki-ohjelma 1h 30min.

Kumpi pikaohjelma?

Käytän vain hätätapauksissa 15 minuutin ohjelmaa.

Vierailija
17/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pesukoneen "pika"-ohjelmaa, joka kestää 1.5h. Lämpötilan saa valita tähän 30-60 asteen välillä. Peruspuuvillaohjelma kestää 2.5h. Tällä pestään lakanat ja pyyhkeet 60-90c.

Koneesta löytyisi myös 20min 30 asteen pesu, jota en kuitenkaan käytä.

Pidän siis pikaohjelmaa käyttävää ihan fiksuna. Superpika 15min 30c, ei taas mielestäni riitä esim. alusvaatteille.

Vierailija
18/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen lähes kaikki vaatteet pikapesulla. 40 tai 60 asteessa ja aikaa pesuun kuluu hiukan alle tunti riipuen mitä valitsen pesuun mukaan. Esim voin valita lisäksi höyrytyksen tai linkouksen kierrokset, asteet ym. Ihan puhtaaksi on vaatteet tähänasti tullut eikä todellakaan ole mitään likasenharmaissa vaatteissa.

Vierailija
19/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aina tunnin pesuohjelmaa, niin 40-asteiselle kuin 60-asteisellekin pyykille. Koneessani on myös puolen tunnin ohjelma, mutta se pesee vain 30-asteessa. Ei puhdistu hiki ainakaan, ja puhtaita vaatteita en koneeseen laita (miksi laittaisinkaan?).

Jos joku pesee pyykkinsä 30-asteisella ohjelmalla jatkuvasti, en usko että ne puhdistuvat. Jos vaikka viikonkin käyttää samaa pyjamaa, hikoilee siihen joka yö, ja sitten vähän huljuttelee sitä haaleassa vedessä, ei se kyllä puhdas ole sen jälkeen. Sitäkään en oikein ymmärrä että miksi pestään vaatteita, jotka eivät pesua edes kaipaa? Itse käytän "puolipitoiset" vaatteet sunnuntaisin, sitten ei tarvitse jännittää töissä että oliko se sittenkin jo kokonaan pidetty.

Vierailija
20/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Mitähän mä ajattelisin...

Pitääpä miettiä. Vastaan sitten kun tulee joku ajatus mieleen.

*Ajattelen, ajattelen, ajattelen...*