Jätin miehen, koska hän oli liian "rämisevä"
Rakastan hiljaisuutta ja rauhallisuutta, harmoniaa. Haluan aina, että kotonani on hiljaista. Ei taustamelua, kuten musiikkia, tv:n tai tietokonepelien ääntä, ei mielellään edes puhetta (paitsi rauhallista, motivoitunutta keskustelua).
Tapailin muutaman viikon miestä, joka oli muuten ihana, mutta hän oli liian rämisevä ja kaoottinen: musiikkia, tv auki, puhelin ja erilaiset viestimet pärisee ja piipittää, kavereita ramppaa kylässä, ovi käy tiuhaan, naurua, tupakansavua jne.
Joka kerta, kun tulin takaisin kotiin hänen luotaan, sieluni nautti ihanasta hiljaisuudesta ja harmoniasta. Huomasin kotona nauttivani vaikka siitä yksinkertaisesta asiasta, että aamulla sai täydessä rauhassa juoda kahvia ja lukea uutisia ilman vaaraa, että kohta ovesta remahtaa sisään rämisevää lössiä, jota täytyy hyppiä piiloon, jos se lössi paukkaa makuuhuoneeseen tai kurkkii ovista ja vaatii musiikkia yms.
Lopulta kieltäydyin menemästä miehen luo ja homma kuivui kasaan. Tajusin, että mies nauttii melusta ja hektisestä meiningistä enkä pysty sopeutumaan hänen elämäntyyliinsä eikä hän minun.
Olenko hermoherkkä? Onko tämä epänormaalia?
Kommentit (29)
Itselläni samanlainen kokemus kuin ap:lla. Mies oli muuten kiva ja ok, mutta liian meluisa ja touhuava. Hermot olivat koetuksella jatkuvan hosumisen ja metelin takia. Taisi olla adhd. Ei pystynyt edes sohvalla istumaan rauhassa, kun koko ajan piti hosua jotain. En vaan jaksanut jatkuvaa toheltamista.
Tai entäs jos oletkin erityisherkkä. Erityisherkät ylikuormittuvat metelistä ja ahdistuvat sosiaalisista tilanteista ja tykkäävät rauhasta.
Mä luulen, että mun tapailemani mies on vaan hermostunut, eikä osaa olla seurassani vielä oma itsensä. Luulen, että siksi vouhottaa liikaa. Pitäisi ehkä olla pidempi aika yhdessä saman katon alla niin näkisi hänen todellisen minänsä ihan arjessakin. Ei ole enää mikään nuori mies kyseessä.
Eli nainen on erityisherkkä, jos ei halua, että musaa huudatetaan täysillä, poltetaan sisällä ja koko ajan ovikello soi kun tulee bileporukkaa kämppään?
Oot varmaan stressaantunut..
Tai mulla puhkee stressi musa soi liian täysillä tai multa puhkee silmät jos kaikki puhuvat samaa aikaa. Itse tykkään olla rauhassa mutta välillä sitä melua kaipaa jos tuntuu että onpa haudan hiljaista soitan musiikkii ja laulan
Stressantuneena olen kireä kuin veitsi jos musa soi täysillä kuulostaa kissan raiskaukselta menen omiin ajatuksiin tai otan puhelimen kuulokkeet meen parvekkeelle tupakalle enkä sisään astu jos ei soi järkevää tai yhtäkään musaa mikä repisi hermojani
Ja kyllä olen herkkähermoinen kissa naukuja joka herkistyy ja suuttuu äkkiä :)
Ei sinussa ap. ole yhtään mitään vikaa, vaan olet normaali! Ei kukaan halua, että seurustelusuhde on tuollainen! Turha väittää introvertiksi/Aspergeriksi tai muutakaan.
Normaali nainen haluaa viettää aikaa sen miehen kanssa rauhallisissa merkeissä ellei sitten erikseen ole sovittu jotain muuta etukäteen! Nih!!!
Ihan normaali olet. Oliko se mies joku jonne (eli teini)?
Olit selvästi nälkäinen kun teit niin huonon ratkaisun :
Olisit syönyt perunamuusia ja tölkkilihapullia niin olisitte vieläkin yhdessä ja rakastuneita
Ap. Mä yritän seurustella miehen kanssa, joka on tuollainen viikonloppuisin, mutta arkisin on hiljaisempi kuin minä. Eli bilettää viikonloput, poltetaan sisällä ja kavereita ramppaa, on musiikkia ja sotkuista jne.
Itse olen aina samanlainen ja arkimiestä voisin sietää, mutta en viikonloppumiestä. Sisällä polttaminen on jotain käsittämätöntä!! Siedän hyvin eloa ja ääniä, kunhan ei huudeta, eikä huudateta mitään. Myös joku tolkku pitää olla viikonloppuisinkin.