Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko luopunut Facebookista? Kerro miten vaikutti elämääsi!

Vierailija
17.04.2016 |

Olin ennen tosi aktiivinen päivittäjä, mutta nykyään kirjoitan mitään tosi harvoin. Lähinnä jaan kuvia ja lukemisen arvoisia artikkeleita. Joidenkin ihmisten päivitysten seuraaminen on ihan ok, mutta aika usein facen hehkutuspäivityksistä tulee vain paha mieli. Olenkin blokannut paljon sellaisia ihmisiä, joiden jutut vain ärsyttävät. Myös omien juttujeni yleisö on hyvin pieni ja rajattu, ehkä 100 ihmistä.

Haaveilen koko facesta lähtemisestä! Se tuntuu kuitenkin kovin radikaalilta ratkaisulta, sillä esim. moni ammattiini liittyvä sivusto elää vain facessa. Tapahtumista tulee tieto kaikkein kätevimmin facen kautta. Ja onhan messengerkin tosi kätevä, erityisesti useiden ihmisten kesken tapahtuvaan viestintään.

Mietinkin sitä, että jäänkö kaikesta ulkopuolelle, jos lähden ihan kokonaan. Takaisinkaan ei enää kehtaisi mennä... Miten muille on käynyt? Entä toimiiko jollain sellainen, että on kyllä yhä facessa, mutta ei vain koskaan päivitä mitään? Saatteko esim. yhä kutsuja tapahtumiin, vai onko teidät unohdettu?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face tilin voi sulkea helposti (Yksityisyys -> Turvallisuus -> poista tili käytöstä.

Tuo käytännössä tarkoittaa sitä, että kaikki katoaa näkyviltä. Mutta jos haluat takaisin, sä kirjaudut ihan normaalisti faceen tunnareillasi ja puf, kaikki on ennallaan juuri miten ennen lähtöäsi. Mikään ei katoa. 

Itse harrastan tuota, lähden facesta aina joksikin aikaa kokonaan veke.

Vierailija
22/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin polarisoitumisen takia. Asun pienessä kaupungissa enkä kerta kaikkiaan halua tietää kuka työkavereistani ja naapureistani on avoimesti rasisti. Haluan pystyä katsomaan heitä silmiin ja säilyttämään hyvät välit.

Tiedostan toki myös sen, että samalla tavalla heitä ärsyttää suvakkiuuteni.

Nyt on paljon helpompaa kun olen pois FB:stä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Face tilin voi sulkea helposti (Yksityisyys -> Turvallisuus -> poista tili käytöstä.

Tuo käytännössä tarkoittaa sitä, että kaikki katoaa näkyviltä. Mutta jos haluat takaisin, sä kirjaudut ihan normaalisti faceen tunnareillasi ja puf, kaikki on ennallaan juuri miten ennen lähtöäsi. Mikään ei katoa. 

Ei sitten kannata unohtaa salasanaa tai vaihtaa sähköpostiosoitetta. 

Vierailija
24/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös totaalisen kyllästynyt tuohon naamakirjaan. En vaan oikein ymmärrä miksei enää pidetä normaalisti yhteyttä puhelimitse ja kasvotusten vaan kaiken yhteydenpidon pitäisi tapahtua somen kautta?! Nekin joita on pitänyt läheisinä ystävinä. :-O Sitten ollaan hyvin närkästyneitä tyyliin, että "sä et varmaan oo kuullut kun et taida käydä facessa nykyään, että mä sain uuden työpaikan" tms. No juu, en tiennyt. Olisiko voinut vaikka viestin laittaa jos ei soittaa jaksa? Kaikki vetoavat nykyään kiireisiin, mutta silti samat ihmiset ehtivät roikkua naamakirjassa koko ajan ja päivitellä tilojaan. Erikoista kiirettä ;-) Mulla on ikävä sitä, kun ennen käytiin välillä kahvilla toisten luona tai kaupungilla, soiteltiin kuulumisia tai ainakin edes viestiteltiin. Nyt ei mitään! Kaikki tosiaan pitäisi lukea sieltä Facebookista. Itse en ainakaan edes halua kirjoittaa sinne kaikkea mitä elämässäni tapahtuu, koska niinkuin joku aiemmin sanoi, kaverilistalla roikkuu kohteliaisuussyistä jotain semmoisia henkilöitä joiden en tahdo tietävän minusta henkilökohtaisia asioita. Puuh, olipa pitkä postaus. Mut joo, tekisi mieleni kyllä itsekin lähteä sieltä pois, kun ei se paikka anna yhtään mitään.

Vierailija
25/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen media on vähän kuin käyttäisi huijauskoodia videopelissä, mutta pelinä on ihmissuhteet.

Vierailija
26/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotie onneen. Vähäisimmän vaivan tapa olla tuttavien kanssa tekemisissä.

Vierailija
27/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää perustaa facesta lähteneiden tukiryhmä. Voidaan puida siellä traumoja :)

Mutta mihin sen voisi perustaa? Ei tule kuin yksi paikka mieleen, äh...

Vierailija
28/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lle tietenkin.

Vierailija
29/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan muuten semmoinen hauskaa, että facebookissa voisi koko ystäväpiirinsä kesken julkaista ja keskustella anonyymisti? Ois jännä nähdä mitä siitä seuraisi.

Vierailija
30/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta - tai pahinta - facebookittomuudessa on se, että esim. työpaikan vaihtuessa useimmat sitä kautta tavatut ihmiset poistuvat elämästä saman tien.

Ja noin sen kuuluu mennäkin ellette ole kavereita ihan oikeassa elämässä.

Vierailija
31/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kätevä keino häipyä välillä ulottumattomiin. Ja helppo palata takas ja kaikki kaverit ja vanhat jutut ovat ennallaan, siinä tilassa kuin silloin, kun suljit tilin.

Vierailija
32/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta - tai pahinta - facebookittomuudessa on se, että esim. työpaikan vaihtuessa useimmat sitä kautta tavatut ihmiset poistuvat elämästä saman tien.

Ja noin sen kuuluu mennäkin ellette ole kavereita ihan oikeassa elämässä.

Mikä sitten on "oikean elämän kaveri"? Hyvä työkaveri, jonka kanssa vietetty pitkiä päiviä yhdessä ja joskus vapaallakin nähty, mutta ei kuitenkaan mikään läheinen henkiystävä? Facebookin avulla ehkä pysyisi yllä tuollainen kaveruussuhde ja mahdollisesti siitä kehittyisikin. Ystävyyden syntyminen kun voi kestää vuosia, kauemmin kuin yhteinen työsuhde.

Vierailija
33/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kätevä keino häipyä välillä ulottumattomiin. Ja helppo palata takas ja kaikki kaverit ja vanhat jutut ovat ennallaan, siinä tilassa kuin silloin, kun suljit tilin.

Tätähän vois kokeilla! Onko messenger erillinen sovellus, vai sulkeutuuko sekin tuon seurauksena? Mese on osa facea, mutta ainakin padissa "elää omaa elämäänsä", ts. uloskirjautuminen ei vaikuta meseen, eikä sitä saa mitenkään kiinni. Tuleeko ihmisille jokin ilmoitus, jos laittaa viestiä väliaikaisesti poistuneelle henkilölle? Vai jääkö viestit vain odottamaan laatikkoon?

Ap

Vierailija
35/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän vois kokeilla! Onko messenger erillinen sovellus, vai sulkeutuuko sekin tuon seurauksena? Mese on osa facea, mutta ainakin padissa "elää omaa elämäänsä", ts. uloskirjautuminen ei vaikuta meseen, eikä sitä saa mitenkään kiinni. Tuleeko ihmisille jokin ilmoitus, jos laittaa viestiä väliaikaisesti poistuneelle henkilölle? Vai jääkö viestit vain odottamaan laatikkoon?

Ap

...

Poista se messenger-sovellus puhelimesta ja padista. Problem solved.

Vierailija
36/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

...

Nimenomaan en haluais poistaa meseä, sillä se on mielestäni se käyttökelpoisin facen ominaisuus. Enkä halua poistaa sitä käytöstä varsinkaan mitään ilmoittamatta, sillä silloin moni tärkeä viesti saattais jäädä saamatta, kun ihmiset ei hoksaa käyttää muita kanavia. Face-sovellusta minulla ei puhelimessa enää olekaan, sillä en tarvitse sitä enää mihinkään.

Ap

Vierailija
38/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

...

Nimenomaan en haluais poistaa meseä, sillä se on mielestäni se käyttökelpoisin facen ominaisuus. Enkä halua poistaa sitä käytöstä varsinkaan mitään ilmoittamatta, sillä silloin moni tärkeä viesti saattais jäädä saamatta, kun ihmiset ei hoksaa käyttää muita kanavia. Face-sovellusta minulla ei puhelimessa enää olekaan, sillä en tarvitse sitä enää mihinkään.

Ap

No mikä ihmeen ongelma tässä sitten on? Miks sun pitää se facebook poistaa? Jos et muutenkaan kirjaudu facebookiin vaan käytät pelkkää messengeria, niin öö, jatka samaan malliin: älä kirjaudu faceen, mutta jatka messengerin käyttöä.

Vierailija
39/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Lisää kokemuksia?

Vierailija
40/47 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan