Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautua, kun läheinen ottaa pettäjän takaisin?

Vierailija
17.04.2016 |

Siskoni mies jäi jonkin aikaa sitten kiinni pettämisestä, hänellä oli suhde toiseen naiseen. Ensin siskoni oli lähtemässä suhteesta ja he asuivat erilläänkin, mutta nyt mies on saanut käännettyä hänen päänsä ja hän on ottamassa petturimiehensä ttakaisin. Todennäköisesti mies pettää uudestaan, vaikka nyt onkin niin katuvinaan. Siskoni on aina ollut itsevarma ihminen, enkä olisi koskaan uskonut, että hän voisi alistua tuollaiseen suhteeseen, jossa toinen ei selkeästi häntä kunnioita eikä ole luottamuksen arvoinen. Eikä suhteessa ole edes lapsia, joiden vuoksi voisi "uhrautua". Mikä ihme saa ihmisen palaamaan tuollaiseen suhteeseen?

Eihän tämä minulle kuulu, ymmärrän sen, mutta pakko päästä purkamaan ajatuksia. Tuntuu ihan kestämättömältä, että nyt tämä mies pitäisi ottaa "takaisin sukuun", tavata häntä sukujuhlissa kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka hän on läheistä ihmistäni loukannut niin suuresti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan elämääsi ja jätä aikuisen sisaresi suhdeasiat hänen ja hänen miehensä välisiksi.

Vierailija
2/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on tehnyt päätöksensä ja nyt sinun tulee vain hyväksyä se. Et voi tarkkaan tietää kummankaam motiiveja, vaikka olisit kuinka läheinen siskosi kanssa. Yritä katsoa päätöstä myös muilta kanteilta, äläkä väheksy siskoasi. Hän on selvästi vahvempi kuin luuleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja suhtaudu asiaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ja sinullehan ei ole mitään tapahtunut.

Ensinnäkin asia ei kuulu sinulle mitenkään.

Toiseksi on aika epätodennäköistä etteikö ihan jokaisen ihmisen loppuelämän pituisessa avioliitossa joskus tuollaista kriisiä tapahtuisi puolin ja toisin.

Ihmiset eivät ole mitään koneita. Jos on lapsi ja perhe tai paljon yhteisiä kokemuksia, tuollaisen pAinoarvo vähenee.

Vierailija
4/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia ei kuuluu sinulle tai suhteen ulkopuolisille. Ei sinun tietenkään tarvitse suhtautua pettäjään niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, toisaalta esim. jatkuva asiasta muistuttelu kummalle tahansa tuntuisi kyllä lapselliselta käytökseltä.

Vierailija
5/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nämä petetyt on kaikkein surkeimpia tapauksia ja niitä jotka lopulta saavat muiden olon epämukavaksi. Jos oikeasti avaudut puolisosi pettämisestä kenellekään, älä ota petturia enää takaisin. On aivan turha valittaa siitä, että muut eivät enää hyväksi puolisoasi piireihin, jos itse olet parisuhdeongelmistasi tehnyt julkisia. Pidä omat asiat omana tietonasi niin voit tehdä omia päätöksiä ilman että muut pistää nokkaansa niihin. Kun teet ongelmistasi yhteisiäm, annat muille oikeuden kommentoida ja ilmaista mielipiteensä.

Vierailija
6/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hyvin että tollainen potuttaa ja ihmetyttää. Mutta se silti on siskosi päätös ja hän itse elää omaa elämäänsä..

Omalla kohdalla taistelin myös raivoa ja ties vaikka millaisia tunteita vastaan, kun kerta toisensa jälkeen oma sisko otti häntä hakkaavan miehen takaisin.. siinä oli kyllä raivossa pidättelemistä, kun monen monta kertaa sisko pakeni hakattuna luokseni.. ja jos yhtään arvotelin tai haukuin hänen mistään, hän alkoi raivolla puolustamaan miestä  (vaikea lapsuus, stressi yms) joten loppuen lopuksi tajusin olla vain hiljaa ja kuunnella ja kihistä omassa pienessä mielessä raivosta. Aikansahan siihen meni ennenkuin siskolla lapmput päässä syttyi ja lopullisesti miehen jätti. ja voi sitä onnen ja ilon päivää, kun sain vihdoin sanottua sille mätisäkille mitä olin hänestä mieltä.. sain sen hakkaavan mätisäkin itkeä tihrustamaan.. =D =D se tosiaan luuli että minä pidän hänestä, kun hän oli jossain syövereissään kuvitellut että olen hänelle kuin isosisko... =D =D

Joten anna siskon käydä suhteensa läpi, ole tukena ja turvana.. siskon täytyy itse tehdä päätökset ja tajuta mitä elämältään haluaa.

Vierailija
7/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nämä petetyt on kaikkein surkeimpia tapauksia ja niitä jotka lopulta saavat muiden olon epämukavaksi. Jos oikeasti avaudut puolisosi pettämisestä kenellekään, älä ota petturia enää takaisin. On aivan turha valittaa siitä, että muut eivät enää hyväksi puolisoasi piireihin, jos itse olet parisuhdeongelmistasi tehnyt julkisia. Pidä omat asiat omana tietonasi niin voit tehdä omia päätöksiä ilman että muut pistää nokkaansa niihin. Kun teet ongelmistasi yhteisiäm, annat muille oikeuden kommentoida ja ilmaista mielipiteensä.

Niin, sellaisille, jotka ovat vähän vajaaälyisiä. Hyvähän se on kertoa niin tulevaisuudessa näkee sitten keihin ihmisiin voi oikeasti luotyaa ja kuka on valmis puukottamaan heti selkään kun et eläkään hänen elämäänsä. = Hänen pillinsä mukaan. Arvokasta tietoa vaikeiden paikkojen tullen.

Kypsälle ihmiselle voi kertoa kaikki asiansa ilman että hän alkaa tuomita sinua.

Vierailija
8/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä hyvin että tollainen potuttaa ja ihmetyttää. Mutta se silti on siskosi päätös ja hän itse elää omaa elämäänsä..

=D =D se tosiaan luuli että minä pidän hänestä, kun hän oli jossain syövereissään kuvitellut että olen hänelle kuin isosisko... =D =D

Toivottavasti sulle käy luonteesi heikkouksien ja vikojen suhteen samoin, että joku lähipiiristäsi murskaa sut niistä johtuen täysin.

Vierailija
9/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä paskaan nyt yleensä suhtaudutaan?

Vierailija
10/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pettänyt siskoasi, ei sinua. Siskollasi on valta antaa anteeksi, ei sinulla. Kenties siirrät tähän pettämiseen omia epävarmuuksiasi?

Vierailija
11/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Kuten sanoinkin, ymmärrän, ettei asia minulle kuulu, mutta silti se ahdistaa. 10 on aivan oikeassa, minua on itseäni petetty ja osa tunteista johtuu varmaan siitä, sillä minäkin koetin antaa anteeksi ja eihän se silti siihen yhteen kertaan jäänyt. Nyt tuntuu turhauttavalta, kun sisko näyttää tekevän perässä samat virheet kuin minäkin. Enkä tietenkään siskoani ole tämän takia hylkäämässä, kunhan vain purkauduin tänne.

ap

Vierailija
12/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaisille, jotka ovat vähän vajaaälyisiä. Hyvähän se on kertoa niin tulevaisuudessa näkee sitten keihin ihmisiin voi oikeasti luotyaa ja kuka on valmis puukottamaan heti selkään kun et eläkään hänen elämäänsä. = Hänen pillinsä mukaan. Arvokasta tietoa vaikeiden paikkojen tullen.

Kypsälle ihmiselle voi kertoa kaikki asiansa ilman että hän alkaa tuomita sinua.

On niitä sellaisiakin jotka tulevat kertomaan väkivaltaisesta puolisosta luottamuksella ja toisen pitäisi vaan kuunnella ja kannustaa ja katsoa kun palataan kerta toisensa jälkeen hakkaajan luokse. Sitten kun puoliso onnistuu kerran lyömään kunnolla että kaverista tulee kuolaava aivovammainen tai menettää vaikka henkensä niin onhan se kiva tuntea ylemmyyttä kuinka hyvä ystävä sitä oli kun jaksoi kuunnella uhria ja kannustaa.

Jos tulet petetyksi pidä omana tietonasi tai sitten avaat muillekin oven haukkua puolisosi maan rakoon ja jos päätät ottaa petturin takaisin niin itsestäsihän siinä pellen teet. Aivan turhaa syyttää muita suvaitsemattomiksi kun tekee omasta draamastaan ensin kaikkien yhteistä ja sitten kuitenkin muka pidättää itsellään oikeuden jatkaa typerää käytöstään. Pelkästään heikot palaa pettureiden tai hakkaajien luo. Ihmiset ei muutu.

Vierailija
13/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on se, joka viimekädessä päättää mitä hän tekee. Toisaalta tulee ymmärtää, että jos lähipiirilleen kertoo miehensä pettäneen, niin heidän suhtautumisensa tähän todennäköisesti muuttuu peruuttamattomasti. Kuinka moni vanhempi voisi sanoa olevansa ok sen kanssa, että oma lapsi palaisi yhteen miehen kanssa, joka on häntä huonosti kohdellut?

Vierailija
14/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=D =D se tosiaan luuli että minä pidän hänestä, kun hän oli jossain syövereissään kuvitellut että olen hänelle kuin isosisko... =D =D

Toivottavasti sulle käy luonteesi heikkouksien ja vikojen suhteen samoin, että joku lähipiiristäsi murskaa sut niistä johtuen täysin.

On se kamalaa kun hakkaajalle sanoo ettei hakkaaminen ole kivaa :( :( :( Ei kukaan oo hei täydellinen!!!111!11!!1

Vierailija
15/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä sellaisiakin jotka tulevat kertomaan väkivaltaisesta puolisosta luottamuksella ja toisen pitäisi vaan kuunnella ja kannustaa ja katsoa kun palataan kerta toisensa jälkeen hakkaajan luokse. Sitten kun puoliso onnistuu kerran lyömään kunnolla että kaverista tulee kuolaava aivovammainen tai menettää vaikka henkensä niin onhan se kiva tuntea ylemmyyttä kuinka hyvä ystävä sitä oli kun jaksoi kuunnella uhria ja kannustaa.

Jos tulet petetyksi pidä omana tietonasi tai sitten avaat muillekin oven haukkua puolisosi maan rakoon ja jos päätät ottaa petturin takaisin niin itsestäsihän siinä pellen teet. Aivan turhaa syyttää muita suvaitsemattomiksi kun tekee omasta draamastaan ensin kaikkien yhteistä ja sitten kuitenkin muka pidättää itsellään oikeuden jatkaa typerää käytöstään. Pelkästään heikot palaa pettureiden tai hakkaajien luo. Ihmiset ei muutu.

No jos joku kertoisi mulle hakkaavasta kumppanistaan niin en minä tosiaankaan keskittyisi haukkumaan sitä puolisoa, mitä se hyödyttää mihinkään? Vaan antaisin pelkkää ja puhdasta tukeani ja ymmärrystä ystävälleni, mutta kertoisin myös, että jos hän ei lähde hän vastaa itse siitä, jos puoliso ei kykene olemaan lyömättä ja jotakin tapahtuu. Se pitää jokaisen ymmärtää. Jos ei ymmärrä niin en minä ole siitä mitenkään vastuussa vaikka se mies hakkaisi sen toisen aivot pellolle. Jos se toinen ei pyydä apua lähtöönsä niin en minä voi aikuista ihmistä kodistaan raahata.

Ja kukaan ei tee itsestään pelleä jos ei osaa toimia fiksusti mielenterveyshäiriöisen kanssa parisuhteessa, kertoo vain paljon sinusta kun pystyt toisia noin leimaamaan.

Vierailija
16/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa kun hakkaajalle sanoo ettei hakkaaminen ole kivaa :( :( :( Ei kukaan oo hei täydellinen!!!111!11!!1

No ei se ainakaan auta mitään. Tai jos se kerran parantaa, niin kerro sinun vikasi niin parannan sinut niistä murskaamalla sinut kun sulla on ne ja kerroit ne mulle.

Vierailija
17/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa, melkein kaikki miehet pettää jossain vaiheessa.Siskosi on hyväksynyt asian, hyväksy sinäkin.Toinen vaihtoehto on elää elämänsä yksin.Sen verran aikuisen pitää jo tietää että miehet ovat munansa vietävissä , ei sille vaan mitään voi.

18/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein juuri sen virheen, että kerroin siskolleni kun mies petti. Siskoni ja minä olemme todella läheisiä ja puhumme kaikesta. Siksi ymmärrän, että siskoni oli raivostunut miehelleni, vaikkakaan en hyväksy sitä. 

Minusta ei voi niputtaa pettämistä ja pahoinpitelyä samaan. Niissä on iso ero. Parisuhde voi olla hyvä, vaikka siinä olisi pettämistä. Mutta parisuhde jossa on väkivaltaa ei ole suhde, vaan vankila. Läheinen, joka on väkivaltaisessa suhteessa on ongelmissa, josta hänet pitäisi saada ulos. 

Vierailija
19/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se asia mikä itseäni ärsyttää niissä ketjuissakin missä mietitään että haluaisitko että joku kertoisi jos mies pettää. Ulkopuoliset ihmiset jotka saa tietää pettämisestä, haluavat päästä päättämään suhteen kohtalosta. Jonkinlaista vallanhimoa? Sen takia siitä halutaan kertoa, ei siksi että oltaisiin toisesta huolissaan tai välitettäisi, vaan siksi että päästäisiin päättämään asiasta joka ei itselle edes kuulu.

Ap:lle sanoisin että maailma ei ole mustavalkoinen. Et tiedä miten heidän suhteensa tuosta eteenpäin käy.

Vierailija
20/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakkaamista ja pettämistä ei voi rinnastaa toisiinsa. Hakkaaminen on rikollista ja lainvastaista, pettäminen ei. Pettäminen on valehtelua ja oman edun tavoittelua toisen selän takana. Väitän, että valtaosa meistä sortuu joskus elämässään noihin asioihin, tosin yleensä paljon pienemmässä mittakaavassa kuin pettämällä. Pettämisen vakavuus "rikoksena" riippuu täysin kahden ihmisen välisessä suhteessa määritellyistä säännöistä, kun taas hakkaaminen on yksiselitteisesti todella väärin. Suhteen osapuolilla on oikeus neuvotella heidän omista pelisäännöistään ja 'sanktioista' (ero), ulkopuoliset voivat tukea läheistään näissä raskaissa neuvotteluissa ja tarjota omaa elämänkokemustaan avuksi. Mutta ulkopuolisilla ei ole oikeutta tuomita päätöksistä, jotka viime kädessä eivät kuulu heille.