Ihastunut tulkitsee kaiken väärin haaveillessaan ihastuksestaan
Olen ollut jo jonkun aikaa ihastunut työkaveriini, mutta nyt alan ilmeisesti vähän jo saada järkeä takaisin päähäni. Alan pikkuhiljaa tajuamaan kuinka typerästi olen käyttäytynyt/käyttäydyn.
Tässä teille lista esimerkeistä:
-työkaveri tervehtii ilahtuneesti, koska on ihastunut (totuus:työkaveri on ystävällinen)
-työkaveri kehuu muita/flirttailee muille tehdäkseen mustasukkaiseksi (totuus:työkaveri ihan vaan flirttailee muille)
-työkaveri lähettää piiloviestejä, joiden on tarkoitus ilmasta ihastuminen minua kohtaan (totuus:viesteissä ei ole mitään piilomerkitystä)
-työkaveri välttelee seuraani, koska on niin ihastunut (totuus:työkaveri ei kaipaa seuraani)
-työkaveri tykkää face-päivityksistäni, koska on minuun ihastunut (totuus:työkaveri tykkää kaikkien face-päivityksistä)
-työkaveri välttelee välillä katsomasta silmiini, koska on niin ihastunut minuun (totuus:työkaveria ei kiinnosta katsoa silmiini)
Listaa voisi jatkaa loputtomasti, käyttäydyn ihastuneena niin typerästi! Onko teillä jotain muita hyviä esimerkkejä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja teidän kanssa.
Tarkennus olisi ihan kiva mihin viittaat, vaikka muuten tää olikin melkoisen asiasisältöinen ja hyödyllinen viesti.
Minulla on taas sellainen tilanne, että järki sanoo, että tässä on jotain muutakin työkaverin puolelta, mutta en vain pysty uskomaan sitä. Muutkin ovat huomanneet asioita, mutta minä selitän ne normaaleiksi, koska minussa ei vain voi olla mitään kiinnostavaa. En enää tiedä mitä tästä uskaltaisi ajatella. Olen aika varma, että hän vain pitää minusta tavallista enemmän, mutta kaverina ja haluaa ystävystyä ennemminkin. Tai jotain ja salaa toivon, että tässä olisi vähän enemmänkin, mikä tuntuu lähinnä säälittävältä.
Hyvä aihe ja hyviä kommentteja! :) Tahtoisin sen verran tuoda lisää juttua pikkasen aiheen ulkopuoleltakin (mutta voi auttaa hillitsemään ihastumisen tunteita):
- et kuitenkaan voi tuntea tuota toista ihmistä oikeasti, tunnet nyt vain ulkokuoren. Lisäksi olet nyt katsellut sitä ihastuneen vaaleanpunaisten silmälasien läpi.
- kaikki ihmiset tuovat parisuhteeseen mukanaan myös omat taakkansa, kipuilunsa ja puuteensa. Yhteiselämä voi olla kauheaakin riippumatta siitä miten ihanan kuvan jostakin ihmisestä alussa on saanut.
- ihastunut/rakastunut on mestari sijoittamaan ihan tiedostamattaan tuohon kohteeseensa ihan kaikki toiveensa ja unelmansa täudellisestä kumppanista, jopa ihan epärealistiset ja tiedostamattomat haaveensa. Silloin herkästi tulkitaan kaikkea toisessa siihen sävyyn, että kyllä, ihan selvästi se on juuri tuolla ja tuollakin tavalla täydellinen ja ihana, jne.
- ihminen, jonka kanssa on tekemisissä vain työpaikalla/harrastuksissa tms, tuo julki lähinnä sen oman ulkoisen minänsä, sen persoonansa pintapuolen, jonka avulla hän kokee suoriutuvansa arjessa. Todellinen minä voi olla hyvinkin erilainen.
Voimia kaikille!
Tämän palstan perusteella kukaan ei voi missään tapauksessa olla koskaan ihastunut keneenkään ja kaikki merkit ovat omaa kuvitelmaa. Sitä vaan ihmettelen, että miten tässä maailmassa ylipäätänsä syntyy parisuhteita koskaan. Jotain merkkejähän siinä on pakko olla ilmoilla.
Miehet on yksinkertaisia. Ei ne ylitulkitse niinkuin naiset. Jos mies on kiinnostunut, se hakeutuu seuraasi ja tekee tikusta asiaa. Mikäli miestä ei näy, häntä ei kiinnosta. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan perusteella kukaan ei voi missään tapauksessa olla koskaan ihastunut keneenkään ja kaikki merkit ovat omaa kuvitelmaa. Sitä vaan ihmettelen, että miten tässä maailmassa ylipäätänsä syntyy parisuhteita koskaan. Jotain merkkejähän siinä on pakko olla ilmoilla.
Olen eri mieltä. Useimmiten on hyväksi hillitä tunteitaan. Toinen todennäköisesti tulee antamaan selkeämpiä merkkejä ja viestejä, jos hänellä on oikeasti tunteita toista kohtaan. Mielestäni tavallaan vahingollisempaa on ihastua ja luulla saavansa vastakaikua, vaikka sitä ei ole - tai antaa ihastuksensa vaan syvetä, vaikka itse ja/tai toinen on jo varattuja.
Ajankohtainen aihe, keväällä tätä hakua ja tunnetta on enemmän ilmassa kuin tavallisesti. Jäitä hattuun ja jalat maahan, sitä harvemmin on kukaan katunut. Samalla kun pidät itsesi rauhallisena, osaat myös käyttäytyä luontevammin ihastuksesi seurassa - ja sehän on erinomainen lähtökohta ihastuksellesi ihastua sinuun, jos on ihastuakseen.
Ihastumisen ja rakastumisen tunteesta voi myös sinällään nauttia, kun tiedostaa, että tämä tunne on syntynyt MINUSTA, se on ITSENI luomus - sillä tunteella ei oikeastaan ole juuri lainkaan tekemistä sen ihmisen kanssa, johon olet ihastunut. Rakastu rauhassa RAKKAUTEEN. Nauti kauneudesta itsessään. Se tunne on se suurin täyttymys, hyvin harvoin se, että saisit hänet.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on yksinkertaisia. Ei ne ylitulkitse niinkuin naiset. Jos mies on kiinnostunut, se hakeutuu seuraasi ja tekee tikusta asiaa. Mikäli miestä ei näy, häntä ei kiinnosta. Kokemusta on.
Niin, muttei se noinkaan yksinkertaista ole. Sillä jotkut pystyvät lähestymään toista ja jotkut taas eivät vain mitenkään pysty koska ovat ujoja tai muuten pelkäävät torjuntaa. minulla ainakin on enemmän niitä tullut vastaan varsinkin töissä koska siellä nyt tulee huomattua pitkällä ajalla poikkeava käytös. Hyvin usein olen osannut epäillä kiinnostusta vain siitä MITEN mies katsoo minua. Sitä on vaikea selittää mutta se on se tietynlainen katse mistä automaattisesti osaan epäillä että toinen on kiinnostunut. Esimerkiksi yhdestä miehestä en sitten millään olisi tiennyt että olisi kiinnostunut koska hän vältteli jopa minuun päin vilkaisua, eli oli turha odottaa että tekisi tikusta asiaa tai tulisi lähelleni. Huomasin vain että hän unohtui välillä tuijottamaan kauempaa minua ettei selvästi tajunnut mitä ympärillä tapahtui. Myöhemmin ymmärsin ettei hän uskaltanut tulla lähelleni koska hän ilmeisesti häpesi sitä että punastui aina voimakkaasti seurassani. Joten en nyt ihan sanoisi että kiinnostunut mies käyttäytyy vain tietyllälailla.
Vierailija kirjoitti:
Onpas hyvä, kun naiset tietää miten miehet ajattelee. Sinulla on vain kokemusta niistä miehistä, jotka hakeutuu seuraasi ja tekee tikusta asiaa. Et tiedä mitään niistä miehistä, jotka ei niin tee.
Sanotaan, että yksi testi on haukotella, kun saavut huoneeseen, jossa ihastuksesikin on. Seuraa syrjäsilmällä, alkaako hänkin haukotella. Jos alkaa, saattaa olla kiinnostunut sinusta. Entä erilaiset keskustelutilanteet ryhmässä, myötäileekö lähes aina sinun näkemyksiä?
Mutta tosiaan, ylitulkinnoilla menee herkästi metsään. Pahimmillaan päätellään tosiaan asioita siitä, miten toinen sulkee oven tai juo kahvinsa. :P
Ei tähän kuole. Parasta olla itselleen rehellinen. Miten kun tuo henkilö kuitenkin pyytää minua kokoajan hakemaan saamaan työpaikkaan? Minusta ei voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan, että yksi testi on haukotella, kun saavut huoneeseen, jossa ihastuksesikin on. Seuraa syrjäsilmällä, alkaako hänkin haukotella. Jos alkaa, saattaa olla kiinnostunut sinusta. Entä erilaiset keskustelutilanteet ryhmässä, myötäileekö lähes aina sinun näkemyksiä?
Mutta tosiaan, ylitulkinnoilla menee herkästi metsään. Pahimmillaan päätellään tosiaan asioita siitä, miten toinen sulkee oven tai juo kahvinsa. :P
Haukottelu on tarttuvaa. Ei se kerro ihastuksesta mitään.
Mies käyttäytyy tökerösti vahingossa/kokemattomuuttaan/koska ei ymmärrä.
Totuus: mies käyttäytyy siten kuin itselle on mukavinta.
Mies ei osaa osoittaa rakkauttaan.
T(otuus): Hän ei rakasta.
Mies unohtaa merkkipäiväsi.
T: Hän muistaa erinomaisesti itselleen tärkeät asiat, kuten äidin syntymäpäivän, futismatsit ja alkon aukioloajan.
Hän ei välitä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
mies123456789 kirjoitti:
Miten sitten kun on piitkät katseet, ystävällisyyden ja huumorimielellä otetut vitsailut tulkinnut siten, että saa vastakaikua? Sitten soitellen sotaan ja tekemään rohkea avaus. Huomata, että on ollut väärässä kun toinen on wtf. Onneksi nolouteen ei voi kuolla.
Jos ihastuu oikeilla perusteilla eli luonteeseen ja siihen että synkkaa, kiusallisuudesta päästään kyllä nopeasti yli puolin ja toisin, kokemusta on :). Sanat on hyvä harkita, mutta liikaa ei kannata hautoa, siinä menee potentiaalinen rakkaus tahi todellinen ystävyys (=kun ihastuminen ei enää sotke) ohi.
Hyvä pointti. Oikeat syyt on, se tästä tekee vaikeaa. Omasta mielestäni kyllä petin ystävän luottamuksen ihastumalla. Pelkään, että vaikka miten oltaisiin ystäviä, niin aina sitten jossain kohtaa ymmärtää taas väärin ja tekee itsestään hölmön. Vaikka hölmö on toinen nimeni, ei siihen silti totu.
Mitähän voi sitten tulkita ihastumikseksi jos jokainen havainto minkä teet on mielikuvituksen tuotetta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, muttei se noinkaan yksinkertaista ole. Sillä jotkut pystyvät lähestymään toista ja jotkut taas eivät vain mitenkään pysty koska ovat ujoja tai muuten pelkäävät torjuntaa. minulla ainakin on enemmän niitä tullut vastaan varsinkin töissä koska siellä nyt tulee huomattua pitkällä ajalla poikkeava käytös. Hyvin usein olen osannut epäillä kiinnostusta vain siitä MITEN mies katsoo minua. Sitä on vaikea selittää mutta se on se tietynlainen katse mistä automaattisesti osaan epäillä että toinen on kiinnostunut. Esimerkiksi yhdestä miehestä en sitten millään olisi tiennyt että olisi kiinnostunut koska hän vältteli jopa minuun päin vilkaisua, eli oli turha odottaa että tekisi tikusta asiaa tai tulisi lähelleni. Huomasin vain että hän unohtui välillä tuijottamaan kauempaa minua ettei selvästi tajunnut mitä ympärillä tapahtui. Myöhemmin ymmärsin ettei hän uskaltanut tulla lähelleni koska hän ilmeisesti häpesi sitä että punastui aina voimakkaasti seurassani. Joten en nyt ihan sanoisi että kiinnostunut mies käyttäytyy vain tietyllälailla.
Halusin sanoa siis ihan saman asian. Mulla on käynyt kaksi kertaa näin että mä olis tosiaan epäillyt että mies musta tykkä tai on ihastunut. Aina on puhuttu katsekontaktista niissä rakastumisoppaissa ja olen huomannut että kyllä on tiedettyt miehet jotka ei vaan uskalta kattoa silmiin vaikka ne tykkäis. Oli yks kokemus kun mä rupesin heti tykkämään yhestä miehestä kun mä näin sen, mutta viedetiin pari päivää yhdessä, no se tilanne oli vähän eri, reissussa siis tutustutiin ja mä olin melkein ihan varma ettei se ole musta kiinnoustunut nimenomaan sillä tavalla kun minä olen hänestä. Hän oli tosi ystävällinen mua kohtaan mutta olihan se sitä muitaki kohtaan. Sit mentiin porrukassa bileisiin ja se alkoi pikkuhilja osoittamaan kiinnostusta. Puhui mun kaa tosi paljon, etsisi mun seuraa, jotekin alkoi sanomaan tosi outoja asiota mitkä sai mut vähän ihmettelemaan että mikä tää on :D Ja sitten mä alkoin ymmärtää että voi että, siis se mies on musta kiinnostunut. Ja ei se oikeen uskaltanut kattoa ennen sitä mua kunnolla silmiin vaan koko ajan puhuessaan tuijotti muita ja mun katsekontaktia vältteli. Siinä se meni. Oli ihana pieni seikkailu:) Toinen kertaa tapahtui töissä kun yks mies alkoi pikkuhilja osoittamaan kiinnostusta myös, mutta aluks mä en tajunut yhtään mitä se tarkoittaa ja mun toiset työkaverit alkoi huomamaan myös miten se mies tykkä musta :D Ja sama juttu, siis puolet ajasta se kyllä vältteli katsekontaktia ja joskus kun mä käänsin hänen suuntaan ja huomasin kun se oli kattelenut. Siis mun mielestä ihastumisen merkit aina ei ole kaikilla samoja. Ihmiset on erilaisia. Jotkut on ujoja, pelkää pakkeja, odottelevat riittävää todistusta toiselta että tuleeko vastukaikua jne.
Vanha ketju, tiedän, mutta sattuneesta syystä tähän törmäsin. Voin ainakin omalla kohdalla sanoa, että välttelen ihastukseni kanssa samassa tilassa oleskelua, joten tuo "tikusta asiaa"-esimerkki ei ainakaan tässä tapauksessa päde. Miksi välttelen? No koska olemme molemmat varattuja ja mitään ei voi tapahtua kuitenkaan, ja toiseksi pelkään ihastumiseni paljastuvan ja tekeväni itsestäni pellen. Totta kai _haluaisin_ istua toisen vieressä koko ajan, mutta ei siitä seuraisi mitään hyvää.
Tää on ihana ketju ja niin tunnistan itseni näistä! Helpottavaa että on muitakin järkensä (ja työkykynsä) menettäneitä. :D
Ihania.. Itse ihan in löööv ja kuvittelen vaikka mitä vaikka tilanne aivan mahdoton :D
Se muuten menee niin päin, että jos joku mies uskalttaa ottaa riskin ja olla tunteellinen ja tehdä aloitteen, niin kukaan nainen maailmassa ei pidä häntä heikkona luuserina. Päinvastoin. Vaikka se ko nainen ei olisikaan kiinnostunut, niin hän ajattelee, että tuo onkin rohkea mies ja varmaan hänellä menee naismaailmassa yleisesti sika hyvin, kun uskaltaa toimia noin. Eli että miehellä ilmeisesti ei ole paljon menetettävää, että vaikka minä en lähtenyt, niin hän luultavasti iskee sitten jotakuta toista, joista joku sitten löhtee. Eli naiset pitävät miesten kaikkia aloityeita vahvuuden ja rohkeuden merkkeinä, vaikka itse mies ei kiinnostaisikaan ja itse joutuisi torjumaan aloitteen.
Varmaan sama toisinpöin. En uskaltanut koskaan tehdä alpotteita miehille, kunnes kaverini muistutti tästä. Päätin uskaltaa ja hyvin meni lopulta erään suhteen parin miehen torjunnan jälkeen.
Eli itsensä ns alttiiksi laittaminen aloitteen tekenällä on muiden silmissä itsevarmuuden ja rohkeuden osoitus.