Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kokemuksia teillä on parisuhteesta narsistiin tai psykopaattiin?

ihmettelijä
18.04.2016 |

Jättääkö rauhaan eron jälkeen? Mitä kaikkea keksinyt päänne menoksi eron jälkeen? Uhkaileeko jollain veriteolla jos etsit uuden kumppanin tai jos et alistu hänen tahtoonsa? Onko teillä yhteisiä lapsia? Miten suhtautuu lapsiinne tai edellisestä suhteesta tulleisiin lapsiin? Kauan seurustelitte? Kauan meni yipääsemiseen?

Täällä kysyy mies joka seurusteli psykopaatin kanssa. Jäin lähes yksin lasten kanssa(hyvä niin) eron jälkeen, mutta nyt tämä psykopaatti yrittää kääntää kaiken mukkelismakkelis, eli uhriuttaa itsensä, voi luoja. Hän tavoittelee lapsia kokonaan itselleen, eli erittäin realistinen ja lapsienetua hyväilevä näkökulma kun ei itse kanna/ole kantanut vastuuta vielä tähän asti lapsistamme. Seurustelumme kesti 4vuotta ja suhteemme oli erittäin sairas, noudatti perinteistä kaavaa psykopaatti\narsistisuhdetta siis sen mukaan mitä olen lukenut. Eromme jälkeen olen ollut henkisesti aivan romuna, mutta kyennyt lapset ja itseni hoitamaan. Minulla on hoitokontakti psykoterapeutille, alkoi eromme jälkeen ja täällä käsittelen tätä kaikkea joutui läpikäymään tässä suhteessa. Tälläistä kokemattoman on varmasti vaikea uskoa tälläisen olevan mahdollistakaan, jumalattomasti valheita, manipulaatiota, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, pettämistä, täydellistä piittaamattomuutta ja häpeämättömyyttä ja uskomatonta kykyä kääntää asiat mullinmallin.

Henkisten kipujen ja olojen lisäksi paljon fyysisiä oireita jäänyt eron jälkeen.

Onko kohtalotovereita? Kertokaa ihmees nyt kokemuksistanne! Kerron myös itse lisää kysyttäes

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ylipäätään koskaan kuvittelin, miltä tuntuisi olla luonnehäiriöisen kanssa niin se, mitä en olisi tajunnut kuvitella oli se, että en tunne itse itseänikään siinä suhteessa. En tiedä, miten se tapahtuu, mutta oma pää menee ihan sekaisin eivätkä tunteet ja ajatukset kulje normaalia latuaan. Eron jälkeen sitten oma itse löysi onneksi tiensä takaisin. 

Tämä.

Olen parhaillaan sellausessa avioliitossa. Mistä saisin uskallusta lähteä? On niin paljon helpompi jäädä ja uskotella itselleen, että kaikki on hyvin.

Vierailija
42/48 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 8v ja nyt erossa jo 3.5v ja enemmän vähemmän on edelleen mun kimpussa. Lähinnä silloin kun ei ole uutta emäntää kierroksessa.

Älykäs narsisti on kaikkein vaarallisin, koska osaa turvata selustansa ja valmistella kaiken pitkällä tähtäimellä. Ositukseen oli siirtänyt omaisuutta pois nimiltä ja hakenut lainalupauksen pankista jo kauan etukäteen ennenkuin suostui eroon. Kiristys, uhkailu jne normisetti oli kuvioissa ja kaikelle suvulleen mustamaalannut minut. Huomasin heidän käytöksestään, mutta kukaan ei puhu mulle et en tiedä miten sen teki. Ylipäätään he eivät kyllä usko millainen sankari tämä mies on. Päällepäin tietenkin mahdottoman avulias, fiksu, hauska jne.

En jaksa alkaa kertoa niitä tilanteita ja hulluja asioita miten aina kaikki kääntyi väärinpäin ja mun vika- tottakai. Keinoja nämä eivät kaihda eikä mitään osata hävetä, miksi tarviskaan koska eihän hän ole syyllinen!

Kritiikkiä ei kestä yhtään, raivo leimahtaa mistä milloinkin ihan sekunnissa että perheen on parasta vaan sulautua seiniin.

Onneksi olen luonnoltani vastarannankiiski enkä kynnysmatto, mutta sen verran jälkensä jätti, etten usko ihmisiin ja jos yhtään aavistan em. Käytösmalleja niin se tuttavuus loppuu siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/48 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmettelijä2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, neljässä vuodessa tehty lapsia vaikean ihmisen kanssa?

Ei koskaan mene mun jakeluun, että miten ihmiset menee näihin ansoihin.

1. Aluksi kaikki on hyvin, paremmin kuin hyvin. Asioiden todellinen laita paljastuu usein vasta kun on naimisissa ja syntyy lapsi\lapsia. Siinä vaiheessa lähteminen on vaikeaa.

2. Tilanne kehittyy hitaasti. Tässä tehdään uhrista syyllinen.

3. Kyseessä on voimakas riippuvuussuhde.

Toistan ehkä itseäni, mutta tälläistä kokemattomalla ON VAIKEAA YMMÄRTÄÄ TÄTÄ ILMIÖTÄ.

Lisäksi tekijä sitouttaa uhrinsa monilla eri keinoilla. Kihlaus, yhteenmuutto, omistusasunto, lapsi, naimisiinmeno - joku tai kaikki voidaan tehdä normaalia nopeammalla aikataululla tekijän aloitteesta, näin saadaan uhrin lähtö vaikeutettua. Lisäksi hän saattaa kertoa itsestään nyyhkytarinoita, joilla luo itsestään kuvaa herkkänä ja haavoittuvana. Ja kiltti uhri yrittää aluksi ymmärtää ja olla satuttamatta lisää.

Kuvailit juuri Meghan Marklen.

Vierailija
45/48 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullinen suhde. He teeskentelevät rakastavansa, mutta se on vain ihastumisvaihe. Sitten he sivuuttavat sinut. Valehdella sinulle. Satuttaa sinua. Sitten takaisin teeskentelemään rakastavasi sinua valehdellen ja muiden naisten kanssa.

Se on suhde, joka vie kaiken itseluottamuksesi, kaiken elämäsi rakkauden. Narsistit ovat loisia, jotka imevät sinulta elämän. He syyttävät sinua kaikesta.

Jatkat heitä, teet kaiken heidän puolestaan, kun kuolet vähän sisällä joka päivä. He eivät voi rakastaa. Narsistit eivät voi olla uskollisia eivätkä työskennellä onnellisen ja rauhallisen suhteen puolesta. He käyttävät sinua, pahoinpitelevät sinua ja heittävät sinut roskiin. Lakkaat olemasta ihminen heti, kun he ovat saaneet korvaajan.

Narsistit teeskentelevät maailmalle olevansa hyviä ihmisiä. Ne eivät ole. He teeskentelevät hyvin. Kaikki on hyväksikäyttöä suljettujen ovien takana. Hiljainen hyväksikäyttö, joka tappaa.

Vierailija
46/48 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsistiexäni on onneksi tyhmä narisisti joten ei saanut minua koskaan alistumaan. Yritti näitä alistamistempauksia ihan liian varhain ja joutui sitten itse perääntymään kun tajusi oman naurettavuutensa. Mutta palaa aina uudestaan ja uudestaan yhteyksiin kokeilemaan jos menisin lankaan. Vielä 20 vuoden jälkeenkin sieltä tulee lirkutusviestiä. Taisi jäädä todella harmittamaan että minä olinkin meistä kahdesta se voimakkaampi.

Vierailija
47/48 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löytää itsensä, ei tarvitse muita. Kiitos, tämä oli hyvä ketju.

Vierailija
48/48 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeita kokemuksia on, naisesta