Asioita, joita tapahtuu vain elokuvissa - kerrotaan ärsyttäviä elokuvakliseitä
Tiedetään, että näitä keskusteluja on paljon mutta aina löytyy jotain uutta :)
Kommentit (6827)
Alaikäinen tekee jotain typerää, minkä seurauksena viattomia joutuu vaaraan, mutta alaikäiselle ei saa olla vihainen, tai on huono ihminen, koska lapsihan se vasta...
Katson Matrixia ja inhottaa tässä tälläinen klisee, kun pahikset voisivat ampua suoraan niin sitä ennen yhden niistä pitää huutaa, että "Freeze!"
Pidän kyllä kovasti Matrixista, mutta tuollaisen tyhmän kaltaisen liikkeen tässä leffassa huomasin.
Ja tässä Matrixissa nyt tuli kohtaus, jossa ammutaan kerrostalo huoneeseen sarjatuliaseella helikopterista ja eikä vahingossakaan ammuta hyvistä, joka on kanssa siinä samassa huoneessa.
Näköjään näissä hyvissäkin leffoissa on noita leffa kliseitä. En sentään pahemmin ole ärsyyntynyt noista leffa kliseistä tässä filmissä.
Sopii hyvin mainittavaksi tähän ketjuun nämä kliseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei
Näköjään edes yksi sana menee läpi.
Ei se sensuuri aina iske, mutta silloin kun iskee niin sitten se viesti ei veinaa oikein mitenkään mennä läpi. Sitten siinä kun muokkaa niitä rajuimpia sanoja niin silti senkään jälkeen ei mene sensuurista läpi. Ainut keino miten olen sitten saanut sensuuriin iskevät viestini läpi niin ovat olleet kirjaimia erottelemalla olevat kommenttini. Kai te saatte siitä viestistäni silti selvää? Vähän vaikeammaksi sen lukeminen muuttui.
Toisille tiedoksi:
(Tämä koskee viestiäni, jossa on kirjaimet eroteltu toisistaan sensuurin takia)
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa ja TV:ssä ihmiset harrastavat seksiä, minä en koskaan.
Leffoissa ei kukaan käy vessassa, minä käyn aina.
Syysprinssi-elokuvassa Harri Sirolaa ja Anja Kauras-Snellmania esittävät näyttelijät käyvät vessassa. Se onkin ainoa asia, joka siitä leffasta on jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei
Ei se sensuuri aina iske, mutta silloin kun iskee niin sitten se viesti ei veinaa oikein mitenkään mennä läpi. Sitten siinä kun muokkaa niitä rajuimpia sanoja niin silti senkään jälkeen ei mene sensuurista läpi. Ainut keino miten olen sitten saanut sensuuriin iskevät viestini läpi niin ovat olleet kirjaimia erottelemalla olevat kommenttini. Kai te saatte siitä viestistäni silti selvää? Vähän vaikeammaksi sen lukeminen muuttui.
Toisille tiedoksi:
(Tämä koskee viestiäni, jossa on kirjaimet eroteltu toisistaan sensuurin takia)
Tarkoitatko sitä, jossa puolet kirjaimista oli emojeja? En saanut ainakaan itse mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei
Toisille tiedoksi:
(Tämä koskee viestiäni, jossa on kirjaimet eroteltu toisistaan sensuurin takia)Tarkoitatko sitä, jossa puolet kirjaimista oli emojeja? En saanut ainakaan itse mitään selvää.
Juu, se on viestini ja ajattelin, että on helpompi lukea, kun näkee selvästi missä sanat eroaa ja sen takia laitoin niitä emojia sanojen väliin.
Tää nyt harmittaa, jos siitä viestistäni ei sitten saada selvää :(
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä Matrixissa nyt tuli kohtaus, jossa ammutaan kerrostalo huoneeseen sarjatuliaseella helikopterista ja eikä vahingossakaan ammuta hyvistä, joka on kanssa siinä samassa huoneessa.
Näköjään näissä hyvissäkin leffoissa on noita leffa kliseitä. En sentään pahemmin ole ärsyyntynyt noista leffa kliseistä tässä filmissä.
Sujuvasti monessakin leffassa väistellään Minigunin sarjaa. Oikeasti voi olla aika hankalaa kun sitä metallia on ilmassa aika tavalla 6000 laukauksen minuuttivauhdilla, riittää että piiput osoittaa edes vähän sinnepäin.
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henki ei koskaan haise edes yön jälkeen. Vessassa ei tarvitse ikinä käydä.
Ja nukutaan aina meikit naamalla.
Ja myös rintaliivit
Ja kun herätään, on tukka aina hyvin
Rambo pelastaa yksinään kaikki, joka elokuvassa. Ainoastaan loppukohtauksessa saa helikopterin apujoukokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti elokuvista, tv:ssä kaikki historiadokumentaristit ja arkeologit ym. pukeutuvat kuin Indiana Jones. Hattu pitää olla, ruoska vain puuttuu.
Hattu pitää olla, kun tekee pitkiä päiviä töitä ulkona, ja usein kuumissa maissa. Se suojaa auringolta.
Mutta miksi tyyli pitää kopioida elokuvista, ihan kuin nykyiset kullankaivajat matkivat "Lapin sheriffi"-tyyliä?
Autokolareissa ei turvatyynyt laukea.
Autojen renkaat vinkuvat hiekkatiellä jarruttaessa tai kiihdyttäessä.
Kauhu_elokuva_klisee_on,_että_murhaajat_tai aaveet_pitää_meitä_katsojia_tarkoituksen omaisesti_jännityksessä._Samanteinhän_noi voisi_satuttaa_päähahmoja_ja_elokuva_olisi siinä._Ne_niin_sanotusti_tiedostaa_meidät katsojat.
Tähän_seikkaan_myös_ajateltuna,_että_haamut vain_silloin_kummittelee_tai_esiintyy,_kun kamera_on_oikeassa_kulmassa._Ikinä_haamut eivät_esiinny_päähahmolle,_jos_kamera_kuvaa kohti_päähahmoa._Vasta_silloin_esiintyy,_kun kamera_on_käännetty_esim._peiliä_kohtaan.
Ja_tätä_ajatusmaailmaa _voi_vielä pidemmällekin_ajatella,_mutta_minun_on vaikea_saada_niitä_hyvin_ilmaistua_sanoiksi saakka._Kuvitelkaa_vaikkapa_haamujen_typerä oleminen_elokuvissa,_että_mitä_järkeä_haamu noin_tuossa_kohtaa_tekee.
Esim. "Kurkinpa päähahmoa täältä takaaja olen vaan. Pelottaa varmaan katsojia ruudun toisella puolella vaan. Kukaan muuhan ei näe minua tässä kohtaa elokuvaa."
Välit vaan muuttaa tuollein, niin sitten saa läpi viestin, jos modeille menee viesti tarkastettavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa ja TV:ssä ihmiset harrastavat seksiä, minä en koskaan.
Leffoissa ei kukaan käy vessassa, minä käyn aina.
Syysprinssi-elokuvassa Harri Sirolaa ja Anja Kauras-Snellmania esittävät näyttelijät käyvät vessassa. Se onkin ainoa asia, joka siitä leffasta on jäänyt mieleen.
Elokuvassa Nuoruuden sanomat päähenkilö juoksi elämänsä eka panon jälkeen pihalle ja päästi ruikulipaskat. Se näytettiin kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida huoneesta tai hyviksestä jäädä paljon jäljelle, jos ammutaan kerrostalolla. Mutta mistä saada tarpeeksi tehokas kopteri kuljettamaan asetta, jolla voi ampua sarjan kerrostaloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii hyvin mainittavaksi tähän ketjuun nämä kliseet.Ei taida huoneesta tai hyviksestä jäädä paljon jäljelle, jos ammutaan kerrostalolla. Mutta mistä saada tarpeeksi tehokas kopteri kuljettamaan asetta, jolla voi ampua sarjan kerrostaloja?
Samaa tulin itsekin ajateltua, mutta sitten tulin ajatelleeksi, että jos se vain onkin matrixia. Jotenkin tuntuu koko matrix käsitteen olevan vain elokuvaa.
Töissä on rutkasti luppoaikaa. Ihan sama mikä ammatti, niin aina on aikaa jutella ja lähteä vaikka tuntien mittaiselle lounaalle. Varsinkin sairaalan henkilökunnalla on kaikki maailman aika yhdelle ainoalle potilaalle.
Tämä siis amerikkalaisissa elokuvissa. Luulin, että siellä tehdään kovasti töitä?
Kesästä ja lomakomedioista tuli mieleen se, että yhden on aina pakko koomisesti polttaa itsensä rannalla auringossa. Tälle sitten naureskellaan iltajuhlissa kun kaveri on tulipunainen ja kivuissaan. Kumma kyllä poltettu iho paranee yleensä seuraavaksi päiväksi siten että tää itsensä polttanut on taas riennoissa mukana vaikkei ehkä aurinkoa ottamassa.
Jos on joku vamma, on oltava sitä kompensoiva vahvuus. Sokealla on superkuulo, kehitysvammaisella joku erityislahja, esim. musikaalisuus.
Kukaan ei ole vain vammainen ja tavallinen ihminen.
En oikein tajunnut tätä pointtia. Kyllä kai jokainen vilkuilee joskus taakseen, varsinkin jos ajattelee että joku seuraa.