Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat turn offit naisessa

Vierailija
18.04.2016 |

- kieroilu ja juoruilu, kaksinaamaisuus
- pinnallisuus
- kontrollinhalu
- manipuloivuus, miesten "testaaminen"
- edelliseen liittyen manipuloiva itku erityismainintana
- huomionhakuisuus ja erityiseti oman kivun tai kärsimyksen korostaminen
- oman empaattisuuden tai "hyvyyden" alleviivaaminen
- naiivi maailmanhalaajameininki
- kaikki poliittinen uhriutuminen, kuten överiksi menevät raiskauskulttuurihöpötykset
- laiskuus, näköalattomuus
- huumorintajuttomuus (tai rajoittunut vain äärimmäisen kilttiin huumoriin)
- jäykkä luonne
- runsas kiroilu
- menestyksellä leuhkiminen
- tatuoinnit
- lyhyt tukka
- ylipaino
- miehekäs puhetyyli tai nauru
- yksi jätkistä
- lesbotukka
- liikaa lihaksia
- todella pienet tissit
- ei-kauniit kasvot
- erityisesti miehiset kasvonpiirteet
- anorexia nervosa tai muuten tikkulaiha
- olematon lantio
- ei nauti seksistä tai on muuten estynyt
- erityiskohtelun vaatiminen, diivamentaliteetti
- liian räikeä hippityyli
- pilven poltto
- runsas ryyppääminen
- tupakointi
- huono hygienia (on näitäkin joskus tullut vastaan)
- miesviha
- edelliseen liittyen toisen sukupuolen nostaminen toisen yläpuolelle (esim. "miehet ovat munansa vietävänä olevia elukoita, naiset ajattelevat aivoillaan")
- mustavalkoisuus (esim. "salillakävijät ovat tyhmiä juntteja", "viherhipit haluavat tuhota Suomen", "persut vihaavat kaikkia erilaisia")
- monenlainen "ääriajattelu", kuten äärioikeistolaisuus tai rasismi, kommunismi, anarkismi, äärifeminismi, naiivi maahanmuuttomyönteisyys, raivoateismi tai uskovaisuus
- löysä alhaalta
- ei harrasta mitään liikuntaa
- valtava määrä luomia ympäri kehoa

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kaikki poliittinen uhriutuminen, kuten överiksi menevät raiskauskulttuurihöpötykset

- jäykkä luonne

- todella pienet tissit

- mustavalkoisuus (esim. "salillakävijät ovat tyhmiä juntteja", "viherhipit haluavat tuhota Suomen", "persut vihaavat kaikkia erilaisia")

Tunnustan nämä. Muita listan vikoja ei minussa ole. En loukkaantunut lainkaan ja vain kahta ensimmäistä häpeän, muita en.

Ihan mielenkiinnosta, että miksi sun mielestä diivamaisuus, poliittinen uhriutuminen tai mustavalkoinen (eli epärealistinen ja usein liian tunneperäinen) maailmankuva ovat mielestäsi tavoiteltavia asioita?

AP

Diivamentaliteettini ilmenee ainakin sillä tavoin, että en esimerkiksi siedä kanssani olevan miehen kehuvan minun kuulteni jonkun toisen naisen ulkonäköä. Pitäkööt omana tietonaan, niin minäkin pidän. Minun kanssani on turha yrittää mitään kaverillista "kehutaan vastakkaisen sukupuolen ulkonäköä tulematta mustasukkaiseksi" -leikkiä. Vaadin myös intohimoa. Nämä kertovat minusta siitä, että arvostan itseäni.

Poliittisesta uhriutumisesta raiskauskulttuurillisessa merkityksessä en edes viitsi selittää.

Mustavalkoisuuskin on tarpeen, ei kaikkea tarvitse hyväksyä ja ymmärtää ja joskus on parempi ettei joitain asioita edes kyseenalaista sen syvemmin, vaikka jonkun maailmaa syleilevän ituhippeilijän mielestä pitäisikin. "Liian tunneperäinen" ei voi olla väärin esimerkiksi pedofiliakysymyksessä. He ovat kamalia hirviöitä joiden rikoksen tekoväline pitäisi takavarikoida valtiolle, piste. Lisäksi minä luokittelen mielelläni ihmisiä, joskus saatan toki yllättyä, mutta useimmiten lokerointi säästää aikaa ja vaivaa, kun osaa sen perusteella ennustaa jonkun henkilön käyttäytymistä tietyissä asioissa. Ei savua ilman tulta, katsos.

Mua ei häiritse jos mies kehuu jotain muuta naista, tissejä saatan itsekin kehua kun omat on pienet ja tissit on kauniita, raja menee siinä jos sanois että saataispa sullekin. Intohimoa on silti, siksi ehkä ei häiritsekään. Tuo "joskus on hyvä ettei kyseenalaista" kuulostaa --öh... -- Samoin ei savua ilman tulta, savu voikin olla myös likaa omissa laseissa.

Vierailija
42/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ihmettelen, miksi tuota aloitusta on jo miinustettu noin paljon. Aloittajallahan oli tuossa monia oikein hyviä pointteja. Suurin osa noista on lisäksi luonteeseen tai muihin sellaisiin ominaisuuksiin liittyviä, joihin voi itse paljon vaikuttaa.

Kalahtiko kalikka sitten moneen kun on miinustettu? Vai komean ja menestyneen miehenkö pitäisi naisten mielestä ottaa laiska, itsestään täysin huolehtimaton, koko ajan pahalla tuulella oleva nainen itselleen?

Ihmettelet koska keskityt mieleisiisi yksityiskohtiin etkä näe kokonaisuutta. Lista on täynnä täysin idioottimaisia kohtia, joita toki saa pitää turn-offina jos haluaa, mutta useimmat ihmiset eivät halua kumppania tms. etsiessä keskittyä epäolennaisiin luomiin tai hiusten pituuteen, vaan oikeasti pyrkivät kohtaamaan toisen ihmisenä ja kokonaisuutena, ja ovat siten eri mieltä aloituksen kanssa.

Noh, naisiahan ei yhtään haittaa, jos nuorella miehellä on räikeä, kilometrin päähän paistava orastava kalju? :D

AP

Varmasti joitain naisia haittaa. Itseäni henkilökohtaisesti ei, jos mies olisi muuten fiksu ja mukava.

Höpöhöpöpuhetta se tietysti on, etteikö ulkonäöllä olisi vaikutusta siihen, kiinnostuuko jostain ihmisestä romanttisessa mielessä vai ei. Kuitenkaan yksittäiset ulkonäölliset piirteet harvemmin ovat niitä, jotka asian loppuviimeksi ratkaisee. Jos nuorella miehellä orastava kalju olisi, mutta muuten miellyttäisi silmääni, niin tuskinpa antaisin kovin ratkaisevasti vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- jäykkä luonne

- todella pienet tissit

Tunnustan nämä. Muita listan vikoja ei minussa ole. En loukkaantunut lainkaan ja vain kahta ensimmäistä häpeän, muita en.

Ihan mielenkiinnosta, että miksi sun mielestä diivamaisuus, poliittinen uhriutuminen tai mustavalkoinen (eli epärealistinen ja usein liian tunneperäinen) maailmankuva ovat mielestäsi tavoiteltavia asioita?

AP

Diivamentaliteettini ilmenee ainakin sillä tavoin, että en esimerkiksi siedä kanssani olevan miehen kehuvan minun kuulteni jonkun toisen naisen ulkonäköä. Pitäkööt omana tietonaan, niin minäkin pidän. Minun kanssani on turha yrittää mitään kaverillista "kehutaan vastakkaisen sukupuolen ulkonäköä tulematta mustasukkaiseksi" -leikkiä. Vaadin myös intohimoa. Nämä kertovat minusta siitä, että arvostan itseäni.

Poliittisesta uhriutumisesta raiskauskulttuurillisessa merkityksessä en edes viitsi selittää.

Mustavalkoisuuskin on tarpeen, ei kaikkea tarvitse hyväksyä ja ymmärtää ja joskus on parempi ettei joitain asioita edes kyseenalaista sen syvemmin, vaikka jonkun maailmaa syleilevän ituhippeilijän mielestä pitäisikin. "Liian tunneperäinen" ei voi olla väärin esimerkiksi pedofiliakysymyksessä. He ovat kamalia hirviöitä joiden rikoksen tekoväline pitäisi takavarikoida valtiolle, piste. Lisäksi minä luokittelen mielelläni ihmisiä, joskus saatan toki yllättyä, mutta useimmiten lokerointi säästää aikaa ja vaivaa, kun osaa sen perusteella ennustaa jonkun henkilön käyttäytymistä tietyissä asioissa. Ei savua ilman tulta, katsos.

Ekaan kohtaan: Ymmärrän ton kyllä riippuen kontekstista. Eri asia kommentoida ohi meneviä ihmisiä kuin esim. jotain telkkarissa olevaa julkkista neutraalisti. Sitä en ymmärrä jos on jatkuva tarve tulla huomioiduksi ainoana maailman kauniina naisena ja tarvitsee vakuutteluja olevansa viehättävämpi kuin nainen x.

Mustavalkoisuudessa otit aika äärimmäisen näkökannan. On eri asia tuomita koko ryhmä jostain, kuin olla varuillaan. Kyllä mäkin katsoisin hyvin tarkkaan romaniseuruetta, jos olisin kauppias. Toinen kysymys on se, että yrittääkö kieltää esim. teini-ikäistä tytärtään seurustelemasta somalin kanssa, koska "ne nyt on aina tietynlaisia".

AP

Vierailija
44/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ihmettelen, miksi tuota aloitusta on jo miinustettu noin paljon. Aloittajallahan oli tuossa monia oikein hyviä pointteja. Suurin osa noista on lisäksi luonteeseen tai muihin sellaisiin ominaisuuksiin liittyviä, joihin voi itse paljon vaikuttaa.

Kalahtiko kalikka sitten moneen kun on miinustettu? Vai komean ja menestyneen miehenkö pitäisi naisten mielestä ottaa laiska, itsestään täysin huolehtimaton, koko ajan pahalla tuulella oleva nainen itselleen?

Ihmettelet koska keskityt mieleisiisi yksityiskohtiin etkä näe kokonaisuutta. Lista on täynnä täysin idioottimaisia kohtia, joita toki saa pitää turn-offina jos haluaa, mutta useimmat ihmiset eivät halua kumppania tms. etsiessä keskittyä epäolennaisiin luomiin tai hiusten pituuteen, vaan oikeasti pyrkivät kohtaamaan toisen ihmisenä ja kokonaisuutena, ja ovat siten eri mieltä aloituksen kanssa.

Noh, naisiahan ei yhtään haittaa, jos nuorella miehellä on räikeä, kilometrin päähän paistava orastava kalju? :D

AP

Varmasti joitain naisia haittaa. Itseäni henkilökohtaisesti ei, jos mies olisi muuten fiksu ja mukava.

Höpöhöpöpuhetta se tietysti on, etteikö ulkonäöllä olisi vaikutusta siihen, kiinnostuuko jostain ihmisestä romanttisessa mielessä vai ei. Kuitenkaan yksittäiset ulkonäölliset piirteet harvemmin ovat niitä, jotka asian loppuviimeksi ratkaisee. Jos nuorella miehellä orastava kalju olisi, mutta muuten miellyttäisi silmääni, niin tuskinpa antaisin kovin ratkaisevasti vaikuttaa.

Veikkaan kuitenkin, että jos sulle joku orastavakaljumies valittaisi, ettei naiset lähde hänen kanssaan treffeille, niin sun ensimmäinen rehellinen ajatuksesi olisi, että kannattaa tolle tukalle tehdä jotain niin homma muuttuu jo heti helpommaksi? Harvalla naisella on kiinnostusta jäädä selvittämään millainen mies on, jos jo alkuvaiheessa joku juttu häiritsee pahasti.

AP

Vierailija
45/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet tissit check ja lantionikin on melko kapea, mut eipä siinä ne on ne geenit. En itsekään olisi huolinut lyhyttä tai pienimunaista, makuja on monia joten sinällään yks hailee kunhan omalle kelpaa. Suurin osa järkeviä kohtia mutta sellasia että en tiedä missä moista porukkaa pyörisi? Veikkaankin et ap on melko nuori, alle 25, kyllä se mustavalkoisuus ja diivailu siitä kaikilla vielä karisee.

Miehillä tosiaan se koko ja munan pituus on vain päätöksen asia, ei geeneistä kiinni :) lol

Vierailija
46/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvitellut, että hän haluaa ihan omaa elintasoaan nostaa :))

Se nyt on täysin epäolennaista. Joka tapauksessa sulle kelpaa ainoastaan mies, joka pystyy parantamaan sun taloudellista asemaa. Se, että itse vielä riistät ihmisiä yrittäjänä vain vahvistaa sen, että olet todellakin verenimijä, jolle raha ja materiaali on kaikki kaikessa.

Vierailija
47/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen turn off olisi tavata mies joka on kirjoittanut tällaisen listan. istunut alas ja kuluttanaut aikaansa tuollaiseen:)))). Ja sitten mennyt vauva palstalle ja postannut se sinne :)))))))))). Tämä ehkä hieman miehekäs naamaltaan ja runsasluominen nainen on kyllä onnellinen, että oma mies on töissä eikä väsää moisia listoja.

Miksi se on naisena jotenkin hyväksyttävämpää olla täällä ja tehdä avauksia?

AP

Miksi se on miehell hyväksyttävämpää olla lyhyttukkainen, lihaksikas ja kiroilla. Siksi kun me ollaan erilaisia. Ethän sinäkään halunnut miesmäsitä naista. Miksi minä pitäisin naismaisesta miehestä?

En varsinaisesti ymmärrä mitä naismaista siinä on jos kirjoittelee tänne, mutta saathan sä niin ajatella.

AP

Vierailija
48/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin muuten kaikin puolin sun kriteereihin sopiva, mutta poltan pilveä silloin tällöin, muutaman kerran vuodessa. Harmi :) (joo en haluis olla tommosen nipon nainen oikeesti).

Pahimmat turnoffit miehessä:

- Tekee pitkiä listoja av-palstalla.

Vierailija
49/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen turn off olisi tavata mies joka on kirjoittanut tällaisen listan. istunut alas ja kuluttanaut aikaansa tuollaiseen:)))). Ja sitten mennyt vauva palstalle ja postannut se sinne :)))))))))). Tämä ehkä hieman miehekäs naamaltaan ja runsasluominen nainen on kyllä onnellinen, että oma mies on töissä eikä väsää moisia listoja.

Miksi se on naisena jotenkin hyväksyttävämpää olla täällä ja tehdä avauksia?

AP

Miksi se on miehell hyväksyttävämpää olla lyhyttukkainen, lihaksikas ja kiroilla. Siksi kun me ollaan erilaisia. Ethän sinäkään halunnut miesmäsitä naista. Miksi minä pitäisin naismaisesta miehestä?

En varsinaisesti ymmärrä mitä naismaista siinä on jos kirjoittelee tänne, mutta saathan sä niin ajatella.

AP

Tämän palstan naisten - ja vähän muidenkin - mukaan miesmäistä on ainoastaan se, että jaat porvarille persettä viitenä päivänä viikossa ja siten mahdollistat naiselle paremman talouden ja materiaalisemman vapaa-ajan. Sitten et ole "mies etkä mikään", jos et suostu naisen rahantekokoneeksi.

Vierailija
50/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin idioottimaisia kohtia? Onko sinun mielestäsi idioottimaista, jos ei vaikka halua huumehörhöistä, kieroilevaa, kiukuttelevaa, huonohygienista tai leuhkivaa naista? T: #7 mies

Vierailija
51/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutteluja kauneudestani verrattuna muihin en tarvitse, se olisi kiusallista. Mutta ei kehujen panttaaminenkaan oikein ole, jos on nähnyt vaivaa näyttääkseen hyvältä, vain koska toinen pelkää pissin nousevan hattuun tai alkavan kuvitella liikoja. Minä tiedän itse mikä olen, mutta olisi kiva kuulla että toinen arvostaa sitä että jaksaa nähdä vaivaa olla edustava. Minusta on tärkeä ylläpitää kipinää parisuhteessa sillä, että osoittaa pienin merkein pitävänsä toista puoleensavetävänä.

Eikö tuokin ole varuillaan oloa, varoitella teinityttöä somaleista? Olisi edesvastuutonta olla varoittamatta. En voisi yrittää kirkastaa omaa maailmankuvaani suojelua tarvitsevan lapseni turvallisuuden ja onnellisuuden kustannuksella. Voin kokeilla sitä omalla kustannuksellani, mutta terveen järjen valossa ja todeksi tiedetyillä faktoilla leikkimään alkaminen on yksinkertaisesti tyhmää, sitä tuli tehtyä jo teininä olenkokomaailmanystävä-kehitysvaiheessa. Tiedän yhden kunnollisen romanimiehen, ja TIEDÄN, että aina on poikkeuksia. Mutta siinä vain säästyy paljolta murheelta, ja se on vain virheistä oppimista, että seuraavalla kerralla teen toisin, eikä tarvitse kaikkea kokea molempien kantapäiden kautta. Minun äitini ei antanut minun seurustella teini-iässä tietyn suvun pojan kanssa, eikä (luojan kiitos) minua 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Pidin häntä mustavalkoisena ja ennakkoluuloisena. Kuinka oikeassa hän olikaan.

Vierailija
52/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Veikkaan kuitenkin, että jos sulle joku orastavakaljumies valittaisi, ettei naiset lähde hänen kanssaan treffeille, niin sun ensimmäinen rehellinen ajatuksesi olisi, että kannattaa tolle tukalle tehdä jotain niin homma muuttuu jo heti helpommaksi? Harvalla naisella on kiinnostusta jäädä selvittämään millainen mies on, jos jo alkuvaiheessa joku juttu häiritsee pahasti.

AP

Epäilisin, että se olisi ensimmäinen asia, jota kehottaisin hänen muuttamaan. Vastausta saattaisin lähteä sen sijaan hakemaan tuosta valittamisesta ja vinkumisesta.

Olen itse joskus pakit saanut sen vuoksi, että olin miestä kaksi senttiä pidempi. Itseäni tämä pituusero ei haitannut ollenkaan, mutta miehelle oli ratkaiseva asia. Totesin, että jos noin pieni ulkoinen seikka häntä häiritsee noin kovin (muuten kuulemma olin kovin kaunis sekä hauska ja fiksukin), niin tuskinpa olisin miehen makuun loppujen lopuksi muutenkaan.

Vierailija
53/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuosta AP,n listasta vain pienet tissit. Olen siis täydellistä vaimomatskua

Vierailija
54/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, paitsi lihavius ja uskovaisuus ja äärioikeistolaisuus/rasismi ovat aikalailla turn offeja myös minulle.

Vierailija
55/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuosta AP,n listasta vain pienet tissit. Olen siis täydellistä vaimomatskua

Voi olla. Ei ne tissit ole mullakaan itse asiassa edes ratkaiseva tekijä jos muut jutut on kunnossa. Kaunotar on kaunotar pienilläkin tisseillä.

AP

Vierailija
56/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, paitsi lihavius ja uskovaisuus ja äärioikeistolaisuus/rasismi ovat aikalailla turn offeja myös minulle.

Kiinnostaisi tietää, että miten kristinusko menee yhteen rasismin tai äärioikeistolaisuuden kanssa? Vaikea käsittää...

AP

Vierailija
57/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvitellut, että hän haluaa ihan omaa elintasoaan nostaa :))

Se nyt on täysin epäolennaista. Joka tapauksessa sulle kelpaa ainoastaan mies, joka pystyy parantamaan sun taloudellista asemaa. Se, että itse vielä riistät ihmisiä yrittäjänä vain vahvistaa sen, että olet todellakin verenimijä, jolle raha ja materiaali on kaikki kaikessa.

Ai niin, sehän puuttuukin listaltasi, ettei nainen saa olla yrittäjjä/verenimijä:))))))))).

Ilmaiseksihan tätä työtä taytyisi tehdä, eikö? Muuten raha on kaikki kaikessa.

Nyt poistun tältä palstalta taas toivottavasti pitkäksi aikaa. Muistui taas mieleni miksi yritän täältä pois pysytellä. Vaikka palstan viihdearvo onkin parhaina päivinä aika korkealla. Tänää ei ole se päivä. Tänään täällä on naismaiset miesruikuttajat pilaamassa tunnelmaa.

p.s. Jos tietäisit minkäalan yritystä vedän niin saataatisi mielipiteesi muuttua.

Vierailija
58/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n ikä kiinnostais edelleen? Jotenkin kuvailtu turn-off nainen kuulosti niin nuorelta niin mietin oonko vaan kuplassa vai oliko se selitys. Onnittelut kun olet ilmeisesti löytänyt hyvän tyttöystävän, muistahan pitää hänestä hyvä huoli ;) Se näkyy (tai ei näy) siinä vaiheessa kun tulee elämän huonommat vaiheet eteen. N32

Vierailija
59/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, että miten kristinusko menee yhteen rasismin tai äärioikeistolaisuuden kanssa? Vaikea käsittää...

AP

Hyvin menee. Christofascism, Christian Identity ja kristillinen rekonstruktionismi sekä dominionismi ovat monen mielestä (jos niistä mitään tietävät) "äärioikeistolaisia" ja "rasistisia" ideologioita,mutta puhtainta poliittista kristinuskoa. Itse toivon suorastaan, että naiseni kannattaisi noita, se olisi unelma. Ja ai niin, seksuaalinen estyneisyys ja että ei nauti siitä ei ole ongelma, itsekin inhoan seksiä enkä ole sitä harrastanut. Pinnallisuuskaan ei haittaa.

Vierailija
60/101 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

p.s. Jos tietäisit minkäalan yritystä vedän niin saataatisi mielipiteesi muuttua.

On se silti riistämistä ja todistaa sen, että olet tunteeton verenimijä, joka haluaa miehen vain hyväksikäytettäväkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan