Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutinaa emättimessä ja peräaukon seudulla, ei muita oireita. Mitä voisi olla?

Vierailija
18.04.2016 |

Etenkin herään aamulla siihen kun raavin. Ei mulla ole pesutottumukset mitenkään erilaiset. Ei voi olla sukupuolitauti. Ei tule emättimestä mitään epäilyttäviä vuotoja. Joten mitä se voisi olla? Kävin tuossa yli kuukausi sitten gynekologilla , siellä totesi emätintulehduksen ja olin viikon kestävässä Dalacin emätinvoide- puikkokuurilla. Pian kuitenkin sen jälkeen alkoi taas tämä sama kutina..huah! Ollut siis jo jonkin aikaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomatoja

Vierailija
2/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta itsellä samankaltainen vaiva enkä tajua mistä kyse. Mulla kutiaan ainoastaan peräaukko mutta aika pahasti. Ei ole sukupuolitautia eikä olen näynyt mitään matoja (yök!), oeln monta kertaa katsonut peilillä. on ehkä peräpukama, voiko ne kutista ja mitä voi tehdä kutinalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivatulehdus voi olla lievempi ilman mitään vuotoja tai kirvelyä, sitä veikkaisi. Toinen vissiin ne kihomadot sitten. Eikä mullakaan hiivan aikana valu housuihin mitään vuotoa vaan valkovuodon kokkareisuuden tajuaa vain työntämällä sormen emättimeen, jolloin sormeen on tarttunut valkoisia paakkuja.

Vierailija
4/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva tai kiharit

Vierailija
5/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottikuurit altistavat hiivalle, joten sitä veikkaan. Kihomatojen mahdollisuuden voit sulkea pois laittamalla palan teippiä peräaukon suulle yöksi. Jos siellä matoja on, ne tarttuvat teippiin.

Vierailija
6/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomatoja et ihan äkkiä näe. Ne liikkuu nukkuessasi.

Vierailija
7/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Bepanthenia, voi olla pelkkää ihon kuivumista kun vaatteet hautoo ja talvi kuivatti ihoa.

Vierailija
8/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivatulehdus.

Lievänä kutisee vain, ja vaikeampana punoittaa kunnolla kutinan ja kirvelyn lisäksi.

Vierailija
9/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka epäili minua wt ksi koska kerron miten asia oikeasti on, miksi ihmeessä pitäisi alkaa hienostelemaan kun kerron vaivastani ja miten se ilmenee?  Se on tärkeä ja olennainen tieto että etenkin aamuisin raavituttaa ;D AP

Vierailija
10/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlaista, mutta loppui kun jätin sokerin pois ruokavaliostani. Selitin asian myös lääkärilleni (gyne), joka tyrmäsi että sokerilla on mitään vaikutusta tähän. Toinen lääkäri sitten taas oli ihan sitä mieltä että sokeri vaikuttaa asiaan. Testaa, jos sokerin karsiminen ruokavaliosta auttaa. Nykyisin en enää kärsi kutinasta, mutta jos syön vaikka kakkua ja juon viiniä, niin kutina on taattu seuraavina parina päivänä. Silloin kun en vielä tiennyt sokerin yhteyttä kutinaan, tein välillä soodavesihuuhteluita, mitkä auttoivat myös.

Vierailija
11/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli peräaukon kutinaa yli puoli vuotta. Yöllä oli pahinta, heräilin kutinaan, jarmeaan kutinaan.

Söin apteekin matoläkkeet, siivouksia en tehnyt.

Ja aloin laittamaan hydrokortisonia peräaukon alueelle pesun jälkeen.

Ei kutise enää, ihan yksittäisiä kertoja on hitusen yritellyt kutittaa, ja silloin laitan kortisonia.

Nyt on kutina ollut poissa yli kuukauden. Ehkä oli matoja, ehkä ei. Joko matolääke tai kortisoni auttoi. Saattoi olla vaan vessapaperiärsytysyä, tiedäpä tätä. Elämä on taas ihanaa!

12/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös kuivat limakalvot, ja usein kutinaa. Paras lääke siihen on kookosöljy. Laitan sitä vanutupolla vaginaan joka  ilta, ja kaikki kutinat ja kuivumiset sekä tulehdukset on historiaa. Kannattaa kokeilla! Itsellä vaivalle altistaa istumatyö. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Itsellä myös kuivat limakalvot, ja usein kutinaa. Paras lääke siihen on kookosöljy. Laitan sitä vanutupolla vaginaan joka  ilta, ja kaikki kutinat ja kuivumiset sekä tulehdukset on historiaa. Kannattaa kokeilla! Itsellä vaivalle altistaa istumatyö. 

Mitähän mä taas luin. Pakko kysyä että tuoksuuko pimpulasi vastapaistetulta munkilta?

Vierailija
14/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi valkojäkälä noin. Jos pystyt, kurkista näkyykö nivusissa vaaleaa hankaumaa/aluetta. 

Vierailija
15/15 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomadot eivät kutise emättimen seudulla mielestäni🧐