Te kenellä on oma yritys!!!!
Oliko teillä aluksi omaa pääomaa? Onko näin,että pitää olla puolen vuoden tilan vuokraus rahat sekä palkat, jos haluaa perustaa yrityksen? Eikö se ole niin että jos haluaa yritykselle pankkitilin niin pitää laittaa aluksi tilille pari tonnia? Haluan perustaa nettikauppan, mutta mulla ei ole lanttiakaan säästössä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa unohtaa se palkan nostaminen alkuun ihan kokonaan, sitä ei toiminimellä yleensä tapahtu ensimmäisinä kuukausina.
Sitä mä arvelenki,ett pitää olla ainaki puolen vuoden massit kourassa. Ap
Kuulostaa siltä, että sulla on helposti muutaman tonnin tappio eikä palkkatuloja.
T. Tilitoimiston täti, joka on nähnyt monenlaisen yrityksen alun ja tuhon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ois varmaan pitänyt täsmentää.. Olen siis ollut pitkään työtön ja oon ajattelu pitkään,että haluaisin ite työstillää itseni. Mut raha asioihin tää tyssää kun ei oo mitään mistä säästää rahaa. Tai no voisin 50e säästää kk,mut siihen menis 10 vuotta ainakin ennen kun saisin tarvittavat rahat yrityksen perustamiseen.
Onko se sun liikeidea millainen? Oletko ottanut selvää moniko muu kotimainen verkkokauppa myy samoja tuotteita? Hinnoittelu, katteet jne?
Haluan perustaa naisille nettivaatekaupan. Tilaisin ulkomailta tavarat, mitkä on siis valmistettu Kiinassa. Esim. Paita maksaa 4e ja voisin myydä sen 24e. Iha hyvän katteen saisin. Oon jo valmiiksi netistä etsiskellyt kauppoja, joista voisin tilaisin niitä vaatteita jne. Ap
Tää on huono idea, olen pahoillani suorapuheisuudestani. Nykyään monet osaavat tilata sieltä Kiinasta verkkosivujen kautta itse niitä halpoja vaatteita, ja moni myös tietää että ne vaatteet voivat toisinaan olla kaikkea muuta kun kuvissa lupaillaan.
Et saa Kiinavaatteille mitään takuuta, sulla voi olla varastollinen viallista tavaraa etkä saa niitä palautettua. Myöskään asiakas ei osta parinkympin paitaa monta kertaa joka on heikkolaatuinen, koska sillä 4 eurolla ei saa hyvää. Sun pitää yrittäjänä olla vastuussa sun myymistä tuotteista.
Oon ajatellut et ensiks perustaisin nettikaupan ja sen jälkeen ihan oikean kaupan kun oon saanut tarpeeksi rahaa säästettyä. Ja oon ite tilannu noista ulkomaalaisista kaupoista vaatteita ja ne on ollu hyviä! Itseasiassa tiedän yhden kivijalkamyymälän, jossa esim. Mekkojen ostohinta on 7e ja myyntihinta 70!!! Oon seurannut tämän yrityksen toimintaa ja ihmettelen,miten jengi ostaa Kiinassa valmistettuja vaatteita niin kalliilla hinnalla. Lisäksi tällä yrityksellä ei ole nettikauppaa ja oon kuullut,että toiselta paikkakunnalta olevat ihmiset toivoisivat,että olis nettikauppa. Ja ite en myös ihan 7e mekkoa 70eurolla!!! Ap
Kyllä muuten myisit mikäli sulla oliis kivijalkamyymälä kassakonemaksuineen kaikkineen... Kivijalkamyymälän kulut ovat nettikauppaa suuremmat.
En muuten myis! Ap
Sun pitää maksaa myös niistä tavaroista tullit ja alvit, eli se 4 euron rätti ei olekaan sitten enää 4 euron rätti. Kun mä tilaan sen yhden 4 euron rätin niin saan en 4 eurolla. Sä et kun tilaat niit enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sulla on helposti muutaman tonnin tappio eikä palkkatuloja.
T. Tilitoimiston täti, joka on nähnyt monenlaisen yrityksen alun ja tuhon
Näin.
Näitä varsinkin rättikauppoja tulee ja menee kuin sieniä sateella. Kaikki kuvittelee että se oma idea on huikea eikä muut myy samoja, vaikka periaatteessa tuote on sama kaikilla.
Jossain vaiheessa myös tajutaan että nettikauppaa tulisi myös markkinoida ja että sekin maksaa aika mukavasti.
-kollega.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ois varmaan pitänyt täsmentää.. Olen siis ollut pitkään työtön ja oon ajattelu pitkään,että haluaisin ite työstillää itseni. Mut raha asioihin tää tyssää kun ei oo mitään mistä säästää rahaa. Tai no voisin 50e säästää kk,mut siihen menis 10 vuotta ainakin ennen kun saisin tarvittavat rahat yrityksen perustamiseen.
Onko se sun liikeidea millainen? Oletko ottanut selvää moniko muu kotimainen verkkokauppa myy samoja tuotteita? Hinnoittelu, katteet jne?
Haluan perustaa naisille nettivaatekaupan. Tilaisin ulkomailta tavarat, mitkä on siis valmistettu Kiinassa. Esim. Paita maksaa 4e ja voisin myydä sen 24e. Iha hyvän katteen saisin. Oon jo valmiiksi netistä etsiskellyt kauppoja, joista voisin tilaisin niitä vaatteita jne. Ap
Tää on huono idea, olen pahoillani suorapuheisuudestani. Nykyään monet osaavat tilata sieltä Kiinasta verkkosivujen kautta itse niitä halpoja vaatteita, ja moni myös tietää että ne vaatteet voivat toisinaan olla kaikkea muuta kun kuvissa lupaillaan.
Et saa Kiinavaatteille mitään takuuta, sulla voi olla varastollinen viallista tavaraa etkä saa niitä palautettua. Myöskään asiakas ei osta parinkympin paitaa monta kertaa joka on heikkolaatuinen, koska sillä 4 eurolla ei saa hyvää. Sun pitää yrittäjänä olla vastuussa sun myymistä tuotteista.
Oon ajatellut et ensiks perustaisin nettikaupan ja sen jälkeen ihan oikean kaupan kun oon saanut tarpeeksi rahaa säästettyä. Ja oon ite tilannu noista ulkomaalaisista kaupoista vaatteita ja ne on ollu hyviä! Itseasiassa tiedän yhden kivijalkamyymälän, jossa esim. Mekkojen ostohinta on 7e ja myyntihinta 70!!! Oon seurannut tämän yrityksen toimintaa ja ihmettelen,miten jengi ostaa Kiinassa valmistettuja vaatteita niin kalliilla hinnalla. Lisäksi tällä yrityksellä ei ole nettikauppaa ja oon kuullut,että toiselta paikkakunnalta olevat ihmiset toivoisivat,että olis nettikauppa. Ja ite en myös ihan 7e mekkoa 70eurolla!!! Ap
Kyllä muuten myisit mikäli sulla oliis kivijalkamyymälä kassakonemaksuineen kaikkineen... Kivijalkamyymälän kulut ovat nettikauppaa suuremmat.
En muuten myis! Ap
No siinähän et myis, mutta et pyörittäisi kauaa sitä kauppaakaan. Katteen on pakko olla iso, jos meinaa sitä kauppaa pyörittää. Jonkun siellä on oltava töissä, vuokra on kallis, sähköt, vedet, kassajärjestelmä, korttimaksusysteemi, varasto, tuotteet, alvit, tyelit...
Lopeta heti turha miettiminen yrityksestä. Sinulla menee jo ajatukset niin metsään, että ihan kylmää. Mene jollekin yrittäjyyskurssille ja mieti siellä ammattilaisen kanssa mitä teet. Terv. 7 vuotta yrittäjyyttä takana
Ja oletko miettinyt käytätkö niitä Kiinakuvia vaatteista vai otatatko niistä kuvia, itse niitä et voi ottaa ellet ole oikeasti HYVÄ valokuvaamaan. Siihen tarvitset ammattilaisen. Jos taas käytät niitä Kiinakuvia, tunnistaa jokainen että ne on niitä ebayn halpisvaatteita samoista kuvista.
Mikä olet koulutukseltasi? Onko sulla mitään hajua ylipäätään yrittämisestä? Oletko tehnyt kattavan liiketoimintasuunnitelman?swot analyysin? Jos haet lainaa varmasti pyytävät näkemään sen. Kirjanpitoa tuskin itse hoitaisit.Kerropa miksi ostaisin mielummin sinun kaupasta kuin esim nelly, zalando ja muut ketjuliikkeet?
eieieiieieieiei... ei mitään kiinavaatekauppaa, luuletko ettei jo tuhannet ole keksineet tätä ennen sua ja niillä sentäs on rahaa markkinointiin. Oisko joku käsityöläisjuttu parempi? teet itse joitan ja myyt esim Etsyssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakeyhtiötä ei kannata perustaa, menetät työttömyysturvan samalla!
Mulla on pientä yritystoimintaa (teen freelancerina töitä toiselle firmalle) ja ehdottomasti fiksuin muoto on toiminimi! Kun on ollut taukoja olen ilmoittautunut työttömäksi ja saanut työttömyyskorvausta (jolloin myös saa tienata parisataa/kk) - osakeyhtiössä näin ei ole. Voit myös tehdä osa-aikaista palkkatyötä ja osan toiminimellä ja kaikki verotetaan yhdessä. Halvat perustuskulut, helppo kirjanpito
Mun piti vielä kysyy,että jos vaikka yritys tekee yhden kk ajan voittoa vaik 500e ja nostan palkkaa sen 200e niin saanko silti työttömyystukea? Tai niin olis loogista,koska millä rahoilla mä sit tilaan lisää tavaraa yritykseen? Ap.
Tämä kannattaa tarkistaa miten tuo menee ja jaetaanko epätasainen tulo esim työttömyyskuukausille vai onko se aina kk/kk. Itse myyn palvelua joten voin tienata sen 300€ brutto työttömyysaikanakin eikä tarvitse miettiä hankintamenoja.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa unohtaa se palkan nostaminen alkuun ihan kokonaan, sitä ei toiminimellä yleensä tapahtu ensimmäisinä kuukausina.
Toiminimessä ei "nosteta" palkkaa vaan kaikki mikä tilille tulee (maksu-kulut) on henkilökohtaista verotettavaa tuloa.
Taikasana: Yrittäjäkurssi! Av:n apu on tietysti hyvä, mutta minä en suosittelisin hankkimaan tiedot yrittämisen perusteista vaikka tuolta kurssilta. Sieltä löytyy myös asiantuntevaa apua miettimään kanssasi eri vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminimessä ei "nosteta" palkkaa vaan kaikki mikä tilille tulee (maksu-kulut) on henkilökohtaista verotettavaa tuloa.
Ap:n tapauksessa veikkaan vahvasti voiton sijaan tappiota.
Vierailija kirjoitti:
Osakeyhtiössä pitää olla kahden tuhannen euron peruspääoma, mutta toiminimen voit perustaa ilman mitään rahavaroja. Mutta jos sinulla ei ole euroakaan, niin millä ostat varastoa? Tai hoidat aluksi juoksevat kulut perustamiseen liittyen? Eli jotain täytyisi olla kuitenkin. Mutta eihän nettikauppaan mitään tiloja välttämättä tarvitse (ellet nyt aio myydä jotain traktoreita..) ja kotoa voi hoitaa kaiken. Tuskin olet ketään kuitenkaan palkkaamassa, jos sinulla on tuolla pohjalla liiketoiminnan aloittaminen?
Oy vaatii 2500e alkupääoman
Onko sulla se liikeidea valmiina? Jos et tiedä mikä on liikeidea niin vastaa mulle kysymykseen: "Mitä sellaista lisäarvoa tuotat että asiakkaasi kannattaa maksaa juuri sinulle tuottamistasi palveluista ja hyödykkeistä?"