yksin asuvat: montako neliötä asunnossasi?
Kommentit (85)
Minä olen yksin asuva, eläkkeellä oleva sinkku nainen, 64 v.
Tosin minulla on miesystävä, mutta emme asu yhdessä.
Tein työurani ns. matalapalkka-alalla, mutta sain kotoa pesämunan aikoinaan ja itse säästin lisää.
Sain ostettua aikoinaan oman asunnon. lähiöstä, makselin sen lainaa pitkään.
Asunnossani on oma sauna ja parveke, neliöitä on 44.
Tila on yksineläjälle aina riittänyt hyvin, ja riittää myös eläkeläiselle.
Parasta on se, että nyt asumiskustannukset ovat tosi pienet.
Vain pieni vastike ja sähkö. Muut menot ovat omasta kulutuksesta kiinni.
Vastaavan kokoisesta, saunallisesta asunnosta, joutuisin näillä seuduilla maksamaan vuokraa n. 700-800 € / kk.
Yli 300 neliötä. Riittävän kokoinen sinkulle. En muuttaisi alle 200 neliöiseen. Tämä on onnellisen sinkkumiehen "kämppä" lähellä parhaan kaupungin keskustaa. Hiekkarannalle järven rantaan 300 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Asuin ennen 27.5 ja pää meinas hajota
Mulla taasen pää hajoaa liian isossa tilassa. Olen tosi säikky ja alan kuvitella kaikkea, jos on liikaa tilaa ja liikaa huoneita ja käytäviä. Olen kuulevinani kaikkia rapinoita ja ääniä..
Joten asun siis kahden kissani kanssa 44,5 neliöisessä asunnossa, jossa on lasitettu parveke ja pieni pihapatio. Ihan täydellinen mulle. Tai siis meille. 😊
Nykyisessä on 80 neliötä, ensimmäisessä asunnossa oli 59 neliötä. Kai sitä voisi aika pienessäkin asua, JOS ei olisi niin paljon kamaa kuin sattuu olemaan. Mä en ole vain koskaan ollut mitenkään minimalisti.
Juu, nuo hiukan yli 40 neliöiset asunnot, ovat suosituimpia asuntoja, yksin elävillä naisilla.
Läpi koko Suomen.
Tuon kokoinen asunto ei ole yhdelle ihmiselle liian suuri, eikä liian pieni,
Tuon kokoisen asunnon asunnon voi myös ostaa suurin piirtein kohtuu kustannuksin, työssäkäyvä sinkkukin.
Myös tietyillä alueilla, tuon kokoisen asunnon vuokrat ovat varsin kohtuullisia.
Niihin aikoihin, joskus 1980-luvun lopussa ja 1990-luvun alussa, oli niin julkisella puolella kuin yksityiselläkin puolella, runsaasti tarjolla
TYÖSUHDE ASUNTOJA.
Esimerkiksi julkisella puolella oli työsuhdeasuntoja sekä perheellisille, kuin kaksin elävillle, että sinkuille.
Työsuhdeasuntojen asuntojen vuokrataso, oli huomattavasti alempi, kuin muiden markkinoilla tarjolla olevien asuntojen.
Muistan tämän varsin hyvin, sillä olin juuri 1990-luvun alussa eronnut nainen, joka etsi sairaahoitajan töitä, kaikista suurista ja keskisuurists kaupunkien keskussairaaloista.
Joka paikassa oli houkutus- ja tarjoustekijänä, edullinen
työsuhdeasunto.
39m+iso parveke järvinäkymällä rauhallisella alueella. Uin kesät talvet. En lähde tästä ikuna! Paitsi ehkä jos naapuriin muuttaa joku kauhunaapuri tms.
Tykkään että on avaraa ja ilmavaa, ei siis liikaa tavaraa. Neliöitä on talossani 150 ja ulkovarastoja kaksi. Yksin asun ja isompikin saisi olla. Tai niin, kolme kissaa asuvat myös täällä.
75 neliötä. Tarttisin yhden huoneen lisää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, nuo hiukan yli 40 neliöiset asunnot, ovat suosituimpia asuntoja, yksin elävillä naisilla.
Läpi koko Suomen.
Tuon kokoinen asunto ei ole yhdelle ihmiselle liian suuri, eikä liian pieni,
Tuon kokoisen asunnon asunnon voi myös ostaa suurin piirtein kohtuu kustannuksin, työssäkäyvä sinkkukin.
Myös tietyillä alueilla, tuon kokoisen asunnon vuokrat ovat varsin kohtuullisia.
Niihin aikoihin, joskus 1980-luvun lopussa ja 1990-luvun alussa, oli niin julkisella puolella kuin yksityiselläkin puolella, runsaasti tarjolla
TYÖSUHDE ASUNTOJA.Esimerkiksi julkisella puolella oli työsuhdeasuntoja sekä perheellisille, kuin kaksin elävillle, että sinkuille.
Työsuhdeasuntojen asuntojen vuokrataso, oli huomattavasti alempi, kuin muiden markkinoilla tarjolla olevien asuntojen.
Muistan tämän varsin hyvin, sillä olin juuri 1990-luvun alussa eronnut nainen, joka etsi sairaahoitajan töitä, kaikista suurista ja keskisuurists kaupunkien keskussairaaloista.
Joka paikassa oli houkutus- ja tarjoustekijänä, edullinen
työsuhdeasunto.
Muistan nämä ajat silloisena lapsena. Isäni oli töissä mielisairaalassa hoitajana ja hän sai (vanhempiani erosivat) asua edullisesti sen aikaisissa, yllättävän isoissakin asunnoissa. Vuokra oli halpa, mutta myös asunnot sellaisia tosi vanhoja, jotka nyt on jo purettu.
Hyvät muistot kyllä niistä ajoista 👍
39 m2. Tässä olen asunut 8 vuotta. Haluaisin kaksioon mutta ei ole varaa :(.
34, muutamia voisin ottaa lisää. Ja paremman näköalan.
46. Mutta olen katsellut nyt hieman isompia asuntoja, haluaisin työhuoneen.
64 , onneksi pääsin 26 neliön yksiöstä. Ei yli 30 vuotiaille!
43,5 neliötä ja riittävän iso partsi, ehkä noin neliötä. Lasitetaan toivottavasti pian. Vähän sais olla isompikin, mutta tää on niin halpa ja sijainti hyvä, etten aio tästä mihinkään lähteä.
36,5 neliöö ei parveketta. Isompi saisi olla. Pieni kaksio edes ja parveke. No on kuitenkin meri ja luonto lähellä...sekä palvelut ja yhteydet.
Asunnossani on 35 neliötä ja oikeastaan tämä on hiukan liian iso minulle. Joku 25-30 neliötä riittäisi.
59 neliötä. Pienempäänkin mahtuisin. Tässä ei ole mikään järkevin mahdollinen pohja, joten hukkaneliöitä on. Oikeastaan neliöitä tärkeämpiä on juuri pohja ja sitten toisekseen varastotilat.
Tykkäsin yhdestä 33 neliön yksiöstä. Luovuin siitä, kun muutin yhteen silloisen avopuolison kanssa.
220m2, talo tyhjeni hiljattain, kun lapset muuttivat omilleen. Enkä ole muuttamassa pienempään. En pysty enää asumaan kerrostalossa enkä rivitalossa. Ehkä rakennutan pienen oktn jossain vaiheessa.
Sinkkumies oma kerrostalo läpitalonkaksio 51,5m2. Velaton koti. Vastike sis.vesimaksu 257,90€/kk
80 m2. Vanhana muutan sitte pieneen yksiöön ettei jää kaikki rahat seiniin kiinni ku kuolee. Erotuksen tuhlaan itteeni.