Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joa illalla syönyt liian lähellä nukkumaanmenoa niin aamulla nälkä?

Vierailija
16.04.2016 |

Miksi näin? Nälkää pukkkaa vaikka olisi eilen illalla syönyt tuhdinkin aterian..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama.

Vierailija
2/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös! Ja jos illalla menen suht tyhjällä vatsalla nukkumaan on aamulla kylläinen olo.... Weird.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, ja varsinkin silloin jos syöntiin yhdistää alkoholia. Olisi mielenkiintoista tietää että mistä johtuu

Vierailija
4/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minulla kyllä. Jos syö illalla tukevasti, niin aamulla ei maistu.

Vierailija
5/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku psykolooginen juttu.

Vierailija
6/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä teille pähkinä purtavaksi. Tiedonhaluinen löytää vastauksen niin halutessaan. Ihan perus aineenvaihdunta juttua.

Vierailija
7/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on joku psykolooginen juttu.

Ei ole

Vierailija
8/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä teille pähkinä purtavaksi. Tiedonhaluinen löytää vastauksen niin halutessaan. Ihan perus aineenvaihdunta juttua.

Ai kun saatiin viimein se ylimielinen bessewisser mukaan keskusteluun. Todellisuudessa et tiedä itsekään. :))

Vierailija
9/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa oloa kun syö illalla kasviksia. Näin ammulla herätessä olo on ihan neutraali.

Pahinta on että syö illalla myöhään lihaa. Tämä saa mahan kierroksille yöksi ja aamulla on nälkäinen tunne.

Vierailija
10/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen lähes poikkeuksetta nukkumaan tyhjällä vatsalla tai jopa vähä nälkäisenä. Nukkuu sikeästi ja aamulla ei tosiaankaan ole nälkä. 

Vierailija
11/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun saatiin viimein se ylimielinen bessewisser mukaan keskusteluun. Todellisuudessa et tiedä itsekään. :))

En tarkoittanut olla ylimielinen. Ihmettelen vain, mitä te olette koulussa tehneet, kun täytyy näin yksinkertaista asiaa täältä kysyä.

Vierailija
12/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut olla ylimielinen. Ihmettelen vain, mitä te olette koulussa tehneet, kun täytyy näin yksinkertaista asiaa täältä kysyä.

Totta kai tarkoitit. Muutenhan olisit selittänyt asian neutraalisti ja kohteliaasti niin kuin ihmiset normaalisti tekevät.

Vierailija
13/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aamulla nälkä jos syön just ennen nukkumaan menemistä, siks en syökään iltapalaa vaan menen nälkäisenä nukkumaan niin saan edes jotain alas aamulla.

Vierailija
14/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole aamulla nälkä jos syön just ennen nukkumaan menemistä, siks en syökään iltapalaa vaan menen nälkäisenä nukkumaan niin saan edes jotain alas aamulla.

Ei aamulla syöminen mikään pakko ole. Luulisi olevan vaikea illalla nukkua nälkäisenä.

Vierailija
15/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aamulla syöminen mikään pakko ole. Luulisi olevan vaikea illalla nukkua nälkäisenä.

Ei oo vaikee koska se on ainoa keino miten saan aamulla syötyä. Jos oon syönyt illalla, mulla on aamulla paha olo pelkästä syömisen ajattelusta joka menee ajan kanssa ohi muttei mulla ole aamulla aikaa jäädä odottamaan että se menee ohi vaan pitää keretä töihin. Ja mun on pakko syödä aamulla kun en tiedä ikinä miten kerkeän töissä syömään ja eväiden mukana kantaminen on liian hankalaa.

Vierailija
16/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa mistä tää johtuu kun olette olevinanne niin viisaita. -ap

Vierailija
17/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kehumaan hienoa sanajärjestystä otsikossa.

Vierailija
18/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku kertoa mistä tää johtuu kun olette olevinanne niin viisaita. -ap

Voisiko joku etsiä sitä tietoa ihan itse.

Vierailija
19/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö ei pysähdy yöllä lepuuttamaan vaan jatkaa toimintaansa. Silloin ruuansulatus jatkuu normaalisti ruuansulatuselimissä ja noudattaa sitä päivärytmiä, jolloin nälkä alkaa kurisemaan noin kolmen neljän tunnin välein. Siksi aamulla kova nälkä.

Jos taas ei syö vasten nukkumaanmenoa, ottaa elimistö kaiken irti levosta ja ruuansulatus pysähtyy yöksi. Se on käynnistettävä aamulla uudestaan ja se on vähän väkinäinen prosessi, siksi elimistö hangoittelee vastaan. Ei ole nälkä ja aamupala yrjöttää. Kun sitten herää kunnolla ja kroppa käynnistyy päivän normihommiin alkaa siinä neljän tunnin sisään tulemaan nälkä ja ruokakin maistuu taas.

Asiantuntijat ovat kehottaneet aloittamaan aamun huoneenlämpöisellä lasillisella vettä. Sillä lähtee ruuansulatus käyntiin ja pian ruoka maistuu eikä ällötä.

Vierailija
20/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistö ei pysähdy yöllä lepuuttamaan vaan jatkaa toimintaansa. Silloin ruuansulatus jatkuu normaalisti ruuansulatuselimissä ja noudattaa sitä päivärytmiä, jolloin nälkä alkaa kurisemaan noin kolmen neljän tunnin välein. Siksi aamulla kova nälkä.

Jos taas ei syö vasten nukkumaanmenoa, ottaa elimistö kaiken irti levosta ja ruuansulatus pysähtyy yöksi. Se on käynnistettävä aamulla uudestaan ja se on vähän väkinäinen prosessi, siksi elimistö hangoittelee vastaan. Ei ole nälkä ja aamupala yrjöttää. Kun sitten herää kunnolla ja kroppa käynnistyy päivän normihommiin alkaa siinä neljän tunnin sisään tulemaan nälkä ja ruokakin maistuu taas.

Asiantuntijat ovat kehottaneet aloittamaan aamun huoneenlämpöisellä lasillisella vettä. Sillä lähtee ruuansulatus käyntiin ja pian ruoka maistuu eikä ällötä.

Kiitos, oot ihana! OOn aina ihmetelly miks en saa aamupalaa alas kun ällöttää ja maha jopa kipuilee, mutta johtuu siis tuosta että en syö illalla mitään koska laihduttajille neuvotaan niin. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän