Sinkkumies etsii koiraa
Hei.
Olen alle 30v sinkkumies ja pitkän harkinnan jälkeen olen päättänyt ottaa koiran. Suositelkaa rotua, mistä saa aktiivista lenkkiseuraa ja sohvalle kaveria. Turkkia en hoida, eli ei vaikeakarvaista.
Haluaisin myös naisten mielipiteitä siitä, olisiko joku rotu miehellä ns. totaali turn-off?
-Sinkkumies-
Kommentit (37)
Elä nyt hyvä mies naisilta mene mitään kyselemään. Ota vaan semmoinen koira mikä eniten itseä kiinnostaa.
Anna toinen mahdollisuus jollekin hylätyksi joutuneelle koiralle. Ei ole väliä, vaikka olisi sekarotuinenkin koira.
Vierailija kirjoitti:
Elä nyt hyvä mies naisilta mene mitään kyselemään. Ota vaan semmoinen koira mikä eniten itseä kiinnostaa.
Kyllä se on hyvä mielipiteitä kysellä miehiltä ja naisilta, jos koiratietoutta on. En ole koiraa ennen omistanut, eli vinkit roduista on tarpeen.
Turn Off joku pikkunen räksyttäjä , terrieri, bichon frise, chihu tms
Suosittelen saksanpaimenta jos oikeasti olet valmis panostamaan koulutukseen ja tarjoamaan virikkeitä!
Jos sun asenne on "turkkia en hoida", niin en suosittele hankkimaan koiraa ollenkaan.
Älä ota mitään "taistelukoiraa" :(
Labbis ! Tai kultainennoutaja. Tai rescue koira!
Vierailija kirjoitti:
Jos sun asenne on "turkkia en hoida", niin en suosittele hankkimaan koiraa ollenkaan.
Tää nyt varmaan tarkotti että ei mitään monen tunnin kampausta tai trimmausta vaadi.
En itekään Halua hirveästi hoitaa turkkia ja meillä on saksanpaimenkoira, harjaus silloin tällöin riittää!
Kuinka paljon jaksat paneutua koiran henkiseen puoleen? Eli tuleeko sen olla itsestään oppiva vai koulutettava? Pennun kanssa on yksinelävällä vaikeaa, jos on samaan aikaan työssäkäyvä.
Espanjasta saa kivoja koiria eikä tarvitse tukea eläinbisnestä.
Tämä on jo Suomessa
http://www.espanjankoirat.com/index.php/koirat/kotia-etsivat/kotia-etsi…
Vierailija kirjoitti:
Ja miksikähän ei? Minulla on kolme koiraa ja turkkia en hoida. Pesen koirat joskus ja jouluna ja harjaan ehkä kerran kahdessa kuussa. Riittää paremmin kuin hyvin enkä ajattele tuota oikeana turkin hoitamisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksikähän ei? Minulla on kolme koiraa ja turkkia en hoida. Pesen koirat joskus ja jouluna ja harjaan ehkä kerran kahdessa kuussa. Riittää paremmin kuin hyvin enkä ajattele tuota oikeana turkin hoitamisena.
Niinpä. Ei tassujen ja alustan pesut ole mitään turkinhoitoa ja ymmärrän tuon asenteen täysin. Minulla on turkkikoira, joka vaatii puolen päivän turkinhoidon noin kerran kuussa, max 6 vko välein. Toista koiraa valitessa kriteeri oli se, että sen turkin kanssa ei ole moista ajankäyttöä vaan että on helppohoitoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta taas tuo on ihan selvästi turkin hoitamista, ja jos tuon vertaa ei ole valmis näkemään vaivaa niin koiralle löytyy varmasti parempiakin koteja.
Kiitos jo kaikille ehdotuksista. Olisi mukava kuulla jotain perusteluita roduista.
Olette kyselleet aktivoinnista. Haluan koirasta perustottelevaisen ja käytäisiin koirakoulun kursseilla ainakin aluksi. Juoksen aktiivisesti ja pidän metsässä ulkoilusta, eli liikuntaa koira saa ja sitä sen pitää jaksaa. Pentuja ei voi juoksuttaa, mutta sitten aikuisena. Kilpailla en halua missään harrastuksessa, mutta perustottelevaisuutta, temppuja ja ulkoilua koira saisi.
Koolla ei ole hirveästi väliä, mutta ei mitään ihan hiiren kokoista, mutta ei poniakaan.
-Sinkkumies-
Kultainen noutaja tai labbis: helpohkoja rotuja niin turkiltaan ja ilman auktoriteettiongelmia, eivät överimachoja kuten taistelukoirat (hyi en ikinä asuis taistelukoiran kanssa), ei neitimäisiä kuten pikkukoirat (hiljainen pikkukoirakin toisaalta aika hellyttävä raavaalla miehellä), aktivisuustaso juuri sopiva kuvaukseesi. Noutaja saa naisen ajattelemaan perhettä ja pitämään sua hyvänä tyyppinä eli heruu. N32
Älä ota koiraa. Koira voi elää jopa 15 vuotta, siinä ajassa elämäntilanteesi voi muuttuua moneen kertaan. Koira on ulkoilutettava vähintään kolme kertaa päivässä, voit unohtaa kaikki menot suoraan töistä, jopa ylityöt. Ruotsiin on jo tulossa laki, jonka mukaan koiraa ei saa jättää yksin yli kuudeksi tunniksi, ja on mahdollista että se tulee Suomeenkin. Miten sitten huolehdit sen noudattamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lyhytkarvainen Jack Russell. Sen turkkia ei todellakaan tarvitse hoitaa. Mutta kotia täytyy imuroida.
Ota sinkkumies nainen, jolla on koira! Niin saat 2 kärpästä yhdellä iskulla. Etkä törmää mun ongelmaan: löydät hyvän kumppanin muuten, mutta tällä on eläinallergia.
Itse olisin ollut nuorena aivan lääpälläni mies+koira -yhdistelmään. Eipä vaan osunut kohdalle.
Ja vielä vähän aktiivisemman jos haluat niin novascotian noutaja :) N32
Vierailija kirjoitti:
Älä ota koiraa. Koira voi elää jopa 15 vuotta, siinä ajassa elämäntilanteesi voi muuttuua moneen kertaan. Koira on ulkoilutettava vähintään kolme kertaa päivässä, voit unohtaa kaikki menot suoraan töistä, jopa ylityöt. Ruotsiin on jo tulossa laki, jonka mukaan koiraa ei saa jättää yksin yli kuudeksi tunniksi, ja on mahdollista että se tulee Suomeenkin. Miten sitten huolehdit sen noudattamisesta?
Minä olen ottanut koirat aikuisina kodinvaihtajina. Tämä on lyhentänyt sidonnaisuusaikaa ja lisäksi koira on saanut loppuelämän rakastettuna perheenjäsenenä. Ja yhden hengen taloudessa tuntuu, että pennun ensimmäisten vuosien energia menisi 'hukkaan' koiran kannalta. Aikuisempi kestää jo enemmän niitä passiivisiakin hetkiä.
Seropit on terveimpiä. Osta sellainen, jostain liikkuvasta rodu(i)sta. Omani kanssa saa ulkoilla
10-50 km päivässä.
Sinkkumies
Labradorinnoutaja