Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satunnainen yökastelu lähes viisvuotiaalla - miten lopettaa?

Vierailija
19.04.2016 |

Hei! Vinkkejä yökastelun loppumiseen? Ehkä kerran kuukaudessa pissii sänkyyn. En oikein tiedä mitä edes voi tehdä? Nukkuu sikeästi ja herää kun sänky on märkä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia lopeteta kuin lemmikkejä??

Vierailija
2/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvolasta. Voi tietenkin olla, että satunnaiselle yökastelulle ei voi tehdä yhtään mitään, se on vaiva, joka katoaa ajan myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan tuolla enempää tehdä, kun syy on siinä, että lapsi nukkuu liian sikeästi. Lisäksi, jos lapsi on poika, niin monilla pojilla tulee tuossa 5-6-vuotiaana kausi, että pissalle pitää päästä tiheästi ja vahinkoja sattuu. Se liittyy lapsen kasvamiseen ja hormonaaliseen kehitykseen, eikä ole sinänsä kasvatuksellinen asia. Se menee itsekseen ohi.

Vierailija
4/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä tuossa tilanteessa voi tehdä, on iltajuomisen lopetus. Eli noin 3 h ennen kuin lapsi oletettavasti nukahtaa, niin lopettaa iltajuomisen. Ihan pienen kulauksen voi ottaa, jos kova jano. Eli jos lapsi nukahtaa klo 21 aikaan, ei juo enää klo 18 jälkeen. Ja ihan viime töiksi pissalle just ennen nukkumaan menoa.

Tuo ei ole kasvatuksellinen asia, se liittyy hormonin kypsymiseen eikä sen kypsymistä voi kasvatuksellisesti vauhdittaa.

Vierailija
5/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että menee ohi itsestään. Nuorempi poika oli tuommoinen, loppui kokonaan kun oli tokalla luokalla. Vahinko sattui noin kerran viikossa, itse nousi ylös, vei kalsarit pyykkikoriin ja laittoi pyyhkeen sänkyyn ja jatkoi uniaan...haha...kuulin aina kun hän oli hääräämässä...

Vierailija
6/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksista. Iltapissalla meillä käydäänkin, juomista voisin vähän rajoittaa. Ja muutoin annan olla enkä stressaa itseäni tai lasta asialla. Ja kyllä mä itse asiassa tällaiset kysyn melkein mieluummin täältä kuin neuvolasta :). Ap

Vierailija
7/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos vastauksista. Iltapissalla meillä käydäänkin, juomista voisin vähän rajoittaa. Ja muutoin annan olla enkä stressaa itseäni tai lasta asialla. Ja kyllä mä itse asiassa tällaiset kysyn melkein mieluummin täältä kuin neuvolasta :). Ap

Tuplapetaus on näppärä tapa vähentää stressiä. Ensin siis normipetaus, sitten muovi tms, siihen tommonen vitosen maksava patjansuojus joka kiinnitetään kuminauhoilla patjaan kiinni ja siihen päälle lakana. Kun vahinko tulee, patjansuojus ja lakana vaan pois ja alla on loppuyöksi puhtaat lakanat. Ei pinty se pissanhaju sänkyyn.

Vierailija
8/8 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Vinkkejä yökastelun loppumiseen? Ehkä kerran kuukaudessa pissii sänkyyn. En oikein tiedä mitä edes voi tehdä? Nukkuu sikeästi ja herää kun sänky on märkä.

Ei illalla liikaa nestettä, vessatus ennen nukkumaanmenoa ja joskus myös keskellä yötä. 

Onko mahdollista että lapsi stressaa jotain silloin kun noin käy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi