Oletko luopunut Facebookista? Kerro miten vaikutti elämääsi!
Olin ennen tosi aktiivinen päivittäjä, mutta nykyään kirjoitan mitään tosi harvoin. Lähinnä jaan kuvia ja lukemisen arvoisia artikkeleita. Joidenkin ihmisten päivitysten seuraaminen on ihan ok, mutta aika usein facen hehkutuspäivityksistä tulee vain paha mieli. Olenkin blokannut paljon sellaisia ihmisiä, joiden jutut vain ärsyttävät. Myös omien juttujeni yleisö on hyvin pieni ja rajattu, ehkä 100 ihmistä.
Haaveilen koko facesta lähtemisestä! Se tuntuu kuitenkin kovin radikaalilta ratkaisulta, sillä esim. moni ammattiini liittyvä sivusto elää vain facessa. Tapahtumista tulee tieto kaikkein kätevimmin facen kautta. Ja onhan messengerkin tosi kätevä, erityisesti useiden ihmisten kesken tapahtuvaan viestintään.
Mietinkin sitä, että jäänkö kaikesta ulkopuolelle, jos lähden ihan kokonaan. Takaisinkaan ei enää kehtaisi mennä... Miten muille on käynyt? Entä toimiiko jollain sellainen, että on kyllä yhä facessa, mutta ei vain koskaan päivitä mitään? Saatteko esim. yhä kutsuja tapahtumiin, vai onko teidät unohdettu?
Kommentit (47)
Elämä on täydempää, aidompaa ja kevyempää.. Onnellisempaa ilman. Verenpainekin on aivan varmasti laskenut vähemmän ärsyyntymisen myötä:)
Turhat tuttavuudet ovat jääneet. Ei tarvitse lukea alatyylisiä kommentteja tai stressaantua somessa vellovasta vihasta ja rasismista. Ei enää teennäisyyttäkään.
Ehtii pitää yllä todellisia ihmissuhteita paremmin ja käyttää nettiä kehittävämmin ja monipuolisemmin.
Ei ole ollut facebookia enkä laita!
Monet ihmiset voisi käyttää facebookissa eri käyttäjien ja sivustojen blokkausta paljon rohkeammin. Musta facebookissa on paljon hyvää (tapahtumat, harrastus- ja opiskeluryhmät sekä muutamat muut todella mahtavat suljetut ryhmät) ja siksi en halua poistua sieltä. En kuitenkaan melkein ikinä postaa mitään ja olen rajannut pienenkin toimintani näkymään vain n. kolmasosalle omista facebook-kavereistani. En myöskään seuraa ketään, jota en oikeasti halua seurata. Pidän facebook-kavereissa etäisiäkin ihmisiä joiden kanssa ole vielä samoissa piireissä, mutta en jaksa roikottaa ketään vanhaa koulu- harrastus- tai työkaveria turhaan kaverilistoilla.
Olen ollut facebookissa vuodesta 2010 mutta vain niin että minulla on se oma tili mutta en käytä sitä yhtään. Ei yhtään kaveria facessa.
En tarvitse.
Liityin faceen silloin ihan alkuaikoina, mutta poistin tilini jokunen vuosi sitten. Mielestäni on todella mielenkiintoista, että en oikeasti muista enää tänä päivänä yhtään ketä minulla oli siellä kaverina, mitä postasin, postasinko ikinä mitään ja mitä ylipäätänsä tein siellä. Saa nähdä mitä facelle käy tulevaisuudessa. Vaikuttaa että yhä useampi postailee vähemmän ja miettii lähtemistä. Nuoret eivät myöskään enää liity sinne vaan käyttävät mielummin Instaa ja Whatsappia.
Eikö teitä fb:iä ahdista kun puolitutut pyytävät kaveriksi ja näkevät päivityksenne? Facebook aiheuttaa hiekkalaatikkokriisejä kun ei hyväksy kaveriksi jotain randomia joka loukkaantuu sitten ja blablabla.
Kokeilin facebookia, mutta poistuin melko nopeasti,koska en nähnyt kohdallani tarvetta. Itselläni on tylsä elämä, ei ollut mitään kiinnostavia päivityksiä, toisaalta eipä ollut muillakaan. En ole oikea ihminen jakamaan koko elämääni julkisesti. En jaksa roikkua jossain somemaailmassa jatkuvasti, oma elämäni tapahtuu oikeassa elämässä. Ne, jotka eivät sitä jaksa, saavat jäädä.