Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Historiasta kiinnostuneet!

Vierailija
16.04.2016 |

Mikä teema tai aikakausi teitä eniten kiinnostaa? Mä olen aika kaikkiruokainen, mutta Neuvostoliitto on ehkä se juttu, johon käytän eniten aikaani.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee fiiliksen mukaan. 20-40 luku Suomessa ja keskiaika ovat ne, mihin palaan kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
2/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelee fiiliksen mukaan. 20-40 luku Suomessa ja keskiaika ovat ne, mihin palaan kerta toisensa jälkeen.

Mua kiinnostaa just tuossa 20-40-luvuissa Lapuan liike ja fasismi ylipäätään. Nythän on julkaistu hiljattain kirja suomalaisesta fasismista, oletko lukenut? Mä en, mutta pitää muistaa laittaa lukulistalle. Mikä erityisesti keskiajassa, vai vain ylipäätään? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvun loppu

Vierailija
4/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiaika ja renessanssi. Uskonto, kirkko, luostarilaitos, tieteen kehitys.

Vierailija
5/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan keskiaika, 2. Maailman sota ja Ranskan historia ylipäätään. Myös Italian renesanssiaika ja Yhdysvaltain historia jonkin verran.

Vierailija
6/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa just tuossa 20-40-luvuissa Lapuan liike ja fasismi ylipäätään. Nythän on julkaistu hiljattain kirja suomalaisesta fasismista, oletko lukenut? Mä en, mutta pitää muistaa laittaa lukulistalle. Mikä erityisesti keskiajassa, vai vain ylipäätään? 

Ap

20-40-luvuissa kiinnostaa erityisesti muoti, sota-aika, lotat, ylipäänsä ajankuva. Pukeudun harvoin vintageen, mutta koen olevani vintageharrastaja. Keskiaika kiinnostaa ylipäätään, mutta jos jotain erityistä pitää mainita niin viikingit, normannit, varjagit ja Bysantti (Utrion Vaskilintu, Tuulihaukka ja Yksisarvinen on luettu moneen kertaan, siitä tämä varmaan juontaa juurensa). Olen sikäli huono historianharrastaja, että lähestyn aihetta paljolti kaunokirjallisesta näkökulmasta, toki faktakin kiinnostaa.

Vierailija
7/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800-luvun loppu

Tää on kyllä mielenkiintoista aikaa ainakin Euroopan historian kannalta, etenkin aatehistoriallisesti (joka on ehkä mun mielestä kiinnostavinta).

Ap

Vierailija
8/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teema tai aikakausi teitä eniten kiinnostaa? Mä olen aika kaikkiruokainen, mutta Neuvostoliitto on ehkä se juttu, johon käytän eniten aikaani.

Miksi ihmeessä? LOL.

9/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemoista suuret johtajat, hunnit, roomalaiset, helleenit ja barbaarit, sekä WW2.

Vierailija
10/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopan keskiaika, 2. Maailman sota ja Ranskan historia ylipäätään. Myös Italian renesanssiaika ja Yhdysvaltain historia jonkin verran.

Mun täytyy sanoa, että Ranskan historia on mulla todella huonosti hakusessa. Jopa vallankumous, joka nyt on koko Euroopan historian kannalta tosi merkittävä asia, on mulla hallussa vain ihan pääpiirteittäin.

Ap

Vierailija
11/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään yhtä tai kahta tiettyä asiaa jotka kiinnostaa selvästi kaikista eniten, luen sekalaisesti eri asioista. Sotahistoria ei tosin ole ihan kärjessä.

Vierailija
12/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

20-40-luvuissa kiinnostaa erityisesti muoti, sota-aika, lotat, ylipäänsä ajankuva. Pukeudun harvoin vintageen, mutta koen olevani vintageharrastaja. Keskiaika kiinnostaa ylipäätään, mutta jos jotain erityistä pitää mainita niin viikingit, normannit, varjagit ja Bysantti (Utrion Vaskilintu, Tuulihaukka ja Yksisarvinen on luettu moneen kertaan, siitä tämä varmaan juontaa juurensa). Olen sikäli huono historianharrastaja, että lähestyn aihetta paljolti kaunokirjallisesta näkökulmasta, toki faktakin kiinnostaa.

Mäkin oon lukenut teini-ikäisenä Kaari Utriot, ja kyllä esim. Bysantin historia on mulla paljolti niiden varassa :) Mutta Utrio kyllä valottaa sitä mielenkiintoisesti!

Ap

Vierailija
13/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin Kreikka on kiehtonut jo lapsesta. Myös faaraoiden Egypti ja Babylonia eli sivistyksen alkujuuret. 

Mutta kaikki kiinnostaa, myös lähihistoria. Nämä vain nousevat esiin nimenomaan varhaisen kiinnostuksen vuoksi. 

Rukoilin jopa Jumalaa, että muuttaisi minut Kleopatraksi aikamatkalle alakoululaisena. Aina nukkumaan mennessä ristin käteni ja toivoin, että siinä maailmassa heräisin. 

Kuten arvanette, ei totetunut. Siksipä olen tänä päivänä ateisti :)

Vierailija
14/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C.C.C.P. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? LOL.

Mun on pakko kysyä tähän vastakysymyksenä, että miksi ihmeessä ei? Todella mielenkiintoinen aikakausi.

Ap

Vierailija
15/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Teemoista suuret johtajat, hunnit, roomalaiset, helleenit ja barbaarit, sekä WW2.

Mun täytyy sanoa, että hunnit on sellainen osa-alue, että myös hieman hakusessa. Vain keskeiset asiat kouluhistorian perusteella, suunnilleen.

Ap

Vierailija
16/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisen Suomen poliittinen historia. Materiaali on niin paljon ja aina tulee uutta tietoa.

Vierailija
17/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talvi- ja jatkosodan pimitetty totuus. On todella kiinnostavaa katseltavaa, suosittelen kaikille historiasta kiinnostuneille..

Vierailija
18/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiikin Kreikka on kiehtonut jo lapsesta. Myös faaraoiden Egypti ja Babylonia eli sivistyksen alkujuuret. 

Mutta kaikki kiinnostaa, myös lähihistoria. Nämä vain nousevat esiin nimenomaan varhaisen kiinnostuksen vuoksi. 

Rukoilin jopa Jumalaa, että muuttaisi minut Kleopatraksi aikamatkalle alakoululaisena. Aina nukkumaan mennessä ristin käteni ja toivoin, että siinä maailmassa heräisin. 

Kuten arvanette, ei totetunut. Siksipä olen tänä päivänä ateisti :)

Hah :D Mulle Egyptin historia on kyllä myös sydäntä lähellä, se on ensimmäinen historiallinen kiinnostuksenkohteeni jo ajalta ennen kouluikää!

Ap

Vierailija
19/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites viikingit, kiinnostaako ketään? Mua kiinnostaa, viikingit olivat kyllä aika uskomatonta porukkaa. Menivät joka paikkaan, heillä oli todella edistyksellistä teknologiaa. Myös heidän mytologiansa on todella kiehtovaa.

Ap

Vierailija
20/48 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanovit, erityisesti Nikolai II.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän