Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pyysi lastamme mukaan kaupungille.

Vierailija
17.04.2016 |

Ja lupasin, että voi laähteä. Nyt jälkikäteen tuli ilmi, että tytöt olivat jätetty keskenään kaupunkia kiertämään, ja vanhempi meni muualle siksi aikaa. Käsitin, että olisivat aikuisen kanssa, tai edes suunnilleen samoissa ympyroissä. Lapset 3.luokkalaisia. Onko tämä ihan normia vai olenko nyt jotenkin itse omituinen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu oliko kovin vilkasliikenteinen kaupunki kyseessä.

Vierailija
2/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olivat pysyneet suuressa kauppakeskuksessa ja kiertäneet sitä. Eli ilmeisesti asia ok. Eivät olleetkaan liikenteessä liikkuneet. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tykännyt.

Vierailija
4/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Haluaisin kuulla ajatuksia. Ap

Vierailija
5/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin oli pakko ottaa oma lapsi mukaan, joten pyysi myös kaverin, että saisi olla itse rauhassa. Jostain syystä :)

Vierailija
6/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kolmasluokkalaiset jo osaavat kulkea itsenäisesti kaupungilla muutenkin.

Vierailija
7/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuon ikäisten ei tarttis vielä olla "shoppailemassa". Mutta hauskaa heillä oli ja kaikki oli mennyt hyvin kuitenkin. Ap

Vierailija
8/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ei asuta keskustassa vaan taajamassa, niin ei ole tullut lasta kaupungille aiemmin laitettua. Minun kanssa yleensä käy. Ap

Vierailija
9/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuon ikäisten ei tarttis vielä olla "shoppailemassa". Mutta hauskaa heillä oli ja kaikki oli mennyt hyvin kuitenkin. Ap

Miksi ei? Mun samanikäinen käy kaverin kanssa kaupungilla. Ostavat jotain pientä, hiuspinnejä yms tai sitten sopimuksen mukaan esim. farkut, joille tarve olemassa. Käyvät mäkkärissä. Ovat onnellisia ja itsenäisiä :)

Vierailija
10/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siihen "isoksi" kasvamiseen tätä kautta ei tarvitse olla kiirettä. Ihan hyvin voi kulkea vanhempien tai muiden aikuisten mukana. Lapsena mahdollisimman pitkään. Ap

Vierailija
11/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin olettanut, että tuo vanhempi joka ottaa lapseni mukaan....olisi kertonut minulle. Itä tapahtuu...että lapset keskenään. Jos ne juttelee vanhemman kanssa, niin se on ok. Jos vain jättää, niin ei ok.

Nythän tuosta sai kuvan, että aikuinen on lasten kanssa,

Kyllä nuo asiat pitää selvittää...eikä vain jättää.

Vierailija
12/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kolmosluokkalaiset voi shoppailemassa käydä. Yleensä ne on oieniä juttuja, juurikin pinnejä, kynsilakkaa, babylipseja yms sitten ehkä Hese piipahdus.

Meillä on pieni ostari vieressä, mutta kaverin perheen kanssa ovat Jumbossakin pyörineet. Eli tytöt omia juttujaan käyvät keskenään ja treffaavat aikuiset myöhemmin.

Eipä ole tullut mieleenkään, että voisi olla väärin. Se on seikkailu.

Siitä en tykkää, että sinne jäisi nurkkiin maleksimaan ja räkimään.

Vierailija
13/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä siihen "isoksi" kasvamiseen tätä kautta ei tarvitse olla kiirettä. Ihan hyvin voi kulkea vanhempien tai muiden aikuisten mukana. Lapsena mahdollisimman pitkään. Ap

Jotenkin outo ajatus. Kyllä se mun 9-vuotiaani on täysi lapsi, vaikka osaa ja haluaa kävellä kaupungilla kaverin kanssa. Ei muutenkaan tarvi äitiä tai muuta aikuista seuraa pitämään, kyllä ne tuon ikäiset nimenomaan ķavereiden kanssa on ilman aikuisia. Älä ripustaudu lapseesi ja estä häntä olemasta kuten normaalit omanikäiset.

Vierailija
14/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se äiti oli samassa ostarissa, eli hälytettävissä kännykällä hätiin, jos tulee ongelmia vaikkapa jonkun yli-innokkaan myyjän tai myymäläetsivän kanssa, niin asia olisi minusta ok. Yhdeksänvuotiaat pärjäävät kyllä, kun ei ole eksymisen vaaraa, MUTTA on hyvä, että äiti on likellä JOS vaikka tulee jotain väärinkäsitystä.

Mutta kieltämättä olisi ehkä nyt syytä jutella vähän tarkemmin ennen tuollaisia reissuja niiden kaverien vanhempien kanssa, jos tämä tuli sinulle yllätyksenä ap. Kun meillä vanhemmilla on vähän erilaisia käytäntöjä ja käsityksiä.

Että "kulkevatko tytöt sinun kanssasi, vai onko tarkoitus, että he shoppailevat keskenään? Saako sinut nopeasti kiinni, jos jotakin yllättävää sattuu?" avaavat jo tilannetta melko lailla.

Vierailija
15/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en kyllä ripustaudukaan. Meillä on iso perhe, ja lapset saavat olla ihan juuri ja niinkuin ovat. Minä en ehkä siksi vain tykkää, kun tämä ei ole mikään lintukoto kaupunkina, missä asumme. Ja täällä tuossa kyseisessä kauppakeskuksessa pyörii enempi teinejä ja muita kulkijoita. En siis halua, että 9v hengailee kaupungilla. Kaupassa asioilla käynti on ihan asia erikseen. Mutta tosi vähän nämä tämän ikäiset tuolla kaupungilla ovat tai bussilla sinne yksinään menevät. Enempi leikkivät jonkun luona tai ulkona. Ap

Vierailija
16/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa lapset oli jätetty parkkihalliin, josta he menivät kauppakeskukseen. Ja vanhempi ajoi ihan muualle hoitamaan asioitaan. Eli ei jäänyt samaan paikkaan. Mutta jatkossa pitää keskustella, niin tiedetään missä mennään. Ap

Vierailija
17/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vähän uhkarohkeaa.

Vierailija
18/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhanpäiväistä pyörimistä.

Vierailija
19/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oitää aloittaa itsenäisen kulkemisen harjoittelu kaupungille. Kyllä kauppakeskuksessa on sopivaa olla kahen noin alkuun. Veihän se naapuri heidät sinne ja toi pois. Oli varmasti vähän jännää, mutta näin se opettelu alkaa ja lapset oppivat luottamaan itseensä. Ei tuosta mitään tapaa tarvitse tehdä, että usein kävisi.

T. Kahden tytön äiti

Vierailija
20/21 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmasluokkalainen tyttö (jo olleessaan tokalla) on ollut usein kaverinsa kanssa kaksin Ideaparkissa  (itse olen ollut siellä myös, mutta muissa liikkeissä) ja nyt kolmannella lapsi ollut Koskikeskuksessa välillä jollakin asialla, mutta siihen en suhtaudu yhtä rennosti kuin Idikseen, kaikenlaista pyörijää kun löytyy. Lapsi käy koulua Tampereen keskustassa ja liikkuu koulumatkat keskustassa yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän