Asioita, joita tapahtuu vain elokuvissa - kerrotaan ärsyttäviä elokuvakliseitä
Tiedetään, että näitä keskusteluja on paljon mutta aina löytyy jotain uutta :)
Kommentit (6827)
Ihmisillä on koiria eikä niitä tarvitse ulkoiluttaa ja koiran isäntä tai emäntä, sinkku voi lähteä viikkokausiksi seikkailemaan ympäri maaraja koira jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun joku tulee illalla tai kutsumatta käymään, ennestään paikalla olijat pukeutuvat aamutakkiin.
Vaikka hekään eivät asuisi talossa vakituisesti.
Tapahtuu myös Suomessa. Ainaskin lähipiirissäni.
Mä oon miettinyt sitä, että juodaanko hyvin vähän ulkomailla? Kummiskin lämpöasteet ovat korkeammat kuin Suomessa ja hyvin harvakseltaan leffoissa juodaan, vaikka oltaisiin koko aika liikkeessä. Eikö siinä taju menisi?
Rambo polttaa verisuonensa kiinni, kun vuotaa paljon verta, eikä taju mene. On se kova äijä!
Kaktukset ovat myrkyllisiä kasveja, mutta kellekkään ei kuinkaan käy, vaikka sellaiseen törmää.
Seisotaan helikopterin vieressä, jossa propellit käynnissä. Keskustellaan siinä normaalilla puheeäänellä tai hieman huutamalla. Hiukset hieman heiluu.
Oikeasti helikopterin vieressä seistessä tuntuu, että naama lähtee irti. Takki lepattaa korvissa. Housut repeää millä hetkellä tahansa päältä. Hiekkaa pöllyää naamaan. Ei tulisi mieleenkään keskustella kenenkään kanssa kun ei kuule yhtään mitään...
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta pedoilta puuttuu itsesuojeluvaisto. Oli ne sitten luonnollisia tai ulkoavaruuden hirviöitä, ne hyökkää kita ammollaan ihmisen kimppuun vielä silloinkin, kun niitä itseään ammutaan, moukaroidaan, korvennetaan liekinheittimellä, viillellään teräasein tms. Pakoon peto ei lähde nuolemaan haavojaan, korkaan. Niin ja sit vielä karjunta. Pedon pitää aina karjua vasten uhrin naamaa kitarisat heiluen niin, että sankarin tukka sojottaa putkella, vaikka ko. karjumisajan oikea peto käyttäisi hyökkäämiseen.
Samoin näillä pedoilla on jonkin sortin "venonmainen" hammaskalusto, missä on kahdeksantuhatta puolimetristä hammasta sojottaa sinne sun tänne. Luulisi että menevät solmuun jo kauan ennen kuin saisivat minkään sortin otetta varsinaisesta hmm ruokapalasta. Miten tuollaisilla hampailla voisi yhtään mitään jauhaa?
Hengitys ei höyryä pakkasessa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt sitä, että juodaanko hyvin vähän ulkomailla? Kummiskin lämpöasteet ovat korkeammat kuin Suomessa ja hyvin harvakseltaan leffoissa juodaan, vaikka oltaisiin koko aika liikkeessä. Eikö siinä taju menisi?
Joo, eipä näy vesipulloja kellään. Joskus joku voi juoda limun, mutta yleensä muuten vain, kun joku kysyy, ei varsinaisesti janoon. Aika usein jääkaapista otetaan se olut, jos jotain haluaa juoda.
Ei elokuvissa ja sarjoissa kauheasti syödäkään, ainakaan ennen iltaa. Aamupala on aina tosi pieni ja jää kesken tai kokonaan syömättä. Töissä lounaaksi voi olla joku sandwich, eli vaalea höttöleipä jollain majoneesitäytteellä (?). Mulla olisi sellaisen haukattuani uusi nälkä varmaan puolessa tunnissa.
Ajaa autolla jonnekin sitten sekunnissa on jo perillä tai paluumatkalla.Sekunnissa ne siirtyy paikasta toiseen. ( Nehän kuvataan niin että putkeen eri kohtaukset vain vaatteita vaihtaa tai takkia). 20 ampujaa eikä kukaan osu.
Hahmo herää sairaalassa, repii ensitöikseen kaikki piuhat irti ja nousee sitten sängystä ja lähtee kävelemään.
Oikeasti tuossa tilanteessa olisi tosi tokkurainen, eikä niitä pitkiä kanyylejä niin helpolla irti repäistä. Ja jos repäistään, niin se sattuu kovasti.
Samoin pitkään koomassa ollut hahmo herää yhtäkkiä ja on ihan samoissa voimissa kuin aikaisemmin, lihakset ei ole surkastuneet yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku minua fiksumpi ihminen kertoa minulle, miksi amerikkalaisissa elokuvissa/ sarjoissa maksetaan baariin tai kahvilaan aina näin, että käteinen raha jätetään pöydälle. Onko siellä oikeastikin näin? Eikö kortilla maksamista ole ollenkaan? Ärsyttää, koska olen nähnyt tämän tosi monta kertaa. Varsinkin kun ollaan vihaisia, niin sitten paiskataan ne rahat sinne pöytään ja kävellään äkäisesti ulos.
Kyllä nykyään maksetaan kortilla lähes aina, ja pitää odottaa että tarjoilija tuo laskun pöytään. Tippi annetaan yleensä käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Hahmo herää sairaalassa, repii ensitöikseen kaikki piuhat irti ja nousee sitten sängystä ja lähtee kävelemään.
Oikeasti tuossa tilanteessa olisi tosi tokkurainen, eikä niitä pitkiä kanyylejä niin helpolla irti repäistä. Ja jos repäistään, niin se sattuu kovasti.
Samoin pitkään koomassa ollut hahmo herää yhtäkkiä ja on ihan samoissa voimissa kuin aikaisemmin, lihakset ei ole surkastuneet yhtään.
Vahvoistakin rauhoittavista huolimatta voi karata sairaalasta. Tarvitsee vain pölliä jonkun hoitajan vaatteet komerosta ja sitten hoippuu henkihieverissä ovelle, eikä kukaan huomaa mitään. Oikeasti huomaisi heti, ja kuitenkin osaston sairaanhoitajat tuntevat toisensa.
Sense8:ssä sentään kommentoitiin asiaa, että nykynuoret käyttävät niin paljon aineita ettei niihin mitkään rauhoittavat tehoa.
Ihmiset tottuvat salamannopeasti järkyttäviin asioihin. Esim. OMG olen klooni, no okei sitten, pelastetaan kaikki muut kloonit ja etsitään käsiimme se alkuperäinen ihminen.
Ei jähmetytä järkyttyneenä ajattelemaan asiaa.
Tavallisella naisella on ihailijoita vaikka muille jakaa. Katsoi juuri yhden trillerin jossa joku 55+nainen oli päähenkilöna ja kaikki elokuvan miehet joko halusivat häntä tai olivat häneen rakastuneita. Heti kun hän tapasikaan jonkun miehen, oli tämä häneen lääpällään esim komea poliisimies, vuokraisäntä...
Laiska taide/kirjallisuusopiskelija saa puolivahingossa valmistumisen jälkeen siistin toimistotyön, joka on kuitenkin kauhean tylsä. Sitten tuskaillaan kumpi on tärkeämpää, turvallinen työ vai unelmat ja luovuus.
Oikeasti näistä paikoista on raaka kilpailu eikä sinne mitkään taivaanrannanmaalarit vahingossa seilaa jollain lukupiiri-papereilla ja nakkikiskakokemuksella.
Kuka tahansa voi tehdä mitä tahansa työtä. Ei tarvitse kuin osoittaa kiinnostusta ja vaatia, että pomo antaa mahdollisuuden. Ja sitten pitää sanoa: "Et kadu tätä".
Oikeasti kituva ala - esim. kirjojen kustantaminen - kuvataan älyttömän menestyvänä ja hienona.
Viikottaista kolumnia kirjoittava toimittaja on rikas ja asuu hienossa kämpässä.
Tavallisen ihmisen omaelämäkerta on iso hitti ja sillä rikastuu.
Ylipäätään kirjailija tai toimittaja tahkoaa rahaa jutuillaan, vaikka ne olisivat ihan tavanomaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tottuvat salamannopeasti järkyttäviin asioihin. Esim. OMG olen klooni, no okei sitten, pelastetaan kaikki muut kloonit ja etsitään käsiimme se alkuperäinen ihminen.
Ei jähmetytä järkyttyneenä ajattelemaan asiaa.
Yleensäkin kaikki yllättävissä ja vaarallisissa tilanteissa tapahtuva järkytys tai shokki sivuutetaan lähes aina. Vain, jos kyseessä on joku kauhuelokuva, voidaan kuvata pelkoa. Muussa tapauksessa vaaraan joutunut on aina rauhallinen ja pystyy toimimaan vähän kuin muina miehinä, kukaan ei erityisesti pelästy vaikkapa ampumista, ala täristä tai itkeä pelosta tai jähmety paikoilleen. Eikä mistään jälkipuinneista tietoakaan - jokainen jatkaa elämäänsä ihan tosta noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku minua fiksumpi ihminen kertoa minulle, miksi amerikkalaisissa elokuvissa/ sarjoissa maksetaan baariin tai kahvilaan aina näin, että käteinen raha jätetään pöydälle. Onko siellä oikeastikin näin? Eikö kortilla maksamista ole ollenkaan? Ärsyttää, koska olen nähnyt tämän tosi monta kertaa. Varsinkin kun ollaan vihaisia, niin sitten paiskataan ne rahat sinne pöytään ja kävellään äkäisesti ulos.
Kyllä nykyään maksetaan kortilla lähes aina, ja pitää odottaa että tarjoilija tuo laskun pöytään. Tippi annetaan yleensä käteisenä.
Joo, eiköhän Amerikassakin olla siirrytty korttimaksamiseen. Se tippi voi tulla siihen päälle, eli pitää näpytellä tipin osuus. Lähimaksaminen on oikeassa elämässä aika nopeaa, voisi noissa uudemmissa sarjoissa ja leffoissa pikkuhiljaa luopua siitä seteleiden heittelemisestä.
Kun joku tulee illalla tai kutsumatta käymään, ennestään paikalla olijat pukeutuvat aamutakkiin.
Vaikka hekään eivät asuisi talossa vakituisesti.