Luopukaa älykännykästä.
Aamun Suviseuraradiossa keskusteltiin älykännykän vaaroista ja sen vastuullisesta käytöstä. Kannustettiin jopa vaihtamaan perinteiseen netittömään kännykkään.
Oletko valmis harkitsemaan älykännykästä luopumisesta.
Kommentit (15)
Netistä ja televisiosta näkee kaikkea sellaista joka voi laittaa uskon koetukselle. On parempi että papit kertoo miten asiat on, he johtavina asiantuntijoina osaa tulkita asiat oikein.
Onko Suviseuraradiossa ollut muuta "järkevää" kuunneltavaa ja palstalle kirjoitettavaa, ap?
Miten minä sitten pääsisin nettiin kun kaikki palvelut on nykyään siellä? Hommaisin jonkun valokaapelin joka maksaa kaksi kertaa enemmän kuin kännykkäliittymä, josta voi jakaa älypuhelimella netin muille laitteille.
Vierailija kirjoitti:
Onko Suviseuraradiossa ollut muuta "järkevää" kuunneltavaa ja palstalle kirjoitettavaa, ap?
On. Sukupuolia on vain kaksi, kaikki muu on lysenkolaista propagandaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Sukupuolia on vain kaksi, kaikki muu on lysenkolaista propagandaa...
Lysenkolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Olisi hyvä sinunkin hankkia lisää oikeaa tietoa asioista.
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun ei mulla ollu vielä älykännykkää, niin piti kaupan kassalta soittaa puolisolle, et laittaa hieman lisärahaa mun tilille kun en saanu ruokaostoksia tehtyä. Eli en luovu.
Miten älypuhelin olisi tilannetta auttanut? Eikö hänen olisi silti pitänyt laittaa sulle rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun ei mulla ollu vielä älykännykkää, niin piti kaupan kassalta soittaa puolisolle, et laittaa hieman lisärahaa mun tilille kun en saanu ruokaostoksia tehtyä. Eli en luovu.
Miten älypuhelin olisi tilannetta auttanut? Eikö hänen olisi silti pitänyt laittaa sulle rahaa?
Jos on käyttöoikeus toisen tilille.
Sitä puhelimen (käytännössähän se on minitietokone ja viihdekapula) käytön lopettamista voi ihan itse opetella. Ei siitä ole pakko täysin luopua, kun ei se ole mahdollistakaan.
Aivottoman somevirran selaamisen voi hyvin lopettaa et menetä siitä mitään. Käytät puhelinta pakollisiin, eli maksamisiin / lippuihin / jne ja puhumiseen-viestimiseen. Muun ajan puhelin on muualla. Ja esimerkiksi ulkoilureissuille et ota sitä mukaan ollenkaan.
Tämän lisäksi voit vielä alkaa parantamaan aivojen keskittymistä opettelemalla vaikka lukemaan kirjoja ja aikakauslehtiä (paperilla!) sekä katsomaan kokonaisia elokuvia isoilla ruuduilla tai teatterissa. Ilman kännykkää lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Netistä ja televisiosta näkee kaikkea sellaista joka voi laittaa uskon koetukselle. On parempi että papit kertoo miten asiat on, he johtavina asiantuntijoina osaa tulkita asiat oikein.
Tosissanneko yläpeukuratte tätä,että papit tietää..?
Vierailija kirjoitti:
Miten minä sitten pääsisin nettiin kun kaikki palvelut on nykyään siellä? Hommaisin jonkun valokaapelin joka maksaa kaksi kertaa enemmän kuin kännykkäliittymä, josta voi jakaa älypuhelimella netin muille laitteille.
Kokeilepa vaikka tablettia. Se on selailuun moninkertaisesti parempi kuin puhelin. Kaikki apitkin toimivat siinä hyvin, mutta omasta mielestäni tätä on miellyttävämpi käyttää selaimen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosissanneko yläpeukuratte tätä,että papit tietää..?
Miksi et usko asiantuntijoihin.
Netti, televisio ja lehdet on täynnä valeuutisia. Papit osaa suodattaa valeuutiset.
Mites, kun et saa edes autoa parkkiin ilman sovellusta?