Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni ei suostu maksamaan pesulalaskua menkattuaan lakanoilleni

Vierailija
19.04.2016 |

Asun ulkomailla erittäin pienessä asunnossa, jossa ei ole omaa pesukonetta, joten pesen pyykkini itsepalvelupesulassa. Olen taloudellisesti erittäin tiukilla ja ystäväni tietää sen. Hän saapui vierailulle kaupunkiini ja tottakai majoitin hänet ja aina kun opiskelultani ehdin kävimme turistikohteissa ja ulkona ystävieni kanssa yms mitä nyt ystävät yleensä. Viimeisenä yönä sitten menkat yllättivät kaverini, joka ei aamulla tehnyt elettäkään pahoitellakseen tai auttaakseen siivoamaan. Ystäväni on muuten fiksu ja mukava, en voi käsittää moista käytöstä. Siinä sitten mainitsin lakanoiden pesusta ja siitä aiheutuvista kustannuksista kun ystäväni vain katsoi hölmistyneenä. Kysehän ei siis ole kuin muutamasta eurosta jonka olisin vielä voinut maksaa jos ystäväni olisi pahoitellut ja ollut avuksi mutta kun ei. Kismittää vielä enemmän koska olin juuri pessyt kaikki lakanat koska nukumme niissä välillä myös poikaystäväni kanssa (minulla on siis vain parisänky jossa nukuimme myös ystäväni kanssa).

En viitsinyt pilata viimeisen päivän tunnelmaa joten sanoin pesulamaksusta suoraan vasta lähtiessä. Ystävälläni ei ollut käteistä joten hän lupasi maksaa summan tililleni. Jälkeenpäin sain kuitenkin viestin, ettei hänen mielestään pitäisi maksaa mitään koska ei hän voinut tietää että menkkansa alkaisivat juuri silloin. En tiedä mitä sanoisin hänelle, en sinänsä viitsisi pilata ystävyyttämme näin pienen asian takia mutta toisaalta jos ystäväni käytös on mielestäni pöyristyttävää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis  haloo??Se oli vahinko, tuosta ei kuulu kenenkään maksaa eikä varsinkaan pyytää mitään.Ajattele nyt.

Minut on kasvatettu sitten ihan eri tavalla, koska minusta vahingoistakin on hyvä pahoitella. Onhan siinä paha mieli sillä kenellä vahinko tulee, että sillä, jolle se tapahtuu, vai eikö ole? Jos vahingontekijä vain kohauttelee harteitaan, niin kyllä se valjulta tuntuu. Jos lapsi huitaisee toista vahingossa, niin kyllä hänen pitää pyytää anteeksi. Jos aikuinen rikkoo tai sotkee vahingossa, niin tietenkin pahoitellaan. Ja tarjoudutaan korvaamaan.

Vierailija
22/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit mikä nipo. Että voi olla joillakuilla elämä vaikeaa. Onneksi et ole minun kaverini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lähellä esim. Ikeaa, H&M homea? Jos on niin sieltä saat halvalla lakanan, jopa halvemmalla kuin pesulamaksu ja peset sitten kun on enemmän rahaa.

Vierailija
24/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis  haloo??Se oli vahinko, tuosta ei kuulu kenenkään maksaa eikä varsinkaan pyytää mitään.Ajattele nyt.

No joo ja toisaalta taas ei. Asia sinänsähän ei ole kovin vakava, ellei nyt petariin asti sitä verta lurissut. Joku pieni tahra varmaan lähtee nyrkkipyykilläkin, ettei tarvitse sen vuoksi pesulaan asti roudata, ei siis vältsisti tarvitse koko lakanaa kuivatella, vaan riittää että kuivuu vaan se yksi kohta. Jollain föönillä tai jollain voi hurruuttaa ellei mihinkään mahdu ripustamaan.

Mutta sitte tässä on se puoli, että kaveri tietää huonon taloudellisen tilanteen ja sen, että tässä oli kyseessä tyypin _ainoa_ lakana. Vaikka olis miten vahinko, niin kyllä sitä nyt normaalisti pahoillaan ollaan ja hyvän tahdon eleenä tarjoudutaan vaikka pesemään/pesettämään se lakana itse. Tai näin tekisin ainakin itse. Ihan sama jos joku vaikka kännissä laattaa/ripuloi/kusee alleen toisen autoon, niin on aika selvää että korjaa omat tuhrunsa aivan omin pikku kätösin tai pesettää jollain muulla omaan laskuunsa. Mua ainakin nolottais aivan helvetisti, ja olisin varmaan suurinpiirtein käynyt ostamassa korvaavan lakanan kaupasta tai jotain.

Mielipaha kun monta kertaa on se vakavampi juttu näissä, ei suinkaan se rahallinen puoli.

Vierailija
25/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa melkoinen tulva, kun tuli makuupussin läpi!

Provo. Ja vielä huono.

Vierailija
26/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.Kaverini oksensi aikoinaan tämän näppäimistön alla olevalle matolle keskellä yötä hyvässä kännissä.No minä pesin maton painepesurilla ja kaveri ei edes pahoitellut.Vieläkin naurattaa, oli sentään kunnon kankkunen miehellä :D

Vierailija
27/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri lähtee kylmällä vedellä. Eikö äiti opettanut?

Vierailija
28/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peritkö miesvierailta spermaveroa?

Vierailija
29/29 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsestään selvää, että ystäväsi olisi pitänyt maksaa pesulalasku; miksi "vahinko" vapauttaisi korvausvastuusta. Ja luulen, että ystäväsikin tietää, että olet tiukoilla.

Ystäväsi on urpo, niin kuin suurin osa tähän keskusteluun kommentoineetkin :D