yksin asuvat: montako neliötä asunnossasi?
Kommentit (85)
48,5 m2. Itselleni riittäisi huomattavasti pienempikin mutta kissoilleni saisi olla vähän isompikin. Onneksi on kuitenkin sen mallinen että kissat saavat juosta vapaasti ilman että tulee seinät vastaan. Huoneet kiertävät kylpyhuoneen jolloin muodostuu täydellinen rallirata :D
N31
40 m2 yksiö erillisellä keittiöllä ja vaatehuoneella. Ihan loistavan kokoinen, todella näppärä asunto! Vähintään 35 m2 tarvitsen.
25 neliötä. Ihan hyvin pärjään, kun turhat tavarat on karsittu pois ja kämppään mahtuu normikokoinen hella ja pyykkikone.
60 plus erikseen työtila. 35-40 menettelis pakolla ja pienempikin totta kai, mutta olis varmaan vaikea sopeutua.
70 neliötä kai, 2 parveketta vuokra 135 €. Joo ei ole Suomessa.
Kolmio 85 m2 ja 15 neliön terassi, Keski-Euroopassa.
Omakotitalo 75 neliötä. Ruhtinaallisesti tilaa. Ja pihalla lisää.
Tilan tarvetta voisi miettiä suhteessa tavaran määrään. 25 neliötäkin on ok, jos tavaraa on vähän ja esim vintillä on varastotilaa. Pieni asunto täynnä tavaraa olisi kamala.
Kaksio 48 neliötä (makkari + avokeittiö/olohuone). Yksiöön en voisi muuttaa (en siedä jääkaapin/pakastimen meteliä). Mutta neliöiltään pienempää kaksiota voisin harkita, riippuen asunnon pohjasta. Nykyisiin kämppiin, joissa puolet neliöistä on tungettu vessaan, en halua edes harkita. Typerästi suunniteltuja ylihinnoiteltuja kanankoppeja.
Omakotitalo 150 m2.. kyllä tässä kelpaa asua.
46 neliötä. Ehdoton minimi olisi 25 ja ideaali n. 30 neliötä. Siivoamiseen menisi vähemmän aikaa samoin kuin sisustukseen ja olisihan se tietty vihreämpääkin elää pienemmin, valitettavasti vaan tämä asunto on pk-seudun hintatasoon nähden edullinen, mitä noita 30 neliön asuntoja olen käynyt katsomassa niin maksaisin niistä kuussa muutaman kympin enemmän.
98. Voisin asua paljon pienemmässäkin, ihan vaikka vaan 20 neliön yksiössä, jos sijainti olisi hyvä ( = kahvilat, ravintolat, erilaiset kulttuuritapahtumat, pesulat yms lähellä).
21 neliötä. Ihan riittävä yhdelle, mutta jos olisi parvi niin olisi vielä parempi. Nyt ei mahdu esim. ruokailupöytää ja sellainen olisi kiva olla varsinkin silloin kun käy vieraita. Mutta olen valmis asumaan ahtaasti jos sijainti on hyvä. Ennemmin vaikka 17 neliötä Helsingin kantakaupunkialueella kuin 40 neliötä jossain Vantaalla.
46 neliötä. Asunnon koolla ei muuten ole hirveästi väliä, mutta haluan ehdottomasti oman pyykinpesukoneen, pitää sohvan ja sängyn erillisinä asioina ja edes jotain keittiötasoa niin en varmaan paljoa 30 neliötä pienempään voisi muuttaa, kun noita huonekalujakin on elon varrella kertynyt..
Vierailija kirjoitti:
46 neliötä. Asunnon koolla ei muuten ole hirveästi väliä, mutta haluan ehdottomasti oman pyykinpesukoneen, pitää sohvan ja sängyn erillisinä asioina ja edes jotain keittiötasoa niin en varmaan paljoa 30 neliötä pienempään voisi muuttaa, kun noita huonekalujakin on elon varrella kertynyt..
Minulla on kaikki nuo 21 neliössni :) Keittiötasoja siis, vaikkei ruokapöytää olekaan. Sänky 120cm, sohva kahden istuttava.
Enää en asu yksin, mut silloin kun asuin ni ostin asunnon, jossa 65 neliötä ja minusta se oli sopiva.
22 neliöö.
Mielestäni tässä on liikaneliöitä sellainen 5 tai 6. 15 neliön asunto olisi unelmani. En vain tunne asuntoa kodikkaaksi, jos se on liian iso omaan makuuni. Rakentajat vaan ei rakenna mun haluamani kokoisia asuntoja :(
Ok-talo 85 neliöö, 4 h + keittiö.
77 neliötä virallisesti, mutta kun on maatalo, niin onhan tässä aittaa ja muuta. Olen asunut 20 neliön yksiössä, joten sekin menisi.
52, pienin 24 neliötä. Asuttava koska yksiöitä vaikea saada.