Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoatko aina ennen vieraita, otatko paineita siitä

Vierailija
17.04.2016 |

Mä siivoan aina ihan hulluna ja todella otan paineita. Miksi? Voi kun tietäisi. Haluako antaa itsestäni jotenkin paremman kuvan?? Ei meillä nyt muutenkaan niin sotkuista ole, mutta ennen vieraita siivoan niin, että kaikki näkee, että kenelläkään ei ole normaalisti niin siistiä. Tämän takia meillä käykin harvoin vieraita, kun itse otan niin kovat paineet siivoamisesta ja tarjoilusta. Mikä avuksi löysempään pipoon?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, mutta siivoan muutekin usein eli imuroin, pyyhin pölyt ja siistin wc:n joka toinen päivä. Meillä on koira ja kahdessa päivässä tulee karvoja ja pölyjä. Lisäksi lapset sotkee keittiön lattian murusilla yms.

Vierailija
2/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri tuollainen myös, joten en voi auttaa!

Viimeksi vessan hanan rakoa puhdistaessa hammasharjalla kyllä tajusin että ehkä vähän lähteny lapasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan jotain joka päivä.Aina on siistiä.Siivoan silti ennen vieraita ja vieraiden jälkeen.Ihmettelen miksi kukaan haluaidi elää epäsiistissä kodissa.Siistissä kodissa on paljon mukavampi elää ja olla ja epäsiisteys vaikuttaa ihan mielialaan.

Vierailija
4/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan aina ennen vieraita(kin). Tulee siivottua tarkemmin, kun yritän katsoa vieraan silmin paikkoja. Lisäksi on viihtyisämpää, kun koti on järjestyksessä. Järjestämisellä haluan myös viestiä, että arvostan vieraita ja haluan tarjota mukavan tilaisuuden tältäkin osin. Lisäksi pieni vieraskoreus on kuulemma tervettä.

Vierailija
5/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä aina siistiä mutta silti teen teen pienen pikasiivon, tuuletan ja vaihdan puhtaat käsipyyhkeet vessoihin.

Vierailija
6/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen juuri tuollainen myös, joten en voi auttaa!

Viimeksi vessan hanan rakoa puhdistaessa hammasharjalla kyllä tajusin että ehkä vähän lähteny lapasesta.

Sama juttu 😔

😃 . ...😉 ..😄

Vierailija
7/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, mutta se johtuu siitä että täällä on normaalisti oikeasti sotkuista. Se kyllä korottaa kynnystä vieraiden kutsumiseen, kun aina edellisenä päivänä ja samana aamuna joutuu raatamaan ihan hulluna, ennen kuin ketään voi päästää sisään. Olisi kiva kerrankin järkätä juhlia rennosti :(

Vierailija
8/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin siivotaan ennen vieraita - yleensa imuroidaan, pestaan vessa, vaihdetaan pyyhkeet ja jarjestellaan tavarat. Kahden tyossakayvan opiskelijan taloudessa siisti koti ei ole ensimmaisena prioriteettina joten on ihan kiva etta ainakin vieraita varten tulee siivottua ainakin kohtalaisesti. Muutoin siivoamme kunnolla (em. + luuttuaminen, lakanoiden vaihto, kodintekstiilien tuuletus) kerran viikossa tai parissa energiatasoistamme riippuen.

Vierailija
9/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ottaa paineita, kun yleensä on niin sotkuista. En kehtaa päästää vieraita näkemään, millaista täällä yleensä on. Parempi ottaa niitä paineita silloin harvoin kun vieraita tulee. Muuten voi elää kuin pellossa.

Vierailija
10/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en ottanut paineita, nykyään otan. En ilkeä päästää ketään tänne sotkuun, pakko siivota ensin.

Vierailija
11/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin pitämään kodin sellaisessa kunnossa, että yllätysvieraidenkaan tulo ei aiheuta häpeän punaa poskille. Jos tiedän, että vieraita on tulossa, niin silmäilen varsinkin ne tilat läpi, joissa vierainemme oleskelemme. Kerään lehdet ja kirjat pöydiltä, siistin tiskipöydän ja vessan. Erinomaiseksi apuriksi on osoittautunut varsi-imuri, joka on aina valmiina palvelukseen. Herkästi kipeytyvä selkäni pitää siitä enemmän kuin normi-imurista, sillä työasento parempi. Sillä imaisee sukkelasti hiekat eteisen matolta tai muruset ruokapöydän alta.

Vierailija
12/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina perussiistiä mutta muutamaan asiaan kiinnitän huomiota jos on tulossa vieraita. Itsestäni on kuvottavaa jos kyläpaikassa wc on likainen, käsipyyhkeet märät ja wc-paperi loppu, wc:n peilissä hammastahnaroiskeita yms. Eli noihin kiinnitän huomiota.

Vierailija
13/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan jonkun verran. Meillä pääsee aika vähällä kun on aina suht siistiä. Minusta on kamalaa olla kylässä likaisessa ja siivottomassa kodissa. Mieheni siskot ovat todella sotkuisia ja huomaan että välttelen heillä kyläilemistä. Muuten ihan mukavia ihmisiä.

Vierailija
14/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein aina siistiä, mutta jos ei ole, siivoan tietenkin ennen vieraiden saapumista. Minusta se kuuluu aivan alkeellisimpaan perusvieraanvaraisuuteen.

Vierailija
15/15 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan. Meillä vain minä siivoan koskaan mitään. Vihaan tunnetta, että vieraat katsoisi, miten paskaista meillä on. Pölyjen pyyhinnästä laistan välillä, mutta imuri vähintään hurisee ennen vieraiden tuloa.