Miten kauan kannattaa olla yhdessä ennenkuin
alkaa yrittämään lasta? Oma tilanteeni, että täytin juuri 34v ja yhdessä oltu 9 kuukautta. Liian aikaista? Miehellä vauvakuume ja itsekin halunnut lasta neljän vuoden ajan. Itsellä ei kuitenkaan mikään kiire, mutta tiedostan kyllä että ikää on jo aika paljon.
Kommentit (17)
Eiköhän jokainen päätä itse sen milloin on sopiva aika hankkia perheenlisäystä. Oma neuvoni on odottaa siihen asti että parisuhde kokee arjen haasteet ja muutamat riidat. Jos edelleen kumppani tuntuu sopivalta ja lapsi on haaveissa niin hommiin vaan.
Suhde voi kariutua vaikka lapsentekoa odottaisi vuoden tai kymmenen. Suhde voi myös kestää vaikka lapsi saisi alkunsa suhteen alkumetreillä. Molemmista on kokemuksia lähipiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen päätä itse sen milloin on sopiva aika hankkia perheenlisäystä. Oma neuvoni on odottaa siihen asti että parisuhde kokee arjen haasteet ja muutamat riidat. Jos edelleen kumppani tuntuu sopivalta ja lapsi on haaveissa niin hommiin vaan.
Suhde voi kariutua vaikka lapsentekoa odottaisi vuoden tai kymmenen. Suhde voi myös kestää vaikka lapsi saisi alkunsa suhteen alkumetreillä. Molemmista on kokemuksia lähipiiristä.
Meillä on on ollut suhteen alusta haasteellista. Ei keskenämme vaan ulkopuoliset syyt. Olemme kuitenkin todella hyvin saaneet suhteen toimimaan, koska tahtoa on riittänyt molemmilla. Mies on kyllä ollut aivan mahtava ja kärsivällinen. Pikku riitojakin ollut ja ne on sovittu aina. Ap
Kannattaa aloittaa heti jos siltä tuntuu. Myös me aloitimme 9 kk:n seurustelun jälkeen ollessani 34. Pian kävi ilmi, että en voikaan noin vain saada lapsia. Nyt ravaan lääkärissä, leikkauksissa jne. Onneksi aloitimme yrityksen tuolloin, eikä parin vuoden jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aloittaa heti jos siltä tuntuu. Myös me aloitimme 9 kk:n seurustelun jälkeen ollessani 34. Pian kävi ilmi, että en voikaan noin vain saada lapsia. Nyt ravaan lääkärissä, leikkauksissa jne. Onneksi aloitimme yrityksen tuolloin, eikä parin vuoden jälkeen...
Tätäkin olen miettinyt paljon. Haluatko kertoa mikä sulla on ollut ongelmana? Ap
Olin vasta 20 kun tapasin mieheni. Mies oli 23. Kaikki tuntui vaan juuri oikealta. Tuntuu edelleen 7 vuoden jälkeen. Olisin halunnut heti kuukauden jälkeen lapsen tämän miehen kanssa, mutta järjellä yritin ajatella, että ei todellakaan vielä. 4kk kun oli ekoista treffeistä tunteet voitti järjen ja alettiin yrittämään lasta. 11kk meni ennen kuin tulin raskaaksi, mutta nykyään meillä on kaksi lasta ja haaveissa vielä kaksi lisää tulevaisuudessa.
N27
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä AP:n mies on asiast
Et sitten lukenu aloitusta?
Itse tulin raskaaksi 18-vuotiaana vajaan kolmen kuukauden kuluttua ekasta tapaamisesta. Nyt, lähes 5 vuotta myöhemmin, ollaan edelleen yhdessä tän miehen kanssa ja meillä on nykyisin kaksi lasta.
Sinänsä toi 9kk kuulostaa lyhyeltä ajalta, mutta jos se tuntuu siltä, että voisi olla loppuelämän suhde, niin mikä estää lapsen hankinnassa? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä AP:n mies on asiast
Et sitten lukenu aloitusta?
Hän on siis muutaman kuukauden ajan puhunut, että haluaa lapsen. On siis tehnyt hyvin selväksi, että vauva olisi tervetullut. Ei kuitenkaan painosta, mutta kaikesta huomaa, että vauvakuumetta on. Ap
Luin aloituksen ja siitä kyllä selviää että miehellä ON vauvakuume, mutta se kun ei kerro mitään siitä onko mies valmis ottamaan vastuuta lapsesta, haluaako aloittajan kanssa NYT aloittaa lapsenteon, miten näkee yhteisen tulevaisuuden jne. Pystyttekö ylipäätänsä keskustelemaan asiasta ja olemaan samaa mieltä asioista ja molemmat teistä tiedostaa myös kurjat puolet ja lapsen vaikutuksen parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Itse tulin raskaaksi 18-vuotiaana vajaan kolmen kuukauden kuluttua ekasta tapaamisesta. Nyt, lähes 5 vuotta myöhemmin, ollaan edelleen yhdessä tän miehen kanssa ja meillä on nykyisin kaksi lasta.
Sinänsä toi 9kk kuulostaa lyhyeltä ajalta, mutta jos se tuntuu siltä, että voisi olla loppuelämän suhde, niin mikä estää lapsen hankinnassa? :)
Kyllähän se tunne on että tämä suhde voi hyvinkin kestää. Täyttä varmuuttahan siitä ei koskaan voi olla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Luin aloituksen ja siitä kyllä selviää että miehellä ON vauvakuume, mutta se kun ei kerro mitään siitä onko mies valmis ottamaan vastuuta lapsesta, haluaako aloittajan kanssa NYT aloittaa lapsenteon, miten näkee yhteisen tulevaisuuden jne. Pystyttekö ylipäätänsä keskustelemaan asiasta ja olemaan samaa mieltä asioista ja molemmat teistä tiedostaa myös kurjat puolet ja lapsen vaikutuksen parisuhteeseen?
Ollaan kyllä juteltu asiasta. On valmis ottamaan vastuun ja halunnut aloittaa yrittämisen jo jonkun aikaa sitten. Minä se tässä vielä jarruttelen, koska se olen minä joka vauvan kannan sisälläni ja jos ero tulee niin minun on oltava valmis pitämään huoli lapsesta jopa aivan yksin. Toisaalta jos mies vaan on elävien kirjoissa niin uskon että erosta huolimatta haluaa olla mahdollisimman paljon lapsen elämässä. En nyt siis tässä kuitenkaan ajattele että tullaan eroamaan mutta kaikki on mahdollista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun 34 v naisella ei ole aikaa enää odottaa ja biologiset tosiasiat ovat armottomat. Ei ole aikaa enää mihinkään säätämiseen. Mies on varmaan muutaman vuoden ap vanhempi ja ymmärtää että on aika tulla isäksi jos ei halua viettää 60 vuotis päiviä kun mahdollinen lapsi saa ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhde voi kariutua vaikka lapsentekoa odottaisi vuoden tai kymmenen. Suhde voi myös kestää vaikka lapsi saisi alkunsa suhteen alkumetreillä. Molemmista on kokemuksia lähipiiristä.Mutta kun 34 v naisella ei ole aikaa enää odottaa ja biologiset tosiasiat ovat armottomat. Ei ole aikaa enää mihinkään säätämiseen. Mies on varmaan muutaman vuoden ap vanhempi ja ymmärtää että on aika tulla isäksi jos ei halua viettää 60 vuotis päiviä kun mahdollinen lapsi saa ajokortin.
Mies on mua nuorempi eli hänellä on kyllä aikaa odottaa vielä, mutta tosiasia ettei minulla oikein ole. Ap
Jos oikeasti haluat lapsen, niin anna mennä vaan. Jos ero tuleekin joskus, niin saattaa olla ettet ehdi löytää uutta miestä ajoissa jonka kanssa lapsen teet.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluat lapsen, niin anna mennä vaan. Jos ero tuleekin joskus, niin saattaa olla ettet ehdi löytää uutta miestä ajoissa jonka kanssa lapsen teet.
En varmasti löydäkään kun ei ollut aiemminkaan helppoa. Pitää tässä kertoa miehelle, että kesällä voitais alkaa yrittämään. Voin vaan kuvitella miten mies menee ihan sekaisin onnesta. Ap
Ei kukaan toinen voi sanoa toisen suhteesta mitään. Itse tiedätte parhaiten onko suhde nyt pysyvää sorttia. Loppuviimeksi nainen on aina yksin vastuussa lapsesta, miehelle on iisimpää karata jo odotusvaiheessa joten mieti asiaa myös siltä kantilta että hos mies lähtee, niin haluatko silti lapsen.
Me mentiin naimisiin 8kk seurustelun jälkeen ja nyt 2 vuotta myöhemmin odotetaan ekaa lasta, kolmekymppisiä ollaan. Varmuus suhteesta oli heti alusta asti, olisi voitu mennä naimisiin vaikka jo 2kk tapaamisesta.