Asioita, joita tapahtuu vain elokuvissa - kerrotaan ärsyttäviä elokuvakliseitä
Tiedetään, että näitä keskusteluja on paljon mutta aina löytyy jotain uutta :)
Kommentit (6827)
Elokuvissa paha saa aina palkkansa ja anteeksi joutuu pyytämään. Toisin kun nykyelämässä.
Perus tuloisen asuntoon tulee vauriota ja kappas... ei kauaakaan kun se on kunnossa. Siinä se, että hyvin pystyy jatkaa elämäänsä, eikä rahallisesti tee tiukkaa tällä asunnon omistajalla tai sen asunnon rikkojalla. Aina ihmeellisesti rahat vaan riittää elää luksullisesti. Ikinä elokuvissa ei näe kompromissioita.
Itä-Suomessa kaikki asuvat isoissa, design-huonekaluilla sisustetuissa lukaaleissa - ainakin Sorjosesta päätellen.
Puhelin alkaa soida/joku tulee kylään juuri kun pariskunnalla on herkkä ja romanttinen hetki kahdestaan. Siinä sitten mietitään vastataanko puhelimeen ja mennäänkö ovelle vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina ihmetyttänyt, eikö poliisit osaa keittää hyvää kahvia?! Leffoissa ja kirjoissa poliisilaitoksen kahvi on AINA kitkerää sumppia.
Sen takia ne poliisit käy aina matkan varrella jossain kahvilassa ostamassa kahvit ja donitsit kun työpaikkalla on tarjolla niin surkeaa kahvia. Se on hyvä keino viedä juonta eteenpäin kun partioiva poliisi ilmestyy kahvilaan, jossa konnilla on pahat mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa kaikki asuvat isoissa, design-huonekaluilla sisustetuissa lukaaleissa - ainakin Sorjosesta päätellen.
Älä ole kateellinen savolaisille ja karjalaisille!
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä sairaalajutuista, että kuka tahansa voi tuosta vaan karata sairaalasta. Kiskoo kaikki piuhat irti itse, nousee sängystä, hankkii sairaanhoitajan tai lääkärin takin ja kävelee täysin hoitajien huomaamatta ulos ovesta. Ihan sama miten sairas ihminen on, tämä onnistuu aina.
Yleensä sankari tai pääpahis toipuu nopeasti kovistakin tälleistä jos hän saa levätä muutaman tunnin sairaalan sängyssä. Siinä ei aivotärähdystä tai pieni paikattu ampumahaava paljon haittaa.
Ei varsinaisesti elokuvista, tv:ssä kaikki historiadokumentaristit ja arkeologit ym. pukeutuvat kuin Indiana Jones. Hattu pitää olla, ruoska vain puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa ampuminen on yleensä hyvin epätarkkaa ja ne luodit lentevät minne sattuvat, poikkeuksena Clint Eastwoodin esittämä Dirty Harry, jonka luodit tavallisesti tietävät paikkansa. Ne lähellä piti ampumiset ovat enemmänkin visuaalinen tehokeino etenkin taka-ajokohtauksissa.
Erilaisten sivuhenkilöiden henki on halpaa riippumatta siitä olivatpa he hyvien tai pahojen puolella.Miten vanha olet? Dirty Harry tuli ulos 1971. Kai nyt sen jälkeenkin on tehty elokuvia, joissa ammutaan paremmin.
Dirty Harry - elokuvia on tehty kaikkiaan 5 kappaletta vuosina 1971-1988 ja minulta löytyy ne kaikki kotona DVD:nä bonusmateriaalin kera. Käytin sitä vain tunnettuna esimerkkinä sillä aika usein monissa toimintaelokuvissa räiskitään ampua hyvin huolettomasti ja epätarkasti ammuksia säästelemättä. Kun konna yrittää ampua poliisia sarjatuliaseella, niin hänen onnistuu luultavasti ensin tuhota se poliisiauto kuin osua itse poliisiin.
Joku on ryypännyt ja yllättävän nopeasti on taas selvinpäin tai ainaskin keskittyminen tehtävään on huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan yli puolest näistä "ärsyttävistä leffakliseistä" on ihan normaaleja tarinankerronnallisia keinoja. Ehkäpä ihmiset sitten juuri tämän vuoksi katsovat realityä kun leffoissa ärsyttää kaikki.
Aina löytyy myös leffoja ja sarjoja, joissa joku asia on kuvattu realistisemmin, ja keksitty luovempia tapoja saman tarinan kartomiseen.
Joku saattaa ärsyttää sen takia, että on itse kokenut asian ja se onkin leffoissa ihan toisin. Esim. kun olen ollut itse sairaalassa, tiedän ettei niitä letkuja voi kiskoa irti ja lähteä kävelemään sairaalasta. Ei jaksa eikä pysty. Joka kerta kun näen leffoissa sairaalasta karkaavan potilaan, minua ärsyttää. Joku muu klisee ei välttämättä ärsytä yhtä paljon. Tässä ketjussa on 220 sivua, joten mukaan mahtuu monenlaista mielipidettä.
Yleensä yksi huonon elokuvan tunnusmerkki on se että juonenkäänteet ja henkilöhahmot ovat liian arvattavia ja kaavamaisia. Siis esimerkiksi joku sivuhenkilö lähtee tai lähetetään tutkimaan pimeää tunnelia kauhu- tai scifi-elokuvassa, niin hänelle käy usein kehnosti.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti elokuvista, tv:ssä kaikki historiadokumentaristit ja arkeologit ym. pukeutuvat kuin Indiana Jones. Hattu pitää olla, ruoska vain puuttuu.
Yleensä tiedemiehellä tai nörtillä pitää olla silmälasit korostamassa hänen oppineisuuttaan ja lukeneisuuttaan. Toisaalta nörttimäinen nainen muuttuu lumoavaksi kaunottareksi kun hän luopuu silmälaseistaan ja laskee nutturalla olevat hiuksensa vapaiksi.
Elokuvien pääpahiksena on usein joku miljonääri, joka itsekin osallistuu kuraportaan hommiin ihan autonkuljettajana tai ryöstökeikalla tms. ja hallitsee tietenkin kamppailuajit ja ampumisen itsekin. Esim Bondeissa on näin. Tosin näitä taustalla pysyviäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henki ei koskaan haise edes yön jälkeen. Vessassa ei tarvitse ikinä käydä.
Ja nukutaan aina meikit naamalla.
Ja myös rintaliivit
Poliisit menevät strippiluolaan istuskelemaan kesken työpäivän.
Räjähdystä (tulipalloa), ja kohti vyöryvää vettä voi paeta juoksemalla tai jopa ryömimällä.
Kun tullaan kotiin,lampsitaan perille asti kengät jalassa,takki päällä. EIkä niitä oteta vähään aikaan pois.
Se klassinen,just kun saat ruuan,kaljan tms muun nenän alle niin pomo soittaa ja kipikapi...
Elokuvissa ja TV:ssä ihmiset harrastavat seksiä, minä en koskaan.
Leffoissa ei kukaan käy vessassa, minä käyn aina.
Vierailija kirjoitti:
Hattu pitää olla, kun tekee pitkiä päiviä töitä ulkona, ja usein kuumissa maissa. Se suojaa auringolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa ampuminen on yleensä hyvin epätarkkaa ja ne luodit lentevät minne sattuvat, poikkeuksena Clint Eastwoodin esittämä Dirty Harry, jonka luodit tavallisesti tietävät paikkansa. Ne lähellä piti ampumiset ovat enemmänkin visuaalinen tehokeino etenkin taka-ajokohtauksissa.
Erilaisten sivuhenkilöiden henki on halpaa riippumatta siitä olivatpa he hyvien tai pahojen puolella.Miten vanha olet? Dirty Harry tuli ulos 1971. Kai nyt sen jälkeenkin on tehty elokuvia, joissa ammutaan paremmin.
Dirty Harry - elokuvia on tehty kaikkiaan 5 kappaletta vuosina 1971-1988 ja minulta löytyy ne kaikki kotona DVD:nä bonusmateriaalin kera. Käytin sitä vain tunnettuna esimerkkinä sillä aika usein monissa toimintaelokuvissa räiskitään ampua hyvin huolettomasti ja epätarkasti ammuksia säästelemättä. Kun konna yrittää ampua poliisia sarjatuliaseella, niin hänen onnistuu luultavasti ensin tuhota se poliisiauto kuin osua itse poliisiin.
'
Okei mutta vuodesta 1988 on siitäkin 33 vuotta.
Ihmettelin vaan, etkö keksi mitään uudempaa esimerkkiä, jos kuitenkin katselet toimintaleffoja edelleen.
Matkalaukku on tyhjä (kevyt, vaikka lähdetään tai saavutaan).