Asioita, joita tapahtuu vain elokuvissa - kerrotaan ärsyttäviä elokuvakliseitä
Tiedetään, että näitä keskusteluja on paljon mutta aina löytyy jotain uutta :)
Kommentit (6827)
mnmkrr kirjoitti:
Homoseksuaalit miehet kuvataan säännönmukaisesti:
1. Mustaan nahkaan pukeutuneina Tom of Finland -tyyliin
2. Merimiehinä
3. Heteromiehiä fiksumpina ja siistimmin pukeutuneina herrasmiehinä
Onhan myös (ei varmaan enää nykyään saa olla) komedioissa se koominen naismainen homo, jonka aina tunnistaa tosielämässäkin homoksi, vaikka väitetään, ettei homoja tunnista.
Tämä varmaan on jo, mutta mua ärsyttää poliisisarjoissa, kun poliisi menee yksin johonkin roistopaikkaan, koska ei malta odottaa apuvoimia ja sitten käy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kunnolliset ja hyvät yhteiskunnan jäsenet ovat aina naimisissa. Sinkut ovat aina vähän epäillyttäviä, ehkä jopa psykopaatteja.
Toisaalta poliisisarjoissa ne poliisit on aina eronneita tai eroamassa, koska puoliso ei kestäkään niitä työ luonteesta johtuvia epämääräisiä työaikoja, vaikka ne ovat olleet tiedossa suhteen alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalon jokaisessa ikkunassa on menossa teatteriesitys. Kaikissa on ihmisiä ja kohtauksen luonne on helposti pääteltävissä. Esiintyjät ovat yleisöön päin ja valaistus on hyvä. ;-)
Tämä!
Oikeasti en ole koskaan nähnyt vastapäisen talon viidessäkymmenessä ikkunassa yhtään ihmistä. Ainut mikä näkyy on että onko valot vai ei.
Mä voisinkin olla tommonen. Oon jo menny yhen puukottajan huoneeseen ilta yheltätoista kattomaan jalkapalloo ja kävelly huumehemmojen kaa pimeillä kujilla. Jotenkin vaan puuttuu sellanen itsesuojeluvausto. Mut ei mulle oo kyl koskaan käyny mitään. Aina on joku tullu pelastaan tai sit ne ei vaan oikeesti oo halunnu satuttaa jostain syystä mua.
Oho jäi lainaus. Tarkotin sen tohon ettei kukaan mee yksin tilaan jossa on murhattu joku. Mä oon vähän uhkarohkee tapaus ja onneks mulle ei oo tän elämän aikana sattunu mitään
Pikkukaupungissa asuvat naiset pukeutuvat ja käyttäytyvät samoin kuin miehet. Kaikilla on samat farkut ja jättitakki päällä, meikkiä ei käytetä.
Silti heistä kuoriutuu kauniita, kun on aika mennä treffeille.
Katselin tässä Mare of Easttownia, mutta monessa muussakin nähty sama.
Tupakoivat naiset ovat vähemmän naisellisia kuin ei-tupakoivat.
Tupakointi kuuluu samaan sarjaan kuin kiroilu, tyly käytös ja ryyppääminen.
Naiset tajuaa pitää suunsa kiinni, kun niitä on kerran ojennettu.
Vierailija kirjoitti:
Kunnolliset ja hyvät yhteiskunnan jäsenet ovat aina naimisissa. Sinkut ovat aina vähän epäillyttäviä, ehkä jopa psykopaatteja.
Kaikki naimisissa olevat ovat pariutuneet jo teini-iässä.
Joskus 90-luvulla tuntui sarjoissa olevan lähinnä onnellisia pareja, joilla oli vielä seksielämäkin kunnossa monen lapsen jälkeen.
Nykysarjoissa erotaan nelikymppisenä ja joudutaan rakentamaan elämä uudelleen teini-ikäisten lasten kanssa.
En tiedä onko nykysarjat sitten realistisempia, vai onko oikeasti avioerot lisääntyneet USA:ssa tänä aikana.
Joitakin ihmisiä oikeasti harmittaa kun elokuvat eivät ole yksi yhteen todellisuuden kanssa???
160cm 50kg nainen korkokengissä hakkaa ja heittelee useita 185cm 100kg taistelukoulutuksen saaneita miehiä.
Poliisietsivä on aina suttuinen ja rönttöinen ja ainakin lievästi alkoholisoitunut, ja muutenkin kyllästynyt elämään ja syö vain ällöä kiskaruokaa ja työpöydällä on tajuton sotku.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin ihmisiä oikeasti harmittaa kun elokuvat eivät ole yksi yhteen todellisuuden kanssa???
Joo mua harmittaa koska aina nämä kaikki mainitut samat asiat toistuvat, aiemmista leffoista otetaan mallia ja tehdään ihan sama samoilla hahmoilla ja suunnilleen samoilla vaatteillakin.
Ja superheroleffat ne vasta älytöntä paskaa onkin vaikka eivät ole "todellisuutta".
Vierailija kirjoitti:
Pikkukaupungissa asuvat naiset pukeutuvat ja käyttäytyvät samoin kuin miehet. Kaikilla on samat farkut ja jättitakki päällä, meikkiä ei käytetä.
Silti heistä kuoriutuu kauniita, kun on aika mennä treffeille.
Katselin tässä Mare of Easttownia, mutta monessa muussakin nähty sama.
Niin, siinä just esimerkki siitä kuinka naispoliisi röntystää navettavaatteissa. Mutta tietenkin on pakko olla aina se treffikohtaus jossa yhden kerran nähdään että oikeesti olisi kuulkaa häikäisevä jos vaan viitsisi muttei viitsi kun on niin tough muija.
Mies toteaa naiselle: "Saat minut tuntemaan itseni siksi mieheksi, jollainen haluan olla." Kukaan oikeassa elämässä puhu noin..
Vanhemmat on aina kuolleet auto-onnettomuudessa.
Oikeasti: Vaikka seon yleisempää kuin Suomessa, se on hyvin harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Tuli juuri mieleeni, että eikös ennen vanhaan kuoltu aika nuorina, että elinikä on nykyiseen elinikään verrattuna hyvin lyhyt? Kummiskin elokuvissa, jotka sijoittuvat muinaiseen aikaan niin siellä on niitä hyvin vanhoja tyyppejä.
Mielestäni tämä ei kohtaa hyvin todellisuuden kannalta.
Aina niitä hyvin vanhoja on joitakin ollut, ja vääriä käsityksiä syntyy myös niistä tilastoista, joissa tietyn aikakauden ihmisten elinajanodote esitetään keskiarvona siitä, minkä ikäisinä ihmisiä on kuollut. Otan esimerkiksi keskiajan, koska tämä aikakausi on harrastukseni. Monestihan kuulee väitettävän, että keskiajan ihminen kuoli vanhuuteen kolme-nelikymppisenä, vaikka ei ymmärretä, että korkea lapsikuolleisuus vääristää tilastoa ajan ihmisten odotettavissa olevasta elinajasta. Lisäksi nuoria naisia kuoli paljon synnytyksiin ja nuoria ihmisiä ylipäänsä moniin nykyään parannettavissa oleviin tauteihin. Mutta ei keskiajan ihminen ollut nelikymppisenä mikään vanhus. Toki ihmiset yleensä kuolivat nuorempina kuin nykyään, ja tuolloin oli nykyistä paljon harvinaisempaa elää esimerkiksi 80-vuotiaaksi, mutta kyllä niitäkin oli.
Kaikkein ärsyttävintä on, kun synnytys toimii elokuvan draaman kaaren huippuna.
Suuseksin harrastaminen tapahtuu siten, että nainen makaa sängyssä korviin asti peitettynä kuin kuumepotilas ja mies sukeltaa peiton alle hommailemaan. Vaikka olisi miten paksu untuvatäkki, niin mies pystyy nuolemaan sen alla tukehtumatta.
Jos nainen menee gynekologille ihan perus sisätutkimukseen, alapään suojaksi tarvitaan leikkaussali-tyyppinen suojaverhorakennelma, jonne lääkäri kurkkaa nopeasti kuin tunneliin.