Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä nuoresta miehestä, joka...

Vierailija
17.04.2016 |

Kaverin mies opiskeli insinööriksi ja on ollut valmistumisensa jälkeen työttömänä. Valitteli kun käy aika pitkäksi ja ehdotimme, että hakisi sitten aluksi töitä mitkä ei ehkä vastaa omaa alaa, mutta pääasia että olisi jotain työtä ja samalla voi hakea oman alan töitä muualta. Vastaus oli kutakuinkin tämmöinen: ''Minä olen insinööri enkä tee mitään työtä mikä ei vastaa omaa alaani, kaikki muu työ on turhaa ja menee hukkaan''

En vaan pysty itse ymmärtämään tuommoista asennetta. Ilman mitään työkokemusta vasta valmistuneena on mielestäni paha nirsoilla työn suhteen kun talouden tilanne suomessa nyt tällä hetkellä on mikä on..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö mieltä? No sitä että jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
2/5 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha just niin perus inssi ku olla voi. jääköön työttömäksi, kyllä ne työnantajatkin huomaa pidemmän työttömyyden jälkeen, ettei duunit maistu.

onneks me maksetaan veroja jotta nää voi löysäillä ja etsiä ikuisesti oman alan hommia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haha just niin perus inssi ku olla voi. jääköön työttömäksi, kyllä ne työnantajatkin huomaa pidemmän työttömyyden jälkeen, ettei duunit maistu.

onneks me maksetaan veroja jotta nää voi löysäillä ja etsiä ikuisesti oman alan hommia

Yritin sanoa, että kyllähän työnantajan silmissä näyttää vaikka sitten siivoustyökin paremmalta cv:ssä kuin tyhjä aukko vailla mitään työkokemusta, kertoohan halukkuus tehdä työtä jotain ihmisen luonteesta. Mutta ei kun ei insinööri voi tehdä mitään muuta kun on kerran insinööriksi opiskellut argh! toivon kanssa ettei löydä työtä..

Vierailija
4/5 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niin tee suurin osa akateemisista työttömistä ja mitä vanhat edellä, sitä lapset perässä. Typeryksiä on maailma pullollaan ja tämä insinöörin tekele on yksi heistä. Hän kusee kuitenkin näin omille kintuilleen, joten antaa pojan kusta rauhassa. Hetken se lämmittää, kohta ei. :)

Vierailija
5/5 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin mies opiskeli insinööriksi ja on ollut valmistumisensa jälkeen työttömänä. Valitteli kun käy aika pitkäksi ja ehdotimme, että hakisi sitten aluksi töitä mitkä ei ehkä vastaa omaa alaa, mutta pääasia että olisi jotain työtä ja samalla voi hakea oman alan töitä muualta. Vastaus oli kutakuinkin tämmöinen: ''Minä olen insinööri enkä tee mitään työtä mikä ei vastaa omaa alaani, kaikki muu työ on turhaa ja menee hukkaan''

En vaan pysty itse ymmärtämään tuommoista asennetta. Ilman mitään työkokemusta vasta valmistuneena on mielestäni paha nirsoilla työn suhteen kun talouden tilanne suomessa nyt tällä hetkellä on mikä on..

No insinööriksi pääsee oikeastaan kuka vaan, varsinkin IT-puolella on kyllä sellaisia tahvoja, että oksat pois.

Diplomi-insinöörit alkaa tajuamaan asioita, tosin sielläkin on tapauksia joilla ei ole innovaatiokykyä, eli ovat enemmänkin taskulaskimia. Ne on kyllä hyviä, koska yleensä ymmärtävät asiat nopeasti, vaikka eivät yksinään mitään hyvää pystykään luomaan. 

Mut perusinssit on ihan työrukkasia, ja soveltuvat lähinnä yksinkertaisiin tehtäviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän