Asioita, joita tapahtuu vain elokuvissa - kerrotaan ärsyttäviä elokuvakliseitä
Tiedetään, että näitä keskusteluja on paljon mutta aina löytyy jotain uutta :)
Kommentit (6827)
Ja herätään meikattuna ja kammattuna.
Nainen rakastuu mieheen ja sitten näkee tämän toisen naisen kanssa. Nainen suuttuu. Mies yrittää kertoa että se toinen on miehen sisko tai työtoveri, mutta nainen ei kuuntele, ja mies tietenkin ryntää naisen perään jonnekin lentokoneen lähtöpirtille asti. Siellä asia selviää ja kaikki ratkeaa onnellisesti.
Takaa-ajoista tuli mieleen että kun sankari ottaa/ryöstää itselleen moottoripyörän jolla pakenee liikenteen seassa niin viimeistään seuraavasta kadunkulmasta kurvaa perään 3-5 vastapuolen jahtaajien moottoripyörää. Miten ne osasikin varautua oikeilla välineillä ja ajoittaa vielä saapumisensa sopivasti näköetäisyydelle pakenevasta sankarista.
Vierailija kirjoitti:
Auto käynnistetään vain kahta johtoa tökkimällä yhteen kipinöiden kera. Ei ihan onnistu noin yksinkertaisesti.
Tästä olen hieman eri mieltä ihan oman kokemukseni perusteella sillä kerran autostani hajosi virtalukon pohja eikä se enää käynnistynyt avaimella. Vedin johdot irti virtalukosta aivan kuten elokuvissa ja pienehköllä päättelyllä ja kokeilulla sain auton käymään siten, että yhdistin kiertämällä toisiinsa kaksi johdonpäätä, jolloin tuli virrat päälle ja kolmannen johdon päädyllä kun räpsytin noita kahta johtoa auto lähti käymään. Kolmatta eli starttijohtoa ei saanut jättää kiinni toisiin ja kyllä se kipinöitsi ihan niin kuin elokuvissakin startatessa. Ajoin autollani tuollaisena muutaman kuukauden, koska uusi osa piti tilata ulkomailta ja kesti tulla. Eli toimii oikein hyvin. Olen testannut samaa myöhemminkin, kun minulla on harrasteauto, jossa virtalukon liittimet tulevat näkyviin muovisuojuksen irrottamisen jälkeen ja toimi siinäkin hyvin. Yleinen varastamiskeino tuo ja auttaa mikäli tietää eri automerkkien oikeiden johtojen värit, mutta ei tuo muuten ole mitään vaikeaa. Vanhan auton voi startata myös konetilasta liittämällä johdon suoraan akusta startille mikäli virtalukko ei starttaa, mutta on saatu virran päälle. Kokemusta on tuostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Scifistä:
Ihmisenkaltaiset lajit kykenevät risteytymään mutta kukaan ei esitä ääneen itsestäänselvää johtopäätöstä että silloin lajeilla pitäisi olla yhteinen alkuperä. Eli jokin ihmisenkaltainen laji olisi asuttanut galaksia satojatuhansia vuosia sitten. Ei ole liitossa syntynyt mitään liikettä kantalajin uudelleen luomiseksi?
Tähtien sodassa ei ole tasavallan orjat ole nousseet kertaakaan kapinaan. Saisi hyvät pätkän kun jedit käy lahtaamassa kapinoivia köyhiä orjia ja kahlehtii pikkulapsia.
Alienit rakentaa massiivisen laivaston hyökätäkseen maapallolle vaikka sillä teknologialla pystyisi tekemään muutakin. Vähän sama kuin matkustaisin yksityiskoneella kehitysmaahan, varastaisin paikalliselta leivän vaikka vatsani ei pystyisi syömään sitä. Ja kuitenkin massiiisesti edistynyt laji ei ymmärrä alkeellisimpiakaan strategioita.
Star Trek Next Generation kausi 6 jakso 20, "The Chase" käsitteli juuri tuota eri lajien yhteistä alkuperää. Ja samaa aihetta sivuttiin tosiaan Discoveryssa myös.
Vierailija kirjoitti:
Häihin on tärkeää löytää deitti. Pyydetään jotain puolituttua tai vaikka prostioitua seuraksi.
Ja usein entinen asiakas sattuu häävieraiden joukkoon ja jatko riippuu, onko kyseessä komedia vai draama. Draamoissa prostituoitujen entiset asiakkaat ovat v*ttumaisia kiristäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto käynnistetään vain kahta johtoa tökkimällä yhteen kipinöiden kera. Ei ihan onnistu noin yksinkertaisesti.
Tästä olen hieman eri mieltä ihan oman kokemukseni perusteella sillä kerran autostani hajosi virtalukon pohja eikä se enää käynnistynyt avaimella. Vedin johdot irti virtalukosta aivan kuten elokuvissa ja pienehköllä päättelyllä ja kokeilulla sain auton käymään siten, että yhdistin kiertämällä toisiinsa kaksi johdonpäätä, jolloin tuli virrat päälle ja kolmannen johdon päädyllä kun räpsytin noita kahta johtoa auto lähti käymään. Kolmatta eli starttijohtoa ei saanut jättää kiinni toisiin ja kyllä se kipinöitsi ihan niin kuin elokuvissakin startatessa. Ajoin autollani tuollaisena muutaman kuukauden, koska uusi osa piti tilata ulkomailta ja kesti tulla. Eli toimii oikein hyvin. Olen testannut samaa myöhemminkin, kun minulla on harrasteauto, jossa virta
Sama. Tuosta vielä, että tottahan toki monessa leffassa tapahtumaa on pelkistetty ja oikeat irtojohdot suurinpiirtein vain tipahtavat jostain suojuksen alta ja päähenkilö yhdistää johtoja sokkona onnistuen heti ekalla kertaa, mutta ehkä yksityiskohtia ei ole aina haluttu tuoda liiaksi esille. Periaate toimii kuitenkin oikeassa elämässä ihan samalla tavalla ja on harvoja realistisia autoon liittyviä toimintoja elokuvissa
Vierailija kirjoitti:
Poliisisarjoissa usein esim Rookie.
Poliisit tapaavat jakson alussa jonkin henkilön jonkin asian yhteydessä. Myöhemmin tämä samainen henkilö ilmenee rikolliseksi tai joutuu rikoksen uhriksi.
Useissa jenkkisarjoissa, varsinkin jos ne jatkuvat useamman kauden, jolloin käsikirjoitukset yleensä tylsistyvät ennen pitkää satunnaisten tapahtumien keskelle tai rikosten uhreiksi joutuu joku joka ihan vaan sattumalta on yleensä tapahtunutta tutkivan ryhmän jonkun jäsenen sukulainen tai tuttu ellei sitten peräti yksi ryhmän jäsenistä. Ymmärtäisi vielä, jos jossain syrjäisellä pikkupaikkakunnalla, mutta tosi epärealistista vaikkapa jossain Losissa tai Nykissä joissa miljoonia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syömiskohtaukset ikinä. Kaikki saa aina nopeasti ruoan, mutta aina tulee jotain eteen, ettei ehdi syödä, vaan pitää lähteä heti. Eikä se yleensä edes häiritse nälkäistä osapuoltakaan.
Korealaisissa sarjoissa onneksi syödään loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syömiskohtaukset ikinä. Kaikki saa aina nopeasti ruoan, mutta aina tulee jotain eteen, ettei ehdi syödä, vaan pitää lähteä heti. Eikä se yleensä edes häiritse nälkäistä osapuoltakaan.
Korealaisissa sarjoissa onneksi syödään loppuun asti.
Tähän syömisjuttuun myös Reacher-sarja on hauska poikkeus. Siinä tehdään oikein numero päähenkilön - joka on kaksimetrinen voimamies - syömisestä. Useammassakin kohtauksessa hän syö valtavia määriä ja kun muut haluavat lähteä kesken, hän nappaa ruuat mukaan ja syö autossa.
Kaikki pahikset, tai sellaisiksi myöhemmin paljastuvat sekä muuten epäilyttävät hahmot esitetään melkein aina tupakoivina. Tämän huomion olen tehnyt minä: kunnollinen, veroja maksava, rehellinen, lainkuuliainen, omillaan toimeentuleva tupakoiva Suomen kansalainen.
Aina panon jälkeen naisella lakana siististi kropan peittona.
Joo, näin on, mutta kyse oli kahdella johdolla käyntiin saamisesta. Saahan sen kyllä starttaamaan, mutta ei käyntiin.
Näin on kyllä tapahtunut oikeesti ainakin minulle nuorempana.
Vanhoissa suomileffoissa köyhä kulkuri, johon sankaritar on rakastunut, paljastuu rikkaaksi kartanonpojaksi.
Oikeassa elämässä komea ja varakas mies, jonka kanssa nainen avioituu, osoittautuu peliriippuvaiseksi alkoholistiksi.
Sankaripoliisilla on kauhia treuma taustalla dokaamisineen ym., mutta kovien tapahtumien kautta eheytyy jälleen sankariksi.
Vierailija kirjoitti:
Sankaripoliisilla on kauhia treuma taustalla dokaamisineen ym., mutta kovien tapahtumien kautta eheytyy jälleen sankariksi.
Ja ne päihderiippuvuudet usein loppuvat kuin seinään, kun täytyy ruveta toimimaan. Vieroitusoireetkin ovat luokkaa päätä särkee ja vituttaa yhden päivän ajan.
Kämppään jää aina valot päälle.
Kahvinkeittimessä on aina kahvi valmiina.
Etenkin brittisarjoissa ja -elokuvissa kukaan ei keskeytä sitä, mitä on tekemässä (esim. puutarhahommia), kun poliisi tulee esittämään kysymyksiä.
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Esim. Kova laki, Special Victim Unit. Tyypit eivät sen vertaa viitsi antaa huomiota poliiseille, että pysähtyisivät, ottaisivat kunnon katsekontaktin ja vastaisivat kysymyksiin, vaan häärilevät tärkeinä omiaan. Lisäksi yleensä häipyvät tilanteesta lopuksi kysymättä, oliko tässä kaikki. Itse en kyllä uskaltaisi virkavaltaa noin välinpitämättömästi kohdella.
Tuo sooloilu ja tottelemattomuus armeijan kaltaisissa hierarkiaan ja kuriin perustuvissa organisaatioissa on kyllä oikein Hollywoodin tavaramerkki. Tyyliin koko ihmiskunnan tulevaisuus riippuu jollekin huipputärkeälle ja -salaiselle tehtävälle lähettyjen erikoissupersotilaiden suoriutumisesta, ja ratkaisevalla hetkellä nämä vaarantavat tehtävän suorittamisen alkamalla tuittuilla jostain vanhoista keskinäisistä kaunoistaan. Että sellaisia supersotilaita siellä sitten.