Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joa illalla syönyt liian lähellä nukkumaanmenoa niin aamulla nälkä?

Vierailija
16.04.2016 |

Miksi näin? Nälkää pukkkaa vaikka olisi eilen illalla syönyt tuhdinkin aterian..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vetää illalla hirveet mätöt nukahtaa hyvin, mutta kun ruuansulatus jatkaa päivämoodissa sitä herää kolmelta yöllä niin hirveeseen nälkään ettei saa enää unta. Usein teen tän virheen. Pitäisi syödä iltapala hyvissä ajoin, että kroppa alkaa valmistautumaan lepoon, mutta että ei vielä ole nälkä kun menee petiin niin ei nälkä haittaa nukahtamista eikä herätä yöllä, kun ruuansulatus jää yötauolle.

Vierailija
22/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistö ei pysähdy yöllä lepuuttamaan vaan jatkaa toimintaansa. Silloin ruuansulatus jatkuu normaalisti ruuansulatuselimissä ja noudattaa sitä päivärytmiä, jolloin nälkä alkaa kurisemaan noin kolmen neljän tunnin välein. Siksi aamulla kova nälkä.

Jos taas ei syö vasten nukkumaanmenoa, ottaa elimistö kaiken irti levosta ja ruuansulatus pysähtyy yöksi. Se on käynnistettävä aamulla uudestaan ja se on vähän väkinäinen prosessi, siksi elimistö hangoittelee vastaan. Ei ole nälkä ja aamupala yrjöttää. Kun sitten herää kunnolla ja kroppa käynnistyy päivän normihommiin alkaa siinä neljän tunnin sisään tulemaan nälkä ja ruokakin maistuu taas.

Asiantuntijat ovat kehottaneet aloittamaan aamun huoneenlämpöisellä lasillisella vettä. Sillä lähtee ruuansulatus käyntiin ja pian ruoka maistuu eikä ällötä.

Älä jauha sontaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän kärkivaihe menee nukkuessa ja nälkä on ikään kuin ohi, kun herää. Silloin, kun on juuri ennen nukuumanmenoa syönyt kunnolla, niin nälän huippuvaihe osuu juuri heräämisen ajankohtaan. 

Näin minä olen ajatellut. Tämän tieteellisemmin en osaa analysoida. Mutta tuttu ilmiö siis minullekin. 

Vierailija
24/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömättä kun menee nukkumaan, nukun huonosti ja heräilen ja nälkä tuntuu. Lisäksi palelen.

Vierailija
25/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elimistö ei pysähdy yöllä lepuuttamaan vaan jatkaa toimintaansa. Silloin ruuansulatus jatkuu normaalisti ruuansulatuselimissä ja noudattaa sitä päivärytmiä, jolloin nälkä alkaa kurisemaan noin kolmen neljän tunnin välein. Siksi aamulla kova nälkä.

Jos taas ei syö vasten nukkumaanmenoa, ottaa elimistö kaiken irti levosta ja ruuansulatus pysähtyy yöksi. Se on käynnistettävä aamulla uudestaan ja se on vähän väkinäinen prosessi, siksi elimistö hangoittelee vastaan. Ei ole nälkä ja aamupala yrjöttää. Kun sitten herää kunnolla ja kroppa käynnistyy päivän normihommiin alkaa siinä neljän tunnin sisään tulemaan nälkä ja ruokakin maistuu taas.

Asiantuntijat ovat kehottaneet aloittamaan aamun huoneenlämpöisellä lasillisella vettä. Sillä lähtee ruuansulatus käyntiin ja pian ruoka maistuu eikä ällötä.

Kiitos, oot ihana! OOn aina ihmetelly miks en saa aamupalaa alas kun ällöttää ja maha jopa kipuilee, mutta johtuu siis tuosta että en syö illalla mitään koska laihduttajille neuvotaan niin. -ap

Ei kannata kaikkea uskoa.

Vierailija
26/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, oot ihana! OOn aina ihmetelly miks en saa aamupalaa alas kun ällöttää ja maha jopa kipuilee, mutta johtuu siis tuosta että en syö illalla mitään koska laihduttajille neuvotaan niin. -ap

Ei kannata kaikkea uskoa.

Se on ihan perus biologiaa hei :D lihaa syövillä petoeläimillä tämä taas toimii toisin. Niiden ruuansulatusaika on huomattavasti ihmisen vastaavaa pidempi ja ne taas syövät iltapainotteisesti ja sulattavat vatsassaan olevan lihan yön aikana levätessään. Wonders of life.

Vierailija
27/27 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinkkuaikoina mennyt usein seminälkäisenä nukkumaan ( jääkaapissa oli lähinnä valo 😬) ja hyvin sain nukuttua vaikka oli nälkä. Aamulla oli kylläinen olo ja söin päivän ekan ruuan usein klo 11 ( lounas töissä )... Olin siis tavallaan ( tietämättäni ) pätkäpaastolla... Olinkin kyllä aika hoikassa kunnossa tuolloin. Sopi omalle kropalle 😊